• 4
  • 5
2025-02-07, 23:48
Citat:
Ursprungligen postat av SpelarAllanballan
50g/mån
Det låter dyrt och onödigt.
Citera
2025-02-08, 00:39
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
50g/mån

Inte mer?

Det var snålt!
Citera
2025-02-08, 01:51
Medlem
SpelarAllanballans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold
Inte mer?

Det var snålt!
Nej, räcker så.
Citera
2025-02-08, 13:31
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Nej, räcker så.

Jo det är väl lagom. Man ska inte överdriva.
Citera
2025-02-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelTyson
Hej i min umgängeskrets brukar nästan halva gänget ladd i mer eller mindre mängd. De flesta dock väldigt sporadiskt. Därav känns det väldigt normaliserat. Men hur många brukar egentligen ladd rent statistiskt och går vi mot riktningen att fler eller färre brukar?
Drar ofta ladd utomlands, aldrig i Sverige. Många av mina vänner gör också det på resorna.
Citera
2025-03-10, 16:50
Medlem
SpelarAllanballans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold
Jo det är väl lagom. Man ska inte överdriva.
Överdriver inte, börjat trappa så nu endast 5-10g hittills i mars.
Citera
2025-03-10, 16:52
Medlem
Jag.
Citera
2025-03-13, 01:04
Medlem
NoHoeHanks avatar
Kokain är nog den "tunga drog" som är vanligast och som används av in princip alla åldersgrupper.

MDMA och psykadeliskt är mer för unga
Citera
2025-05-03, 05:59
Medlem
StonedAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Man behöver knappast vara rik för att knarka för några hundra på en kväll. Är det bra grejer kan man dela flera stycken på ett gram under en festkväll.

Jag tror det har blivit vanligare för människor i åldern 18-30.

Dom flesta växer ifrån knarkandet i äldre ålder, åtminstone drar man ner på det rejält. Vad som förut var en regelbunden helggrej direkt man drack öl är numera något som kan ske högst ett par kvällar per år. Oftast när man är ute och reser, firar någon polare som fyller år osv.

Aldrig varit med om att man kan dela flera på ett gram i Sverige iaf!Jag slajfar inte mycket nuförtiden, men festade jag hårt nån gång så drog jag själv iaf minst 2g på en natt när jag festade. Däremot när jag var i Bolivien, då var det andra puckar, där kunde typ 1 g räcka i en vecka, sån skillnad! Antar att det just är när man skickar brickorna från sydamerika, anländer till holland/belgien så pressas brickan återigen, samma när den anländer till Sverige så Öppnas brickan och bankas och pressas om igen..Man luras att grejerna är rena bara för man får stenar och inte pulver. Det folk inte förstår är att när det anländer till ett land så bankas det med tjack och efedrin och pressas om på nytt till en bricka!Men visst jag kan hålla med om att laddet har blivit riktigt mycket bättre än vad det var för några år sen, antar att det är många som pushar skiten nu och konkurrensen är riktigt stor.
Citera
2025-05-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Drar ofta ladd utomlands, aldrig i Sverige. Många av mina vänner gör också det på resorna.

Är det utifrån att det inte är socialt accepterat i dina kretsar på hemmaplan eller för att det är dåligt ladd i Sverige?

För egen del var allt annat än alkohol ett stigma där jag växte upp men i större stad i åldern 25-30 ansågs det helt ok och därmed var det såklart också fler som använde pulver i olika form.

En annan aspekt är förstås också att det inte är lagligt och även om risken är minimal att torska om man inte går runt och är helstirrig eller utmärker sig på annat sätt. Hur ringa det än må vara så i bananrepubliken Sverige innebär det en extraordinär cirkus tack vare lexbase och sedan gissar jag att det ska lämnas prover till Transportstyrelsen vilket är mer förståeligt dock. Mindre förståeligt anser jag synen på ringa narkotikabrott i stort är - diskvalificerar från mängder av jobb och som offentlig person garanterat persona non grata.
Citera
2025-05-04, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Beror väl lite på vilken grupp människor du titta på. Klubb-branschen, tv-branshchen, filmbranschen och musikbranschen - de flesta. Lärare och läkare - troligtvis få.

Dom brukar ju säga att läkare är den yrkesgrupp som har störst problem med droger, ifall detta stämmer eller inte vet jag inte men flera som jag mött i arbetslivet som arbetat inom sjukvård, har alla sagt samma sak, alltså att många läkare missbrukar/brukar droger, som anledning brukar nämnas att läkare ofta får uppleva traumatiska saker i yrket som sådant, och det kan jag förstå, att behöva se döda/lemlästade med jämna mellanrum kan nog få dom flesta att bli deprimerade och som läkare har man ju tillgång till droger av första klass som är rent dessutom.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in