Citat:
Ursprungligen postat av
badumts
Men det nu varit så enkelt hade vi ju inte hamnat här, eller hur? Men ja, fruktansvärt av mig att ge förslag på saker man kan förändra, självklart ska han sitta i ett mörkt rum och äta skräpmat och "få bukt" på något han inte kan förändra.
Vad är den magiska formeln? Eftersom det nu är möjligt för alla att "få bukt" på bipoläritet? Alla sitter här och lider helt i onödan nämligen, medan du sitter på den gömda sanningen.
Haha, vafan är det där för jävla skitargument? Det är ingen som har skrivit att "han ska sitta i ett mörkt rum och äta skräpmat"?
Vet du ens vad bipolär sjukdom är? Om du hade haft grunläggande läsförståelse hade du kunnat läsa dig till att jag menar att han måste få bukt med sin bipolaritet först! Bipolar sjukdom är en allvarlig psykisk sjukdom som nästan alltid behöver medicineras. Det här är liksom ingenting jag hittar på eller "min åsikt". Det är fakta, punkt slut! Det är därför jag menar att dina usla tips är helt verkningslösa om personen inte får hjälp med sin bipolaritet först. Och den medicinen är inte nån jävla vitamin eller en terapilampa. Ofta behöver man medicineras med stämningsstabiliserande (typ litium) och även antidepressiva. Sen behövs ofta antipsykotisk samt lugnande för ens sömn och för att motverka skov.
Min poäng är att det skälper mer än hjälper att du tipsar om massa skit som ingen förutom du tror fungerar!
Eftersom du inte verkar fatta alls vad du skriver om så kan jag tipsa dig om att läsa på lite. Finns hur mycket information som helst, här exempelvis på 1177:
https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdomar-och-besvar/depression/bipolar-sjukdom/
Sluta hålla på å tjafsa om skit du inte vet nånting om!