2025-01-03, 12:19
Medlem
Mr.Struls avatar
När vissa ringer kan det stå dolt nummer, när andra ringer så står det hemligt nummer. Kan ibland även stå inget uppringar id och okänd. Vad är skillnaden? Som jag förstått det så står det hemligt nummer när man väljer att inte visa sitt nummer i telefonen. Vad säger ni som har bättre koll än jag 😊
Citera
2025-01-03, 12:53
Medlem
Gissar - Det kanske är olika operatörer,
Citera
2025-01-03, 13:38
Medlem
Kan vara som du sj skriver!

Hemligt nummer så har man hemligt nummer

Dolt nummer så har man valt att dölja numret
Citera
2025-01-03, 13:52
Medlem
Mr.Struls avatar
Fast när skatteverket ringer står det dolt nummer, om jag går in i min egen mobil och väljer att inte visa mitt nummer så står det hemligt nummer när jag ringer nån.

Min teori är att om en privatperson går in i sin mobil och väljer att inte visa nummert står det hemligt nummer, när man har valt hos operatör eller om man är myndighet så står det dolt nummer. Sen har vi okänd och inget uppringar id.

Satt och läste bland trådarna här och blev lite nyfiken på hur och varför det står olika 😂
Citera
2025-02-25, 16:41
Medlem
Kan säkert vara skillnad när det är staten som har sina nummer hemliga. Aka man kan inte hitta dem online heller. Men vet även att back in the day så kunde uppringnings ID vara ''skyddat nummer''. Så kanske är från tele till tele. Altenativt vilken app man använder sig av för samtal på telefonen.
Citera
2025-02-26, 07:45
Medlem
Muppetys avatar
Dolt nummer kan du spåra med en tilläggs-tjänst som kostar 899 kr (hos Tre i.a.f.). Har du hemligt nummer, så kan du fortfarande spåra vem som har det, men du får inte ut själv numret, dock vem som står registrerad på det.

Hemligt nummer finns heller inte med i telefonkatalogen, eller på upplysningssidor. Men de står med om du har dolt nummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in