Citat:
Ursprungligen postat av
Davidrovvan
Okej! Det är ett bättre upplägg alltså? Då snackar vi 250mg/var 4e dag? Sen köra en sån lång kur som 5/6 veckor, då lär man väl vilja ta HCG under kur? För som jag förstått det vill man ta HCG under själva kuren ifall man ska köra en längre kur. Sedan höja till 500mg, under hur lång period? Tänker att det kanske är lite väl lång kur för en första kur?

Jag tänker så här:
- 250 mg testo E var fjärde dag (försök sticka ungefär samtidigt varje dag)
- Efter 5-6 veckor, om allt funkar kan du kliva på 500 mg var fjärde dag.
Totalt behöver kuren vara minst 16 veckor för att det ska vara värt något, jag hade kört på 20.
HCG skulle jag inte röra som nybörjare i en första kur. Men sen har jag aldrig kört det heller fast jag legat på och av i flera år. Alla är olika, det är därför du behöver ha stenkoll på blodvärden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Davidrovvan
Har en ganska bra fysik, väger 78kg, 183cm lång. Kanske fetthalt på 17% ungefär. Målet är väl att bli större. Har bra koll på min diet, äter bra. Tänker vara nykter och ha extra bra koll på min diet under hela kuren.
Tycker personligen att du ligger lite i underkanten. Ät upp dig till 83 kg med kcalöverskott så du går upp runt 0,5 kg per vecka.
Se det som ett mentalt test för att se om du är redo att pusha ordentligt under kuren.
Hur tränar du idag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Davidrovvan
Yes, inte gjort några blodprover. Men det borde jag göra såklart. Hur långt in i kuren borde jag ta blodprov?
Gör ett blodprov när som helst, finns en tråd för blodvärden. Men du behöver nån av de större på Werlabs exempelvis, kostar typ 2000 om jag minns rätt.
Skulle säga 6 veckor in på kuren med testo E kollar du igen. Om allt ser OK ut kan du höja till 500 mg per stick.
Sen gör du ett till blodprov några veckor efter du klivit av. Totalt 3 alltså, med en kostnad på typ 6000 kr. Det är dyrt, men det är viktigt. Har man inte råd med blodprov ska man helst inte pilla på prepp.