2025-01-11, 10:19
Medlem
yellow-milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceec
Det är väl ganska allmänt känt att denna restaurang T ganska ofta råkar ut för olika typer av attentat. Man behöver ju inte vara Einstein för att lista ut att den andra restaurangen med alkoholrättigheter helt enkelt inte gillar konkurrens.
Eller åtminstone inte deras ägare.
Så - de lokala alkisarna har fortfarande ett vattenhål att gå till. Som märkligt nog aldrig drabbats av något attentat.

Om du syftar på krogen precis bredvid Pressbyrån, så har du helt fel. Samma ägare och de båda två är tom bröder eller kusiner tror jag. Du sprider alltså felaktig info.
Citera
2025-01-11, 10:36
Medlem
Osguts avatar
Inte varit där på 7-8 år men de hade jävligt goda pizzor både då och innan dess. Är det fortfarande Vla*o som är ägare? En riktig karaktär och trevlig gubbe.
Citera
2025-01-11, 10:38
Medlem
Migerationsverkets avatar
Krävs inte mycket hjärna för att lista ut att detta inte har att göra med konkurrensen i området.

M*hmut Un*l (*=a) som även kallar sig för Mattias och hans bror Y*s*f Un*l (*=ü, *=a) som äger restaurangen är skrivna på samma adress som en tungt kriminell som just nu avtjänar ett livstids fängelsestraff för mord. Det är PKK kopplingar, alltså terrorister. Därför drabbas aldrig den andra restaurangen av såna här ”olyckor”

Antagligen har sprängningen med detta att göra alt. försäkringsbedrägeri..
Kan det ha varit att de öppnade igen och affärerna inte gick lika bra som innan? Kunderna har hittat andra ställen att hänga på. Men min gissning är att det är kopplat till Ca*it Acar (*=h)
Senast redigerad av Migerationsverket 2025-01-11 kl. 10:43.
Citera
2025-01-11, 11:32
Medlem
Okej. Där ser man. Jag gick på andrahandsinformation från en bekant som bor i området och borde givetvis dubbelkollat detta.
Absolut inte min mening att sprida felaktigheter.

Men faktum är ändå att Tarantella återkommande drabbats av olika typer av förstörelse.
Det är även en väldigt omtyckt restaurang bland boende i området . I detta nu diskuteras manifestationer, Swish rörelser etc för att stötta Mattias som lagt ner ”sin själ” för att driva Tarantella. Vl*dos driver pizzabutiken vägg i vägg, vet inte hur/om den drabbades i explosionen men i lokala fb-gruppen skriver flera hur chockade de är över förödelsen och hur många som hörde den kraftiga smällen i natt.
Citera
2025-01-11, 17:04
Medlem
Migerationsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceec
Okej. Där ser man. Jag gick på andrahandsinformation från en bekant som bor i området och borde givetvis dubbelkollat detta.
Absolut inte min mening att sprida felaktigheter.

Men faktum är ändå att Tarantella återkommande drabbats av olika typer av förstörelse.
Det är även en väldigt omtyckt restaurang bland boende i området . I detta nu diskuteras manifestationer, Swish rörelser etc för att stötta Mattias som lagt ner ”sin själ” för att driva Tarantella. Vl*dos driver pizzabutiken vägg i vägg, vet inte hur/om den drabbades i explosionen men i lokala fb-gruppen skriver flera hur chockade de är över förödelsen och hur många som hörde den kraftiga smällen i natt.

Mattias är inte i behov av Swish donationer. Lita på mig. Han och hans familj sitter på rejält mycket pengar. Dom har byggt ett imperium i hemlandet.
Citera
2025-01-11, 23:01
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Migerationsverket
Krävs inte mycket hjärna för att lista ut att detta inte har att göra med konkurrensen i området.

M*hmut Un*l (*=a) som även kallar sig för Mattias och hans bror Y*s*f Un*l (*=ü, *=a) som äger restaurangen är skrivna på samma adress som en tungt kriminell som just nu avtjänar ett livstids fängelsestraff för mord. Det är PKK kopplingar, alltså terrorister. Därför drabbas aldrig den andra restaurangen av såna här ”olyckor”

Kan det ha varit att de öppnade igen och affärerna inte gick lika bra som innan? Kunderna har hittat andra ställen att hänga på. Men min gissning är att det är kopplat till Ca*it Acar (*=h)

En fråga:

Jag får inte ihop det med två restauranger, samma ägare, en bombad och den andra fredad?
Citera
2025-01-11, 23:12
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
En fråga:

Jag får inte ihop det med två restauranger, samma ägare, en bombad och den andra fredad?

Dom är bröder. Som har restaurangerna. Det handlar inte OM DOM - det kommer utanför dom.
Citera
2025-01-11, 23:48
Citat:
Ursprungligen postat av Migerationsverket

Varför tror du att denna acar har me detta att göra?
Citera
2025-01-11, 23:53
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Dom är bröder. Som har restaurangerna. Det handlar inte OM DOM - det kommer utanför dom.

Jag hajar.

Men konstigt att de inte klipper BBK samtidigt...?
Citera
2025-01-11, 23:55
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Jag hajar.

Men konstigt att de inte klipper BBK samtidigt...?

Det var iaf så när jag bodde där.
Citera
2025-01-12, 00:17
Medlem
Liberationfronts avatar
Det finns två Yugge ägare i bredängs centrum, en av deras inrättningar saknar utskänkningstillståndet men det säljs litervis med sprit där ändå. Förekommer illegal gambling och annat hittepå på ”lagret”

Tror till o med att snuten vet om detta. Tänker dock inte skriva vilken. Nu var detta förvisso 2019-2021 så mkt kan ha ändrats.
Citera
2025-01-12, 03:18
Medlem
Trist. Såg att många ville stötta genom att köpa pizza på hans andra ställe där.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2025-01-12 kl. 03:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in