Citat:
Ursprungligen postat av
UpTop
Antagligen är trenden mot fler, för kvaliteten och tillgången har ju gått upp har man hört (eller läst) på senare år.
Priset är fortfarande alldeles för högt för att det ska bli populärt i någon bredare skara, med 3-4k för fem gram eller vad det är det kostar...500-1000 per g är det väl mest relativt rika som har råd med det.
Rätta om jag har fel, jag har då inte köpt det och har ingen kran för något alls men skulle inte köpa med såna priser... Tänk om man gillar det för mycket liksom, då kan det bli hutlöst dyrt
Samt att det väl ofta är utblandat med annat - vilket verkligen är fult och riktigt kriminellt enligt mig, att lura på någon utblandade produkter... Fast är nog inte så intresserad heller egentligen.
Edit: Skulle gissa 3-5% av den vuxna befolkningen tar kokain ibland. Gissning baserat på ingenting alls...
Man behöver knappast vara rik för att knarka för några hundra på en kväll. Är det bra grejer kan man dela flera stycken på ett gram under en festkväll.
Jag tror det har blivit vanligare för människor i åldern 18-30.
Dom flesta växer ifrån knarkandet i äldre ålder, åtminstone drar man ner på det rejält. Vad som förut var en regelbunden helggrej direkt man drack öl är numera något som kan ske högst ett par kvällar per år. Oftast när man är ute och reser, firar någon polare som fyller år osv.