Citat:
Ursprungligen postat av
Abetterworld
"Spel som har förmågan att äta upp vår fritid råder det ingen brist på och Will Shen, som bland annat jobbat på Starfield, påstår att spelbranschen närmar sig en vändpunkt."
"Det var i Youtube-podden Kiwi Talkz som Shen nämnde att även Bethesda-spel som Skyrim och Starfield kan bidra till att spelare börjat tröttna. Han menar att många spelare nu för tiden är motvilliga att ta sig till stora och långa spel då de redan har såna spel de ägnar sig åt."
1. Har han rätt, är DET dem allmänna åsikten att spelare inte vill ha stora spel som är långa och omfattande utan istället vill ha t.ex. serieutgivna småspel som kommer oftare men i mindre format?
2. Är detta en medveten taktik att försöka täcka sina egna misstag med FO4, FO76 och Starfield?
3. Hur ser era spelbibliotek ut? Är det bara småspel, eller har ni stora omfattande AAA-titlar?
https://www.msn.com/sv-se/noje/spel/...57dff2da&ei=12
För mig är det tvärtom. Jag föredrar stora och långa spel, det är de enda spel som ger mig något. Helst spel där man göra mycket i. Detaljer är viktigt också, som att man kan tillverka grejer, som bättre vapen, kläder, ha eget hem och fixa saker till det.
Seriespelen tråkade ut mig, även om det finns flera spelserier som varit bra. Spel som Skyrim blir också långlivade eftersom det finns möjligheten att skapa mods.
Personligen älskar jag spel som GTA, Red Dead Redemption, The Long Dark och flertalet rpg's där världen är stor och man efter ett tag bara kan fokusera på att leva i världen. Jag förstår inte vad han menar med att man inte kan släppa flera såna spel bara för att spelare redan sitter med ett liknande spel. Man tröttnar ju ändå efter ett par år och letar nya, liknande titlar att spela.
Open World-spel kommer nog snarare att bli framtiden. Jag är helt övertygad om att framtiden kommer vara att utvecklare skapar ett välgjort grundspel som sedan spelarna själva driver framåt. Att leva och utvecklas i ett spel är det som får mitt intresse, inte tanken på att storyn snart tar slut.