2025-01-10, 23:29
Medlem
[quote=Asdqwezxc1|90664618]
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Jag försöker verkligen hjälp dej. Verkligen. Du är vilsen och förstår du inte bättre kommer dåliga saker ske dej efter livet.

Hur kan du inte förstå det?

Hot. Ett av religionens mest älskade verktyg. Nej, inget kommer hände efter min död med mig. Jag kommer inte finnas längre. Det kommer vara som innan jag föddes. Jag kommer inte finnas längre. Hur kan du inte förstå det?
Citera
2025-01-10, 23:35
Medlem
[quote=Asdqwezxc1|90664810]
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Vem gav dej intelligensen, kreativiteten, möjligheten att skapa språket? Matematiken? Logiken? Vem gav dej möjligheten att ens kunna tänka? Förstå saker överhuvudtaget?

Nu börjar du förstå.

Om "någon" gav människan den möjligheten, vem gav den "någon" makten att ge oss det? Och kom inte med "existerar utanför tid och rum och blablabla" igen. Tekannan som roterar runt jorden har samma makt som din gud, och jag kan bevisa det lika väl som du kan din gud. Alltså inte allt.

Det som skiljer oss åt är att jag är villig att ta de här enklar orden i min mun: "Jag vet inte."

Det kan du inte. Du svarar med "alltså Gud!".

För du är noll nyfiken på hur världen fungerar, du är antagligen knappt myndig, om ens det. Skulle gissa på nån 15 årig Andrew Tate följare som tycker att det han säger är "djupt".
Citera
2025-01-11, 05:57
Förstår det inte heller om jag ska vara ärlig. Människor har inbillat sig att dö är som på film, poff sen svart.

Vi kan inte dö, våran kropp försvinner men våran själ (medvetande) gör det inte.

Med andra ord så är vi odödliga, alla människor har odödliga själar. Låter som science fiction eller hur? kan meddela att det stämmer dock.

Detta är en sak som motarbetas kraftigt som ren hokus pokus. Men nu vet ni det i alla fall, finns inget att vara rädd för. Vi har inte lång tid på denna jord i våran nuvarande form, ta vara på det. Döden av våran kropp tar inte slut på vårat medvetande och den du är.

Kom ihåg att du kommer ifrån ljus.
Citera
2025-01-11, 08:41
Moderator
Ruskigbusss avatar
OT, trams och flinos raderade.

Och för tusan - lär er citera. Det går att förgranska inläggen. (Detta ska inte kommenteras!)

/Mod
Citera
2025-01-11, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Förstår det inte heller om jag ska vara ärlig. Människor har inbillat sig att dö är som på film, poff sen svart.

Vi kan inte dö, våran kropp försvinner men våran själ (medvetande) gör det inte.

Med andra ord så är vi odödliga, alla människor har odödliga själar. Låter som science fiction eller hur? kan meddela att det stämmer dock.

Detta är en sak som motarbetas kraftigt som ren hokus pokus. Men nu vet ni det i alla fall, finns inget att vara rädd för. Vi har inte lång tid på denna jord i våran nuvarande form, ta vara på det. Döden av våran kropp tar inte slut på vårat medvetande och den du är.

Kom ihåg att du kommer ifrån ljus.

Och hur kan du meddela att det stämmer?
Citera
2025-01-11, 09:37
Medlem
.
Senast redigerad av GustafBradson 2025-01-11 kl. 09:40.
Citera
2025-01-11, 09:40
Medlem
.
Citera
2025-01-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Hot. Ett av religionens mest älskade verktyg. Nej, inget kommer hände efter min död med mig. Jag kommer inte finnas längre. Det kommer vara som innan jag föddes. Jag kommer inte finnas längre. Hur kan du inte förstå det?
Nja det är nog egentligen inte religionen, utan kyrkan som hotar.

Det är för mig stor skillnad.
Citera
2025-01-11, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Och hur kan du meddela att det stämmer?
Sådant kan man inte bevisa.

Det ligger i sakens natur.

Jag var länge en benhård ateist en sedan började jag, efter en del andliga upplevelser, att söka och jag fann att Gud finns.
Citera
2025-01-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Sådant kan man inte bevisa.

Det ligger i sakens natur.

Jag var länge en benhård ateist en sedan började jag, efter en del andliga upplevelser, att söka och jag fann att Gud finns.

Nej jag undrade över vad det var som gjorde honom så övertygad.

Hur fann du att Gud finns?
Citera
2025-01-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Nej jag undrade över vad det var som gjorde honom så övertygad.

Hur fann du att Gud finns?
Det började faktiskt med att jag blev övertygad om att vissa människor reinkarneras.

Det öppnade för en andlig tillvaro ansåg jag och började be till Kristus och jag kände tydligt hur Kristus kom in i mitt liv och förändrade det.

Inte så att jag blev rikare eller friskare men det var lättare att bära fattigdomen och sjukligheten samtidigt som jag helt förlorade min rädsla inför döden.

I MYCKET korta drag.

Är jag lurad? Ja kanske det men i så fall är jag en lyckligare lurad än tidigare.
Citera
2025-01-11, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdqwezxc1
Varför? Är du katolik?
Nej jag ansluter mig till den Hermetiska tradition som säger att människan kan nå Gud utan en kyrka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in