Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Jo, jag kan förstå dig. Och när man är där verkar folk avspända och trevliga, lite som Sverige förr kan jag tänka mig. Vilka grönområden nära centrum är det du tänker på? Och vad tror du om Täby Park som du nämner?
Mm, bla det jag menar också när jag säger att det kändes som att vara i ett helt annat land. Sjukt.
Exbruden bor i halvcirkeln framför gallerian, så det räckte exempelvis med att gå över den stora parkeringen som finns där och så är man redan i villaområdet (Ensta, Ella park/gård). Redan där är det mysigt och grönt, finns ett gäng större gräsplättar och ett gäng skogsdungar. Går man sen en bit längs villaområdet bort från centrum så finns det större skogar, ängar, sjö och sånt.
Om man går från centrum ca 15 min mot typ där SL har en stor inhägnad parkering för sina bussar så finns ett skogsområde med markerade sträckor på upp till 10km att promenera, eller om man fortsätter längre bort mot rönningesjön så finns det ännu ett mysigt villaområde på vägen dit med ängar och skogsdungar. Sen kan man promenera runt rönningesjön som också är väldigt nice.
Där jag bodde en period nära utebadet som jag nämnde innan så finns det ett villaområde ganska direkt efter att man gått över den lilla landsvägen eller vad det nu än är mot Lahäll, och om man fortsätter gå så kommer man till en skog + djursholms golfklubb. Fortsätter man gå så kommer man till Danderyds villaområde.
Dessa var ett par exempel, finns lite mer också
edit: Ang Täby Park så tycker jag det är rätt nice, fast aningen för dyrt när man generellt kan få bra bostäder i Täby en bit billigare. Tittade efter bostäder där själv en period, men blev tyvärr inget av det till slut. Nice med affärer, lugnt bortsett från att det byggs, också i närheten till villaområden och annat grönt.
Men dock så tycker jag att det byggs alldeles för mycket i Täby nu. Mycket av det lugna och mysiga håller på att förvandlas till bostadsområden...