2025-01-07, 12:14
Medlem
Hej, nyligen flyttat till Stockholm. Undrar var man kan köpa en lägenhet i ett bra område med rimligt pris som är i bra pendlingsavstånd till centrum ? Finns sådana områden? Nu bor jag dyrt i andrahand. Har 500 000 och 45 000 i lön. Tacksam för tips !
Citera
2025-01-07, 12:19
Avstängd
67arigGubbes avatar
Storlek? Antal rum?

Ja de finns lägenheter från allt mellan 2-10miljoner även större skala…

I stan kan du nog få en 1a på typ 18-20kvm för 2 millar
Citera
2025-01-07, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Hej, nyligen flyttat till Stockholm. Undrar var man kan köpa en lägenhet i ett bra område med rimligt pris som är i bra pendlingsavstånd till centrum ? Finns sådana områden? Nu bor jag dyrt i andrahand. Har 500 000 och 45 000 i lön. Tacksam för tips !
Rimligt pris bra område i Stockholm. Du måste skämta. Större chans att få tre klöver på en Trisslott.
Citera
2025-01-07, 12:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Släkting pyntade nästan 3 miljoner för 28m2 på östermalm, bra skick men det var för något år sen.
Allt går men priserna lär gå upp på dessa lägenheter så var beredd på budgivning i attraktiva lägen.
Citera
2025-01-07, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Rimligt pris bra område i Stockholm. Du måste skämta. Större chans att få tre klöver på en Trisslott.

Kan vara utanför city, bara pendlingstiden är rimlig.
Citera
2025-01-07, 12:32
Medlem
Citat:
Prova med Årsta !
Citera
2025-01-07, 12:45
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Köp en stor och fin och bra lägenhet utanför stan istället.

Och köp en enkel och bra och billig bil. (Den får gå sönder, det löser du

Pendla
Citera
2025-01-07, 13:16
Medlem
Citat:
Kan vara utanför city, bara pendlingstiden är rimlig.

Det finns ofta en korrelation mellan rimlig pendlingstid och pris, ju snabbare du tar dig till City desto högre pris. Områden som har nära till tunnelbana värderas högre än ett område där du tvingas åka matarbuss till en pendeltågsstation.

Svårt att veta vad du tycker är "rimlig pendlingstid", du får väl helt enkelt kolla upp pendlingstiden från olika förorter till dit nu du vill ta dig. Går att söka på t.ex sl.se eller google maps.
Exempel Blackan till StureP: https://maps.app.goo.gl/JNCRSnsH8Y7FSa1K9

Grundtipset är nära till tunnelbana och få byten men då går priset upp...
Citera
2025-01-07, 13:25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Beror ju på vad du menar med "bra område" och "rimligt pris" och hur lång tid du är beredd att pendla. Åker du 15 minuter med pendeltåget kan du komma ned rejält i pris jämfört med innerstan.
Citera
2025-01-07, 13:36
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det finns ofta en korrelation mellan rimlig pendlingstid och pris, ju snabbare du tar dig till City desto högre pris. Områden som har nära till tunnelbana värderas högre än ett område där du tvingas åka matarbuss till en pendeltågsstation.

Svårt att veta vad du tycker är "rimlig pendlingstid", du får väl helt enkelt kolla upp pendlingstiden från olika förorter till dit nu du vill ta dig. Går att söka på t.ex sl.se eller google maps.
Exempel Blackan till StureP: https://maps.app.goo.gl/JNCRSnsH8Y7FSa1K9

Grundtipset är nära till tunnelbana och få byten men då går priset upp...

Annars brukar ju nyinflyttade börja sin bostadskarriär längst ut på pendel linjerna som märsta
eller Kungsängen, Nynäs.

Annars kan jag tipsa om Farsta, hade noll koll på att dom hade pendeltåg med 12 min till centralen.
T-banan tar mycket längre tid.
Citera
2025-01-07, 13:47
Medlem
Jordgubbes avatar
Det är den här du letar efter

https://www.booli.se/kunskap/wp-content/uploads/2024/09/Tunnelbanekartan_2024.pdf
Citera
2025-01-07, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Annars kan jag tipsa om Farsta, hade noll koll på att dom hade pendeltåg med 12 min till centralen.
T-banan tar mycket längre tid.

Fast det bygger ju på att du bor nära pendeltågsstationen och ska till typ Vasagatan. Bor du nära Farsta C och ska till Skanstull är tunnelbanan snabbare
https://maps.app.goo.gl/GpBSRpMWG2azqZK1A

T-banan har tätare stationer, tätare avgångar och är mycket mer tillförlitlig. Därav högre pris på bostäder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in