2025-04-13, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saarne
Vart man kommer ifrån har ingen betydelse ö.h.t så länge man är respektfull.

Kan jag fråga hur gammal du är?
Jag växte upp med min mamma, så egentligen borde jag ha lärt mig lite om tjejer.
Någon sa dock att be mamma om hjälp, det är som att be om att misslyckas.
Citera
2025-04-13, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaAAAAaj
Vad anser du om det Saarne skriver? De killarna jag såg göra så, jag upplevde att tjejerna inte var så besvärade, de sa "Hey tjejer, vad gillar ni..." resten hörde jag inte.

Torde stämma, problemet är nog mer att de nordiska människorna är mer slutna och introverta. Vilken kan göra att det uppfattas påfluget, men jag tycker det är det bästa sättet. Då slipper man slösa tid på förväntningar och farhågor.
Citera
2025-04-13, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Analterego
Torde stämma, problemet är nog mer att de nordiska människorna är mer slutna och introverta. Vilken kan göra att det uppfattas påfluget, men jag tycker det är det bästa sättet. Då slipper man slösa tid på förväntningar och farhågor.

Ja och man slösar inte tid heller.

Ändrade som sagt inlägget lite, så roligt är det inte att promenera omkring i stan att det skulle vara mitt största intresse. Däremot gör jag gärna det för att få motion och dagsljus. Är långt mer en inomhusmänniska.
Citera
2025-04-13, 17:06
Bannlyst
Jag klarar inte av det. Det blir bara en fet potatismos i huvudet.

Säga hej till de när de sitter i kassan i en butik klarar jag av dock.
Citera
2025-04-14, 19:24
Bannlyst
Citat:
Säg bara hej och se vart det leder

Om hon svarar hej och det är positivt.
Vad tycker du jag ska säga då?
Citera
2025-04-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaAAAAaj
Om hon svarar hej och det är positivt.
Vad tycker du jag ska säga då?

Du lär då sedvänligt presentera dig själv med namn och handslag eller vice versa, fråga vad hon heter först.

Om det är en person som du sett flera gånger på samma plats och du nu ska ta mod så kan det bästa vara att slänga ut ett hej och känna av läget. Ni hejjar bara på varandra och går vidare. Nästa gång ni möts och hälsar igen och då kan du ta initiativ och presentera dig själv. Allt handlar om personkemi, lär dig läsa kroppsspråk och se hur personen agerar.

Därefter kan ni byta nummer och kanske ta en fika eller något.

Att försöka få till en dejt med någon helt random på stan är ett wild card, jag skulle hellre lägga tid på att träffa en partner inom en fritidsaktivitet. Gärna en sport då jag inte vill dejta en soffpotatis och du får även möjligheten att lära känna personen mer och det blir lättare att integrera när ni träffas i ett annat sammanhang.

Lycka till
Citera
2025-04-15, 20:57
Bannlyst
Citat:
Du lär då sedvänligt presentera dig själv med namn och handslag eller vice versa, fråga vad hon heter först.

Om det är en person som du sett flera gånger på samma plats och du nu ska ta mod så kan det bästa vara att slänga ut ett hej och känna av läget. Ni hejjar bara på varandra och går vidare. Nästa gång ni möts och hälsar igen och då kan du ta initiativ och presentera dig själv. Allt handlar om personkemi, lär dig läsa kroppsspråk och se hur personen agerar.

Därefter kan ni byta nummer och kanske ta en fika eller något.

Att försöka få till en dejt med någon helt random på stan är ett wild card, jag skulle hellre lägga tid på att träffa en partner inom en fritidsaktivitet. Gärna en sport då jag inte vill dejta en soffpotatis och du får även möjligheten att lära känna personen mer och det blir lättare att integrera när ni träffas i ett annat sammanhang.

Lycka till

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in