2025-01-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
M E N F Ö R I H E L V E T E
Instämmer
Jag skulle nog rekommendera att du istället tog dig till biblioteket och lånade en bok om stoicismen tex.
Gör Något som kräver koncentration och fokus på annat än det emotionella kaos du verkar kräla i just nu!!

Böcker som Bibeln kan nog spä på dina vaneföreställningar ytterligare
Citera
2025-01-17, 21:31
Medlem
gabrielle2s avatar
Har du blivit diagnostiserad som bipolär ?
Mediciner ?
Kontakter med psykiatrin ?
Annars sök hjälp på psykakuten tex eller ring psykiatrin och få tid.
Citera
2025-01-20, 23:26
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejan20
Ni som varit där hur har ni tagit er ut det?

Jag har ganska långa skov (8-12 mån) där det kan vara fasligt uppåt med diverse utsvävningar, alla problem som egentligen finns då också går fint att blunda för. Sedan sådär 4-6 månader av total depression, detta har hållit på så i typ 6-7 år nu.

Nu känns det rejält värre än någonsin. Nästan legat sängliggande en månad, jobbet kört, snart lägenheten också, bara tanken på en flytt när man är i detta mående är överväldigande. Jag som knappt orkat fixa mat eller boka tvättid på en månad. Hur länge klarar man sig förresten på att knappt äta något vettigt, levt på nötter och chips i princip senaste veckorna. Inte en ätit en grönsak eller frukt på flera veckor. Sömnen är orolig och sover aldrig längre en timme i taget, fy fan alltså. Nu känns det hopplös är mörkt.

Endast träffat familj under julen väldigt kort, får panik varje gång telefonen ringer och vill kasta iväg den. Svarar inte utan klarar endast sms:a med folk i nödfall, men kan ta dagar innan jag orkar få iväg ett svar.

Så nu vänder jag mig till er som varit i samma situation och lyckats ta er ur. Hur sjutton lyckades ni när allt bara kändes svart?

Inte varit där själv men hade en bipolär mamma och det låter precis som hon så: sök hjälp nu om du inte redan gjort det? Du behöver medicin och terapi. Uppsök psyk, annars blir det bara värre.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in