• 1
  • 2
2025-01-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Jeff Nippard har i en video visat på en forskningsstudie med fyra grupper:

1) De som inte tränade alls
2) De som tränade enligt ett givet program
3) De som tog testo men inte tränade alls
4) De som tog testo och tränade enligt samma givna program som de i grupp två

Som väntat fick grupp 4 överlägset bäst resultat och smiskade så klart upp grupp 2 på läktaren. Men det som var desto mer oväntat var att grupp 3 gjorde en markant och betydlig ökning i muskelmassa (de kan till och med ha uppnått likvärdiga eller bättre resultat än grupp 2). Det ligger i linje med ditt experiment Dampis

Ja, det intressanta med den studien är att det tyder på att den muskelbyggande effekten av testosteron är fristående. Så om du ger folk testosteron, får de mer muskler (duh), men om du också får dem att styrketräna, ökar det inte deras tillväxttakt. Det låter flummigt, men vi ser detta i två forskningslinjer.

I den första forskningslinjen har vi ett antal studier som har visar att personer med högre testosteronnivåer generellt sett inte bygger mer muskler eller styrka från träning jämfört med personer med lägre testosteronnivåer. Det vill säga att tillväxttakten för muskler och styrkeutveckling inte är påverkad av folks grundläggande testosteronnivå.

Den andra forskningslinjen är studien ni hänvisat till. Där ger man grupper testosteron, och naturligtvis ser vi att de ökar i muskelmassa. Men den grupp som tränar får inte mer muskler från träningen på grund av testosteronet. Med andra ord, i statistiska termer, är effekten av testosteron additiv, inte synergistisk och det finns ingen interaktionseffekt mellan muskelbyggande från testosteron och muskelbyggande från styrketräning.

Det fanns alltså ingen interaktionseffekt mellan testosteronet och träningen, så om du lägger ihop resultatet från den grupp som tränade utan testosteron, med den grupp som tog testosteron utan att träna, var den totala summan i stort sett identisk med resultaten för gruppen som tog testosteron och tränade. De fick lite muskler från testosteronet och lite muskler från träningen, men testosteronet ökade inte muskelmassan de fick från träningen.

Folk som tar testo, de växer helt enkelt, hur de tränar påverkar inte tillväxttaken eftersom effekten av testosteron är additiv inte synergistisk.
Senast redigerad av Dampbarn69 2025-01-10 kl. 19:04.
Citera
2025-01-11, 19:19
Snygg tråd och fina resultat för slitet du la ner😆 jag gillar det helt klart.

Bry dig inte om alla testo dumma gym terrorister som bahh "ööhhh gymma ordentligt"

Jag kör 500mg ew bland annat när jag blastar och jag är ultralöpare. Absolut jag lyfter också men min huvudsakliga syssla är löpning 😉

Det sticker många gym råttor i ögonen. Speciellt när jag har bättre kroppen än dem oftast 🤣💪
Citera
2025-01-12, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Snygg tråd och fina resultat för slitet du la ner😆 jag gillar det helt klart.

Bry dig inte om alla testo dumma gym terrorister som bahh "ööhhh gymma ordentligt"

Jag kör 500mg ew bland annat när jag blastar och jag är ultralöpare. Absolut jag lyfter också men min huvudsakliga syssla är löpning 😉

Det sticker många gym råttor i ögonen. Speciellt när jag har bättre kroppen än dem oftast 🤣💪

Haha, tack! 🤙🏻Ultralöpare låter flåsigt, har du någon erfarenhet av Cardarine? Har varit sugen på att prova.

Förresten, ni som är rutinerade blasters, är det inte mening att man ska må skit, bli deppig och tappa erektionsförmågan när man hoppar av testo? Det enda jag upplevt sedan avslut för 5-6 veckor sedan är minskad motivation till träning och att jag gått ner ca 4-5kg.
Citera
2025-01-12, 06:23
Citat:
Ursprungligen postat av Dampbarn69
Haha, tack! 🤙🏻Ultralöpare låter flåsigt, har du någon erfarenhet av Cardarine? Har varit sugen på att prova.

Förresten, ni som är rutinerade blasters, är det inte mening att man ska må skit, bli deppig och tappa erektionsförmågan när man hoppar av testo? Det enda jag upplevt sedan avslut för 5-6 veckor sedan är minskad motivation till träning och att jag gått ner ca 4-5kg.

Del låter flådigare och flashigare än vad det är 😆
Jag har kört de flesta enchantsments för uthålligheta utom EPO. Den vågar jag mig inte på 😉
Cardarine har jag legat på 15-20mg ed till och från i 4 år snart. Jag älskar det!

Saken är den att alla är vi olika när det kommer till återhämtning. Vissa reagerar väldigt mycket och blir deppiga, tappar allt dem byggt upp även efter en ordentlig pct. Varför? Ja dem hade kanske en kass egen produktion innan också🤷 svårt att säga.

Bara tacka och ta emot att du återhämtat dig så bra😉

Jag är en av dem som hade lågt testo innan jag hoppade på och där för valde att inte hoppa av igen. Jag kör hellre inga monster doser utan när jag är på cruise så ligger jag på 100-150mg ew och blast så går jag på 500-600mg ew ihop med 500-600mg EQ och någon peptid som ökar GH eller som nu då Rent HGH. Jag sysslar med biohacking. Jag har skrivit en tråd på ett annat forum om just biohacking som du kan läsa om du är intresserad av sådant (FB lät mig inte publicera den här av någon anledning &#129335 😁 https://www.hushboard.biz/forum/view...?f=154&t=91410
Citera
2025-01-13, 14:18
Medlem
Intressant rapport, tack.

Du gör helt rätt i att söka dig till mast nästa kur. Slipper oroa dig över dht och östrogen.
Citera
2025-01-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labcat
Intressant rapport, tack.

Du gör helt rätt i att söka dig till mast nästa kur. Slipper oroa dig över dht och östrogen.

Öhh, dht behöver han absolut oroa sig över, det är ju ett dht derivat. Östrogen sänkning sker dock, så i det syftet är det bra om man aromatiserar mycket.

dock verkar det som att dht konverteringen från testosteron leder mer till bieffekter som flint eller ökad behåring på oönskade ställen än vad dht derivat gör. Har inte riktigt greppat varför men hört det på fler håll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in