• 1
  • 2
2025-01-06, 13:26
Medlem
Tjena!
Jag tänkte börja med min första testo cykel. Några tips? Vad tycker ni om mitt upplägg?

Sustanon 250mg/1ml en gång i veckan/var 5e dag? 10 gånger
Sedan 3 veckor efter kuren gå på Clomid, överdos dag 1 typ 300mg, sen 100mg de följande 10dagar, sen avsluta med 50mg om dagen i 10 dagar.
Sen tänker jag angående HCG, kommer det behövas trots de relativt låga intagen av testo? Ska man ha det för säkerhetsskull på hyllan kanske? Eller ska man ta det under kuren?

Sen undrar jag angående dessa substanser, är det något de kollar på drogtester? Inför anställningar och sånt.

Tack för mig.
2025-01-06, 13:40
Medlem
fittanstickerframs avatar
Eftersom du aldrig tagit testo och inte vet hur du reagerar så skulle jag råda dig att inte börja med Sustanon vilket är en blandning av 4 olika oljor med olika verkningstid.

Jag skulle kört klassiska upplägget med testo E e4d. Efter 5-6 veckor om du mår bra kan du höja till 500 mg e4d. Tro mig du kommer vilja.

Högre risk att de hittar ditt Clomid eller HCG än ditt testo om du ska lämna prover.

Läs andra nybörjartrådar och se deras upplägg. Du är inte ny på att vara ny. Vad har du dock för mål med kuren? Har du bra nog fysik för att det ska vara värt det eller ska du bara punda prepp? Är dieten i ordning?

Blodprov före kur, under kur och efter kur tack. Ser inga provsvar så antar att du inte kollat. Det behöver du göra. Det är din hälsa det handlar om.

Tänk till ordentligt innan du öppnar pandoras ask för det finns ingen återvändo. Ingen kurar bara en gång. Du gör ett val för resten av ditt liv.
Senast redigerad av fittanstickerfram 2025-01-06 kl. 13:43.
2025-01-06, 13:58
Medlem
Okej! Det är ett bättre upplägg alltså? Då snackar vi 250mg/var 4e dag? Sen köra en sån lång kur som 5/6 veckor, då lär man väl vilja ta HCG under kur? För som jag förstått det vill man ta HCG under själva kuren ifall man ska köra en längre kur. Sedan höja till 500mg, under hur lång period? Tänker att det kanske är lite väl lång kur för en första kur?

Har en ganska bra fysik, väger 78kg, 183cm lång. Kanske fetthalt på 17% ungefär. Målet är väl att bli större. Har bra koll på min diet, äter bra. Tänker vara nykter och ha extra bra koll på min diet under hela kuren.

Yes, inte gjort några blodprover. Men det borde jag göra såklart. Hur långt in i kuren borde jag ta blodprov?

Jo alla säger ju det, förstår att man blir beroende. Blir ju inte så kul att gå och träna varje dag och gå ned i muskler när man slutat efter man kurat ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Eftersom du aldrig tagit testo och inte vet hur du reagerar så skulle jag råda dig att inte börja med Sustanon vilket är en blandning av 4 olika oljor med olika verkningstid.

Jag skulle kört klassiska upplägget med testo E e4d. Efter 5-6 veckor om du mår bra kan du höja till 500 mg e4d. Tro mig du kommer vilja.

Högre risk att de hittar ditt Clomid eller HCG än ditt testo om du ska lämna prover.

Läs andra nybörjartrådar och se deras upplägg. Du är inte ny på att vara ny. Vad har du dock för mål med kuren? Har du bra nog fysik för att det ska vara värt det eller ska du bara punda prepp? Är dieten i ordning?

Blodprov före kur, under kur och efter kur tack. Ser inga provsvar så antar att du inte kollat. Det behöver du göra. Det är din hälsa det handlar om.
Senast redigerad av Davidrovvan 2025-01-06 kl. 14:07.
2025-01-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davidrovvan
Okej! Det är ett bättre upplägg alltså? Då snackar vi 250mg/var 4e dag? Sen köra en sån lång kur som 5/6 veckor, då lär man väl vilja ta HCG under kur? För som jag förstått det vill man ta HCG under själva kuren ifall man ska köra en längre kur. Sedan höja till 500mg, under hur lång period? Tänker att det kanske är lite väl lång kur för en första kur?

Jag tänker så här:

- 250 mg testo E var fjärde dag (försök sticka ungefär samtidigt varje dag)
- Efter 5-6 veckor, om allt funkar kan du kliva på 500 mg var fjärde dag.

Totalt behöver kuren vara minst 16 veckor för att det ska vara värt något, jag hade kört på 20.

HCG skulle jag inte röra som nybörjare i en första kur. Men sen har jag aldrig kört det heller fast jag legat på och av i flera år. Alla är olika, det är därför du behöver ha stenkoll på blodvärden.

Citat:
Har en ganska bra fysik, väger 78kg, 183cm lång. Kanske fetthalt på 17% ungefär. Målet är väl att bli större. Har bra koll på min diet, äter bra. Tänker vara nykter och ha extra bra koll på min diet under hela kuren.

Tycker personligen att du ligger lite i underkanten. Ät upp dig till 83 kg med kcalöverskott så du går upp runt 0,5 kg per vecka.

Se det som ett mentalt test för att se om du är redo att pusha ordentligt under kuren.

Hur tränar du idag?

Citat:
Yes, inte gjort några blodprover. Men det borde jag göra såklart. Hur långt in i kuren borde jag ta blodprov?

Gör ett blodprov när som helst, finns en tråd för blodvärden. Men du behöver nån av de större på Werlabs exempelvis, kostar typ 2000 om jag minns rätt.

Skulle säga 6 veckor in på kuren med testo E kollar du igen. Om allt ser OK ut kan du höja till 500 mg per stick.

Sen gör du ett till blodprov några veckor efter du klivit av. Totalt 3 alltså, med en kostnad på typ 6000 kr. Det är dyrt, men det är viktigt. Har man inte råd med blodprov ska man helst inte pilla på prepp.
2025-01-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ja, det är väl som ni skriver. Vill bli större, snyggare och allt det ytliga man kan påverka. Sen älskar jag att träna, ett av mina största intressen.

Ja men vet du inte hur man tränar och äter så kommer det ge dig väldigt lite, tro mig. Har träffat många snubbar som gått på testo och andra prep, men jag skojar inte när jag var mycket större än dem när jag var natrual. Vissa såg verkligen ut som att de knappt tränade, helt otroligt.

Så har du inte tränat i många år innan och vet vad du svarar bäst på vad gäller intensitet, volym, kost så kommer det inte vara värt det. Åtminstone inte för 90 % av alla, men klart det finns genetiska utstickare som exploderar på substanser ändå trots att de inte kan ett skit om träning.
2025-01-06, 14:20
Medlem
Citat:

Jo alla säger ju det, förstår att man blir beroende. Blir ju inte så kul att gå och träna varje dag och gå ned i muskler när man slutat efter man kurat ett tag.

Då ska du inte röra det.... jag är legit mer än en decimeter kortare än du och väger nästan 10 kg mer med 12 % BF. Träna några år först, sen kan du köra. Det är inte värt att eventuellt påverka hälsan och det endokrina systemet för gains du ändå kunde ha fått naturligt.

Och har du 17 % BF (förmodligen mer, extremt vanligt att man underskattar så vi säger 20 %) så måste du gå ned till 72-73 innan du kurar oavsett, minst 15 % BF.
Senast redigerad av testingxrat3d 2025-01-06 kl. 14:24.
2025-01-06, 14:28
Medlem
Okej, då ska jag nog tänka om lite angående cykeln. Låter ju vettigt. Då skippar jag HCG och kör endast på Clomid efter kuren, men ifall jag skulle köra Enchante då istället så lär man väl ta Clomid lite tidigare än 3 veckor efter sista sticket?

Okej, 83kg alltså? Vill vara klar med kuren innan sommaren helst. Så kommer nog vara tvungen att gå upp lite mer än 0.5kg i veckan isåfall. Men kommer att skjuta upp kuren i alla fall, kan ju satsa på 81kg kanske? Tränar varje dag. Klassisk PPL. Söndagar, endast cardio, lite mage och underarmar.

Jo, men pengarna är inte viktiga. Det är ju hälsan det handlar om trots allt, så det får kosta vad det kostar.
Citat:
Jag tänker så här:

- 250 mg testo E var fjärde dag (försök sticka ungefär samtidigt varje dag)
- Efter 5-6 veckor, om allt funkar kan du kliva på 500 mg var fjärde dag.

Totalt behöver kuren vara minst 16 veckor för att det ska vara värt något, jag hade kört på 20.

HCG skulle jag inte röra som nybörjare i en första kur. Men sen har jag aldrig kört det heller fast jag legat på och av i flera år. Alla är olika, det är därför du behöver ha stenkoll på blodvärden.

Tycker personligen att du ligger lite i underkanten. Ät upp dig till 83 kg med kcalöverskott så du går upp runt 0,5 kg per vecka.

Se det som ett mentalt test för att se om du är redo att pusha ordentligt under kuren.

Hur tränar du idag?

Gör ett blodprov när som helst, finns en tråd för blodvärden. Men du behöver nån av de större på Werlabs exempelvis, kostar typ 2000 om jag minns rätt.

Skulle säga 6 veckor in på kuren med testo E kollar du igen. Om allt ser OK ut kan du höja till 500 mg per stick.

Sen gör du ett till blodprov några veckor efter du klivit av. Totalt 3 alltså, med en kostnad på typ 6000 kr. Det är dyrt, men det är viktigt. Har man inte råd med blodprov ska man helst inte pilla på prepp.
2025-01-06, 14:41
Medlem
Oj, jäklar snyggt jobbat! Nej, inte så högt som 20%. Skulle nog säga att jag kanske är nere på 16% till och med. Varför tycker du jag ska gå ned så mycket? Andra rekommenderar mig att gå upp i vikt?
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Då ska du inte röra det.... jag är legit mer än en decimeter kortare än du och väger nästan 10 kg mer med 12 % BF. Träna några år först, sen kan du köra. Det är inte värt att eventuellt påverka hälsan och det endokrina systemet för gains du ändå kunde ha fått naturligt.

Och har du 17 % BF (förmodligen mer, extremt vanligt att man underskattar så vi säger 20 %) så måste du gå ned till 72-73 innan du kurar oavsett, minst 15 % BF.
2025-01-06, 14:48
Medlem
Citat:
Oj, jäklar snyggt jobbat! Nej, inte så högt som 20%. Skulle nog säga att jag kanske är nere på 16% till och med. Varför tycker du jag ska gå ned så mycket? Andra rekommenderar mig att gå upp i vikt?

Ja han vet inte vad han snackar om... Finns ingen anledning för dig att gå upp till 83 innan kur och lägga på dig fett så du blir ännu fetare innan, för du kommer ju bulka under kuren och lägga på dig lite fett + muskler. Helt efterblivet, om något ska du deffa några KG innan du kör igång (om du ska börja). så att du inte behöver snåla på maten/kcalöverskottet du behöver för att bygga musklelmassan.

Därför att om du inte är tillräckligt lean innan så kommer det dels inte se så bra ut under kuren då du bulkar, så det blir bara att man lägger på sig massa onödigt fett för ingenting och man avslutar kuren fet eftersom att redan i ugångsläget är man småfet. Been there done that, tyvärr. Optimalt är om man ligger på 10-12 % BF innan, även 15 % imo är för högt. Desto mer lean du är desto mindre risk för bieffekter, och nutrient partioning. Ju mer lean du är desto mer fokuserar kroppen på att bygga muskelmassa tack vare den positiva hormonbalansen.

Och ju högre BF du startar med desto mer aromatiserar du, vilket innebär högre risk för bieffekter som akne och gyno, högt blodtryck osv.
Senast redigerad av testingxrat3d 2025-01-06 kl. 14:53.
2025-01-06, 15:26
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ja, det är väl som ni skriver. Vill bli större, snyggare och allt det ytliga man kan påverka. Sen älskar jag att träna, ett av mina största intressen.
Det respekterar jag, man ska följa sina drömmar här i livet!

Skulle också vilja pröva men är lite orolig för bieffekter. Kanske blir en låg dos test när man kommit upp i åldern för att få tillbaka lite glöd i livet.

Lycka till, kommer följas!
2025-01-06, 16:06
Medlem
Citat:

Tänk till ordentligt innan du öppnar pandoras ask för det finns ingen återvändo. Ingen kurar bara en gång. Du gör ett val för resten av ditt liv.

När blev det ett "klassiskt upplägg?" Att köra 875mg/v efter vecka 5-6? Som första kur.
2025-01-06, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negative
När blev det ett "klassiskt upplägg?" Att köra 875mg/v efter vecka 5-6? Som första kur.

Aldrig, det var därför jag betonade med "om du mår bra" och "kan" samtidigt som jag poängterar hur viktigt det är med blodprov eftersom det är en förutsättning att det stämmer.

Det beror ju helt på hur man reagerar på prepp. Personligen reagerar jag knappt på 250. Att först ta reda på hur man reagerar och att hälsan inte sviktar är så klart viktigare än nånting annat.

Det klassiska upplägget är precis som jag sa och medvetet separerade från 500 e4d. Kanske borde varit tydligare där, bra att du lyfte.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in