Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-08-18, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
Vad gäller enskilda yttranden, jag tror inte på dem, allt är situationsbaserat. Om man har NPF är det förstås en annan sak, då kan det vara omöjligt att läsa in situationen och att formulera sig, men vad jag förstår är ditt problem ”bara” att du har 30 års inaktivitet?
Då kan jag säga att när jag gick isär med mina barns mor/exfru och tills jag träffade min nuvarande flickvän, så gick det 17 år! Under den tiden levde jag som ungkarl och helgpappa.

Ändå har jag fått ligga exakt 6 gånger sen december 2010, 5 engångsligg och två med 35-åringen. Sist jag låg var 2017. Något gör jag fel. Jag tycker det suger balle att det är såhär. 👎🏻

Jag har 30 års inaktivitet, ja. Har diagnos asperger sen 97.
Citera
2025-08-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vhhtu76tg
Tack.
Jag tänker inte ljuga för dig, jag satt hemma hela uppväxten pga att mina föräldrar.. Ingenting fungerar hos nån av de. Ingenting, absolut ingenting.

Jag har haft Tinder sen 2016, varit på några träffar men bara fått ligga med 1 kvinna, och hon var f.ö. 35 då. Hon var snäll och mysig! Men 1.. Meh, beige, jag behöver helt uppenbart hjälp.
Vill du vänligen svara på vad du tycker att jag ska fråga de?
Min uppväxt bestod av autister som knappt kan tala, gamla gubbar som bara maler och maler och maler, aspergare. Nästan inte en enda normal människa någonsin. 99% av alla fall är det man själv som är problemet, men det här är ett undantag.
Jag har inte fått lära mig kommunicera med de på ett sätt så att det blir intresserade av att bädda säng, men jag har börjat tänka om jag ser en snygg tjej ute "Som en vän, jag vill säga tja, som om det vore en vän.
Problemet är att jag gärna vill ha ett förslag på vad ska inleda med, gärna också vad jag ska fråga henne.
Nej, tyvärr, jag kan bara råda dig allmänt, hur du bör förhålla dig till det hela, som jag skrev. Jag tror inte på raggningsrepliker alls, jag tror på samtalet som sådant. Jag säger också fel, stakar mig, tvingar mig att ändra mig. Men det gör inget, för det är mänskligt, och då är det attraktivt, om det är parat med ett intresse för motparten. Jag förstår att du har en besvärlig sits, med dina erfarenheter, eller brist på erfarenheter, men det finns inget annat sätt än att bara ge sig i kast med det. Appar som Tinder har jag inga erfarenheter av alls, så det vet jag inget om.
Citera
2025-08-18, 18:52
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Prata svenska, vilka menar du på kan vara dessa kvalitéer?

Personligheten.
En person som du träffar och pratar med regelbundet, vare sig det är på jobbet eller på gymet kommer ganska snart att visa sin personlighet i form av sina allmänkunskaper, sina värderingar, sin åsikter i olika frågor o s v.
När du bockar av de sakerna och känner att de överensstämmer med dina uppfattningar, då kommer du att upptäcka att utseendet hos en kvinna inte är prio ett.

Ta en tur till närmaste köpcentra nu på lördag. Kolla in folk. Du kommer att se kvinnor som inte är Sköna Helena, men vid sin sida har de en man som ser riktigt bra ut och han rullar en barnvagn framför sig. Han har sett inre egenskaper hos kvinnan och värderat dessa högre än hennes utseende.

Du kan inte leva ihop med en kvinna ett helt liv, ligga med henne och varje morgon sitta och beundra hennes vackra ansikte.
Vad ska ni prata om? Några gemensamma intressen och livsvärderingar måste ni ha annars riskerar det att spricka.

M v h
RFT (f d parterapeut och familjerådgivare)
Citera
2025-08-18, 18:52
Bannlyst
Citat:
Nej, tyvärr, jag kan bara råda dig allmänt, hur du bör förhålla dig till det hela, som jag skrev. Jag tror inte på raggningsrepliker alls, jag tror på samtalet som sådant. Jag säger också fel, stakar mig, tvingar mig att ändra mig. Men det gör inget, för det är mänskligt, och då är det attraktivt, om det är parat med ett intresse för motparten. Jag förstår att du har en besvärlig sits, med dina erfarenheter, eller brist på erfarenheter, men det finns inget annat sätt än att bara ge sig i kast med det. Appar som Tinder har jag inga erfarenheter av alls, så det vet jag inget om.

Ok, ska du prova Tinder?
Om du gör det, så kanske du kan hjälpa de som inte får nåt där, för du verkar ha ett stort hjärta och vilja hjälpa de som har problem. Det är ju fint. 👍🏻
Citera
2025-08-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ändå har jag fått ligga exakt 6 gånger sen december 2010, 5 engångsligg och två med 35-åringen. Sist jag låg var 2017. Något gör jag fel. Jag tycker det suger balle att det är såhär. 👎🏻

Jag har 30 års inaktivitet, ja. Har diagnos asperger sen 97.
Jaha, då är det värre, förstås. Då förstår jag att du behöver en slags replikmanual. Problemet är att jag inte kan avge några sådana, eftersom jag aldrig säger samma sak två gånger. Eftersom jag inte träffar samma okända kvinna två gånger (om det inte leder till något). Jag vet faktiskt inte hur eller vad du kan göra med Asperger och börja ragga. Finns det supportgrupper? Kan man dejta andra med Asperger och därmed nå gemensam grund att stå på? Två idéer, bara. I vart fall vet jag att jag inte kan hjälpa dig, tyvärr.
Citera
2025-08-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ok, ska du prova Tinder?
Om du gör det, så kanske du kan hjälpa de som inte får nåt där, för du verkar ha ett stort hjärta och vilja hjälpa de som har problem. Det är ju fint. 👍🏻
Nej, det avstår jag, om inte annat är jag för gammal.
Ja, kan försöka hjälpa lite, men bara om jag orkar och känner att jag kan, men inte med detta, mer än jag har försökt, tyvärr.
Citera
2025-08-18, 19:05
Bannlyst
Citat:
Jaha, då är det värre, förstås. Då förstår jag att du behöver en slags replikmanual. Problemet är att jag inte kan avge några sådana, eftersom jag aldrig säger samma sak två gånger. Eftersom jag inte träffar samma okända kvinna två gånger (om det inte leder till något). Jag vet faktiskt inte hur eller vad du kan göra med Asperger och börja ragga. Finns det supportgrupper? Kan man dejta andra med Asperger och därmed nå gemensam grund att stå på? Två idéer, bara. I vart fall vet jag att jag inte kan hjälpa dig, tyvärr.

Fan också, jag skulle inte ha berättat det! 😮‍💨
Helvete!
Jag tror det blir såhär när man, inte du, utan samhället, inte behandlar mig som en människa utan ett jävla objekt. Hade jag fått leka med andra barn under uppväxten som alla andra, och fått växa upp som resten, så hade inte det här problemet existerat. Allt för att jag inte ville leka med ungarna på dagis. Jävla fitt-Sverige. Man passar inte in överallt, och jag passade inte in på de två dagisen, det behöver inte alls betyda att jag skulle ha autism. Sen får JordenIsPlatt som är på mig hela tiden om det där tycka vad han vill, jag bryr mig inte. Han är på autister hela tiden, det är riktigt otäck läsning. Obehaglig människa!
Citera
2025-08-18, 19:05
Bannlyst
Citat:
Nej, det avstår jag, om inte annat är jag för gammal.
Ja, kan försöka hjälpa lite, men bara om jag orkar och känner att jag kan, men inte med detta, mer än jag har försökt, tyvärr.

Du är inte för gammal dock, men om du inte vill ska du såklart inte.
Citera
2025-08-18, 19:17
Medlem
Citat:
Fan också, jag skulle inte ha berättat det! 😮‍💨
Helvete!
Det är ju en realitet att du har den diagnosen, oavsett om du skriver det eller inte.
Citat:
Jag tror det blir såhär när man, inte du, utan samhället, inte behandlar mig som en människa utan ett jävla objekt. Hade jag fått leka med andra barn under uppväxten som alla andra, och fått växa upp som resten, så hade inte det här problemet existerat. Allt för att jag inte ville leka med ungarna på dagis. Jävla fitt-Sverige. Man passar inte in överallt, och jag passade inte in på de två dagisen, det behöver inte alls betyda att jag skulle ha autism. Sen får JordenIsPlatt som är på mig hela tiden om det där tycka vad han vill, jag bryr mig inte. Han är på autister hela tiden, det är riktigt otäck läsning. Obehaglig människa!
Det finns sätt att ta sig ur en felaktig diagnos, och det skulle jag definitivt försöka ge mig på om jag starkt upplevde att den var fel.
Tyvärr finns det många medlemmar på Flashback som har hangups om olika saker. Incel, autism, judar, vaxxers, feminism, et cetera, inget att göra något åt. Själv är jag sjukpensionär så nu får jag kanske de som har hangups om bidragstagare på mig.
Citat:
Du är inte för gammal dock, men om du inte vill ska du såklart inte.
Nej, men det känns lite som att gå på klubb. Alla undrar vem farsan letar efter (alltså de tror att jag är där för att hämta hem min son eller dotter. I värsta fall att jag är gubbsjuk).
Citera
2025-08-18, 19:22
Bannlyst
Citat:
Nej, men det känns lite som att gå på klubb. Alla undrar vem farsan letar efter (alltså de tror att jag är där för att hämta hem min son eller dotter. I värsta fall att jag är gubbsjuk).

Finns ju Golden Hits iofs. Men jag respekterar om du inte vill.
Trist att höra att du är sjukpensionär, fast samtidigt, lite gratispengar tackar nog ingen nej till. Förlåt, men ibland kan man faktiskt inget mer än skoja, hur jävligt det än är. Något jag lärde mig när jag var 8 år av Fula, Skitiga, Elaka, en italiensk film som ska ha gått på bio i 5 år i Sverige.
Citera
2025-08-18, 20:30
Bannlyst
Citat:

Om jag säger såhär då.
Bara en gång. En enda gång.
Jag har aldrig provat att gå fram, när andra killar gjort det har de fått förslag på vad de ska testa att säga.
Jag menar inte att vara jobbig, men asså, det blir block i huvudet. Som mental skrivkramp.
Kom igen nu, du har också varit ung en gång! 😀
Citera
2025-08-20, 13:51
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfcs5kj
Översättning, att ragga i öppna miljöer kräver hög social kompetens. Därav kan krogen vara en bra början.

Ja du skaffar ju bara en massiv uppförsbacke för dig själv om du raggar på kvinnor på ställen där kvinnor inte är bekväma med att raggas på.

Citat:
Ursprungligen postat av Tygfcs5kj
Innan man kan vara fräck på det sättet du ger exempel på, så kanske man helst ska ha byggt upp ett visst förtroende hos henne, right?
Visst, det finns de som bokstavligen hälsar på ungefär det sättet, och jag har varit med om varianter på det själv, även med folk jag träffat för första gången, men frågan är bara om der är det mest effektiva?

Snarare ett förtroende för dig själv? Jag tror tex inte att jag kommer ragga upp varenda kvinna jag talar med men jag har väldigt gott självförtroende när det kommer till att kunna prata mig ur saker även om jag gör bort mig så tyckte alltid att det var kul att vara så fräck som möjligt mot kvinnor men detta kräver ju att mannen känner sig själv med, framstår du som charmig eller som ett creep?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in