Citat:
Ursprungligen postat av
HemmaslagenWasabi
I den bästa av världar. Men så ser det tyvärr inte ut inom närmsta tiden. Ryssarna vill inte diskutera, det kommer eskalera till ett fullskaligt krig. Visst hade jag också velat att det löstes med fredsförhandlingar men det kommer nog tyvärr inte ske och då måste man förbereda sig på det värsta. Du tror att det slutar när Ryssland tar Ukraina eller? Dom kommer backas upp av Kina och sen så är det kört för hela västvärlden. Speciellt om man bara står och säger att det är bättre att kramas istället utan att faktiskt ha tänkt på att bygga upp ett försvar eller liknande
Sen att det är så och inte kan lösas genom diskussioner istället är en annan femma. Det är jävligt tråkigt
Information angående denna konflikt finns med minst 2 olika uppfattningar.
En del, västvärlden har en syn. Resten har en annan syn.
Att satsa mer på krig och vapen och i detta fall stridsvagnar anser jag är helt fel och omodernt.
OM man som tonåring sitter vid sin dator och spelar krigsspel och samtidigt har en begränsad förståelse för vad detta handlar om så är det illa nog. Att sedan växa upp och all information om ett ämne kommit från en endaste kanal så är det än värre.
Stridsvagnar står för krig och förstörelse. Krig betyder att folk strider för en sak som producerats av "ledare". Folket/fåren står för kostnaden i liv.
Jag tycker inte försvaret skall köpa en massa vapen från USA nu heller. Men... hur kan det komma sig att vi just nu skal byta leverantör till ett amerikanskt företag? Huh?
Jag vill satsa 20 miljarder på öppna forum för allsköns folkslag som kan belysa händelser som pågått och skett i dessa "konfliktområden". Visa detta på bästa sändningstid. Ingen censur.