En soldat har frts till sjukhus efter att ha halkat och skadat sig vid Kungliga slottet.
Jag antar att det r hgvakten, men jag vet inte, sger Mats Eriksson vid polisen.
Polis och ambulans skickades till platsen. Skadelget r inte knt.
Vi hller frhr med vittnen fr att ta reda vad som hnt och varfr, sger Mats Eriksson.
Hndelsen rubriceras som arbetsplatsolycka.
Men det r ingen brottsrubricering.
Ngon sdan r inte satt n, vi r inte dr n, sger Mats Eriksson.
En soldat har frts till sjukhus efter att ha halkat och skadat sig vid Kungliga slottet.
Jag antar att det r hgvakten, men jag vet inte, sger Mats Eriksson vid polisen.
Polis och ambulans skickades till platsen. Skadelget r inte knt.
Vi hller frhr med vittnen fr att ta reda vad som hnt och varfr, sger Mats Eriksson.
Hndelsen rubriceras som arbetsplatsolycka.
Men det r ingen brottsrubricering.
Ngon sdan r inte satt n, vi r inte dr n, sger Mats Eriksson.
Inte lika spektakulrt nyhetsmssigt direkt som den hgvakten som blev vdaskjuten p sitt jobb dock nr en kamrat hade slarvat lite vad det gllde vapen och skerhet fr en fruktansvrt massa r sedan.
Haha hller med ts, fy fan fr att f sig en flashback trd fr att man halkat p en isflck. Pinsamt att det ens blivit en grej av det. Halkar man och bryter en arm kan dom vl fr fan skter det internt kan jag tycka... ska polis och press blandas in tycker jag koma br ligga p skadeskalan...
Kan inte de arbetslsa g och hacka is och sanda/salta d?
Frvnar mig faktiskt lite att Slottsbacken inte har elslingor installerade som kan vrma upp backen. Lter ju annars som ett projekt kungen hade kunnat genomdriva med tanke p hans vurmande fr energifrgor.
Hade inte hgvakten nyligen ftt cykelhjlmar i enlighet med vad Arbetsmiljverket krvde, istllet fr de klassiska pickelhuvorna som tydligen var icke-ergonomiska?
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!