2025-01-12, 11:45
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Jag vill varmt rekommendera den här gamla dokumentärfilmen som verkligen är one of a kind.

Grey Gardens från 1975:

https://youtu.be/mumWYU5aHBU?si=zwLXwYEhAyHBzs9R

Mor och dotter bor ensamma i en gammal villa. Tiden har stannat. De har ganska gott om pengar, äter en hel del glass och har sällan några besökare.

Mycket speciella människor! Denna måste bara ses, och får inte glömmas bort för eftervärlden.

Någon har skrivit "the first Kardashians" i kommentarsfältet, vilket är en bra spaning. Dessa människor är helt unika. Men till skillnad från the Kardashians har de något som inte kan köpas för pengar, nämligen stil och klass!
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2025-01-12 kl. 11:50.
Citera
2025-01-12, 11:57
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Jag vill varmt rekommendera den här gamla dokumentärfilmen som verkligen är one of a kind.

Grey Gardens från 1975:

https://youtu.be/mumWYU5aHBU?si=zwLXwYEhAyHBzs9R

Mor och dotter bor ensamma i en gammal villa. Tiden har stannat. De har ganska gott om pengar, äter en hel del glass och har sällan några besökare.

Mycket speciella människor! Denna måste bara ses, och får inte glömmas bort för eftervärlden.

Någon har skrivit "the first Kardashians" i kommentarsfältet, vilket är en bra spaning. Dessa människor är helt unika. Men till skillnad från the Kardashians har de något som inte kan köpas för pengar, nämligen stil och klass!

Verkade vara riktig dynga efter att ha sett trailern den vill jag inte se.
Citera
2025-01-12, 12:02
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Verkade vara riktig dynga efter att ha sett trailern den vill jag inte se.

Det förstår jag. Den här filmen är inte för alla ☺️ och just därför är det viktigt att den inte glöms bort!
Citera
2025-01-12, 12:08
Medlem
Klas-Vegass avatar
Jag har sett den filmen, väldigt intressant.

Men filmen handlar snarare om psykisk ohälsa. Dottern är rent av lätt utvecklingsstörd.

Det finns inget av den vulgaritet som finns hos kardashians. Det gemensamma är väl då psykisk ohälsa.
Citera
2025-01-12, 12:26
Medlem
67arigGubbes avatar
Vill du se en jävligt dålig film - the substance.

Lätt en av de sämsta jag skådat
Citera
2025-01-12, 18:12
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Vill du se en jävligt dålig film - the substance.

Lätt en av de sämsta jag skådat

Haha! Nej tack 😆 tror jag läste idén eller såg 5 minuter och insåg att: NEJ TACK!
Citera
2025-01-12, 18:13
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas

Men filmen handlar snarare om psykisk ohälsa. Dottern är rent av lätt utvecklingsstörd.

Det finns inget av den vulgaritet som finns hos kardashians. Det gemensamma är väl då psykisk ohälsa.

Sant.. men man börjar ju också undra...... är hon verkligen utvecklingsstörd eller bara..... jag vet inte. Det känns som att hon har råkat bli fast hemma på nåt jävla vänster. Men morsan verkar ju hyfsat klok ändå. Eller inte klok 🙂
Citera
2025-01-12, 18:48
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Sant.. men man börjar ju också undra...... är hon verkligen utvecklingsstörd eller bara..... jag vet inte. Det känns som att hon har råkat bli fast hemma på nåt jävla vänster. Men morsan verkar ju hyfsat klok ändå. Eller inte klok 🙂
Det var några år sedan jag såg den så den är inte färskt i minnet. Men ändå en dokumentärfilm som verkligen satte sig i minnet.

Jo hon var nog lite knäpp på riktigt. Så tolkade jag det. Inte mycket men tillräckligt för att bli ensam kvar bland alla debutanter.

Vi hade en sådan i klassen på gymnasiet.
Citera
2025-01-12, 19:49
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Det var några år sedan jag såg den så den är inte färskt i minnet. Men ändå en dokumentärfilm som verkligen satte sig i minnet.

Jo hon var nog lite knäpp på riktigt. Så tolkade jag det. Inte mycket men tillräckligt för att bli ensam kvar bland alla debutanter.

Vi hade en sådan i klassen på gymnasiet.

Sant... extra tragiskt om man är så fantastiskt vacker! Hon hade en jäkla snygg bakdel om jag får lov att säga det.
Citera
2025-01-16, 21:53
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:

Citat:
Den handlar kanske om psykisk ohälsa som i hoarding eller att vara okapabel att ta hand om sig, men inte var de korkade på något sätt.

Little Edie var dramatisk och teatralisk, en udda fågel men inte dum på något sätt. Det är miljön som inte passar henne, inte att hon är korkad. Hon är fortfarande en ung, flirtig, dramatisk, talangfull debutant som är omgiven av beundrare och andra unga, dramatiska, flirtiga, talangfulla flickor som letar efter makar, bara det att hon inte är det. Det är inte ovanligt att man fortsätter att agera så även om man vuxit ur det, för vad ska man annars göra? Det finns en berättelse om mycket där.
Citera
2025-01-17, 06:35
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Den handlar kanske om psykisk ohälsa som i hoarding eller att vara okapabel att ta hand om sig, men inte var de korkade på något sätt.

Little Edie var dramatisk och teatralisk, en udda fågel men inte dum på något sätt. Det är miljön som inte passar henne, inte att hon är korkad. Hon är fortfarande en ung, flirtig, dramatisk, talangfull debutant som är omgiven av beundrare och andra unga, dramatiska, flirtiga, talangfulla flickor som letar efter makar, bara det att hon inte är det. Det är inte ovanligt att man fortsätter att agera så även om man vuxit ur det, för vad ska man annars göra? Det finns en berättelse om mycket där.

Vackert skrivet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in