2006-08-24, 01:25
Medlem
KollaPolskis avatar
Har dom senaste 3-4 dagarna snöat in på ämnet Cuckold.
För er som inte är så väl bevandrade i ämnet så funkar det tydligen så här;
Man har en vanlig heterorelation, men att istället för att tjejen har sex med sin
pojkvän så har hon sex men en utomstående person, oftast en snubbe
med riktig Alfa-hanne stil så att säga
Denna Alfa-hanne ska sedan komma hem till paret, knulla kärringen framför gubben alt gå in med tanten i ett annat rum och killen ska då bara höra
hur hans partner blir tillfredställd.
En tydligen viktig detalj i detta är att Alfa-hannen aldrig ska använda kondom
och därtill ska spruta i tjejen som hennes snubbe ska slicka upp.
Ett alternativ som jag också har läst om är när tjejen "lånas" ut en natt eller dylikt för att då få sej en riktig genomkörare och då uppskattas det tydligen
om det dokumenteras på film..
Hur funkar sådana här relationer i övrigt?
Skulle vilja ha tag på någon seriös personundersökning/intervju med någon som levt ett sådant här förhållande?
Hur mår man själv egentligen som kille i en sådan relation?
Är man grymt trygg i sin manlighet och vill bara slippa köra igenom tanten då och då?
Eller vilar det någon typ av självförakt?
Att man känner att man inte räcker till?
Jag förstår swingers, trekanter och dylikt utan problem men just det här att
man vill att någon ska göra det man själv lika väl kan göra med ens egen tjej i sitt gemensamma vardagsrum, känns lite över gränsen även för en väldigt öppen person som mej
Men om någon vet något, snälla berätta, jag är asnyfiken..
Någon som känner någon som har levt i en sk Cuckoldrelation, eller själv kanske lever, eller kanske har varit Alfa-hanne tom

Edit; Stavfel
2006-08-24, 01:49
Medlem
sicnexs avatar
Vad jag är mest nyfiken på är vad själva benämningen kommer ifrån

Edit: söka/finna

Citat:
"Cuckold" is derived from the Old French for the Cuckoo bird, "Cocu" with the pejorative suffix -ald. The earliest written use of the Middle English derivation, “cokewold” occurs in 1250. The females of certain varieties of Cuckoo lay their eggs in other bird’s nests, freeing themselves from the need to nurture the eggs to hatching. In middle age Europe, the law, custom, and the church all defined married women as a category of property held by her husband. Although Christian marriage vows strictly enjoined sexual exclusivity in a marriage for both partners, custom and doctrine rarely enforced it on the husband. A married woman who was unfaithful to her vows made a “cuckoo” of the husband who unknowingly provided her, and potentially her illegitimate offspring, with shelter and protection as a tricked bird does to the cuckoo’s eggs.

A nuance of the word often overlooked in contemporary usage is that it refers to a man who, like the bird warming the cuckoo’s eggs, is unaware of his victimization. A man who knows and acquiesced, in his wife’s taking of another lover is called a “wittol,” itself a derivation from the Middle English for “willing (as in knowing) cuckold.” Willing cuckold is one of the primary fantasies of the female ego. In recent years the word “cuckold,” and its 1589 verb form “cuckolding” have been used to describe various forms of “open” or non-monogamous marriage arrangements that include an element of sado-masochism. “Wittol,” which more exactly describes the males in these situations, has become increasingly rare, although it appears in American and English literature as recently as 1950s.

A currently popular slang extension of the definition of cuckold expands it from married men to any male in a dating or domestic relationship with a woman in which he remains exclusive and she does not. This is the result of the jocular extension of the word "married" to describe paired-up couples in general rather than just those who have official legal sanction. This new usage may also reflect the paucity of established words that describe the variety of alternative sexual and romantic arrangements that have proliferated in recent years.
2006-08-24, 23:01
Medlem
jag har hört nån tvådelad logisk förklaring till att män blir sexuellt upphetsade av att deras kvinnor blir lägrade av andra män...

1. det är upphetsande att vara den man som har en kvinna som andra män blir attraherade av, där finns ju hela skalan från att ha en flickvän andra finner snygg till att låta henne bli påsatt..

2. en mer evolutionär förklaring: om en man misstänker att hans kvinna varit otrogen så är det mest rationella att inte slå ihjäl henne och därmed göra eventuella barn moderslösa utan det mest rationella är att sätta på henne, helst flera gånger, så att ens egna spermier åtminstone har en chans att slå ut den eventuella konkurrentens....därav överföringen till att bli kåt av att ens fru är nyknullad av en annan...
2006-08-29, 16:38
Medlem
Jag har kört över endel kvinnor där mannen tittat på, även att jag lånat kvinnan över natten och dukumenterat det hela åt hennes man.
2006-08-29, 19:03
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 24cm kärlek
Jag har kört över endel kvinnor där mannen tittat på, även att jag lånat kvinnan över natten och dukumenterat det hela åt hennes man.
Kanske kan utveckla det här lite...?
Hur verkar mannen reagera? Hur reagerar kvinnan? Har ni setts många gånger i något av fallen etc?
2006-08-29, 19:08
Bannlyst
Citat:

Är det lika mycket sanning i det där som ditt nick?
Nädå, skoja bara, detta är ju "only on Flashback".

Men jag tror nog inte att detta är så vanligt förekommande i verkligheten, detta är nog något mer eller mindre som porrindustrin gjort populärt.
2006-08-29, 19:16
Medlem
Anemis avatar
Varför kan folk bara inte ha vanliga förhållanden längre?
Det verkar ha blivit ett självändamål att vara så konstig och pervers som möjligt. Jag är ingen förespråkare för vaniljsex och återhållsamhet, men dessa avarter tycks hoppa fram bakom varje buske och det finns ingenstans att gömma sig för dem.

Nästa gång jag inte vill låna ut en partner till en alfahane kommer folk att tycka att jag är en småsint, gammalmodig och svartsjuk idiot som inte förstår sig på cuckolding, som är så hett och trendigt just nu.
2006-08-29, 21:54
Medlem
Sluta läs om denna väldigt ovanliga sak på nätet så mår du bättre, jag kan säga att alla dessa extrem grejor är ovanliga. Men bara för man ser 10 pers skriva om det så tror man det är vanligt. Men vi är 9 miljoner svenskar i detta landet så där finns nog normala människor kvar. För allting är inte normalt, även om sexskribenter och dylikt vill normalisera allting. Det är inte ens normalt att vara bög för då hade det inte blivit några barn och det var en avsikt gud hade när han skapa människan. Men vi säger det är normalt och låter dom små stjärtgossarna springa runt och knulla varandra i röven runt varje hörn. Det är inget fel i det, men kom inte och säg att det är normalt, för det är det inte. Det ligger djupa psykiska orsaker bakom och jag ber för dessa människor att dom finner dom och kan bli sant lyckliga i tvåsamhet med sin motpol kvinnan.
2006-08-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Är det lika mycket sanning i det där som ditt nick?
Nädå, skoja bara, detta är ju "only on Flashback".

Men jag tror nog inte att detta är så vanligt förekommande i verkligheten, detta är nog något mer eller mindre som porrindustrin gjort populärt.

I mitt nick ligger ingen sanning, har det bara för att reta nån.
2006-08-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jens4
Kanske kan utveckla det här lite...?
Hur verkar mannen reagera? Hur reagerar kvinnan? Har ni setts många gånger i något av fallen etc?

Mannen reagerar väldigt olika, ibland med svartsjuka (oftast yngre) ibland med nyfiken het och vill titta nära. Det har funnits tillfällen då man setts mer än en gång, men min grundregel är en gång och sen aldrig mera ses.

Vad det gäller kvinnan så har detta ofta varit en fantasi länge, att bli överkörd när hennes partner tittar på. Måste dock säga att det är sällan det är avslappnat, mest stelt. Jag föredrar helst en "hemlåning" och dokumenterar det hela utförligt. Då brukar det vara mycket mer avslappnat och jag har fått ganska många önskningar från äkta makar att låna hem deras kvinna igen.

Så ta och låna hem en kvinna är det jag rekomenderar.
2006-08-30, 22:47
Medlem
brobbans avatar
Låter mycket rubbat.
2006-09-04, 17:06
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Mannen reagerar väldigt olika, ibland med svartsjuka (oftast yngre) ibland med nyfiken het och vill titta nära. Det har funnits tillfällen då man setts mer än en gång, men min grundregel är en gång och sen aldrig mera ses.

Vad det gäller kvinnan så har detta ofta varit en fantasi länge, att bli överkörd när hennes partner tittar på. Måste dock säga att det är sällan det är avslappnat, mest stelt. Jag föredrar helst en "hemlåning" och dokumenterar det hela utförligt. Då brukar det vara mycket mer avslappnat och jag har fått ganska många önskningar från äkta makar att låna hem deras kvinna igen.

Så ta och låna hem en kvinna är det jag rekomenderar.

Men hur har du uppfattat männen i hushållet så att säga?
Trevliga vanliga killar, eller mer kuvade reservade med dåligt självförtroende?
Vem är det som önskar det oftast, mannen eller kvinnan?
Bilden som jag har fått är att det ofta är killen som vill mer än tjejen..
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in