• 1
  • 2
2025-01-02, 23:33
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Svårslaget? Pölsa med kokt potatis slår tortellini. Pasta är skräp överlag.
Jag skrev fel, menade ravioli. Behåll du din pölsa, jag ska inte hindra dig.
Citera
2025-01-02, 23:59
Medlem
har smakat. vet var man kan köpa frysta t.o.m. oftast tillverkade i lettland/tyskland fast med rysk text på frp. Går nog även få tag på rysk och ukrainsk i den butiken. Små såna som säljes i frysdisken som man kokar och sen steker upp lite i en panna med smör. serverar med gräddfil och svartpeppar va? var inget speciellt för mej... på lidl säljs liknande polska eller baltiska dumplings då och då med fyllning av sauerkraut och ibland skinka, ibland kanske lammfärs. Något större i storlek än den östeuropiska. Samma sak där- Inget speciellt, går att äta. fattigmanskost av rysk sådant är pelmeni och borscht... tror jag. riktiga svenska ryssar äter stekt råraka med gräddfil, rysk belugakaviar och forellrom eller nåt (tror jag i alla fall) För mej är det godare. sen kan ju alltiid ha nåra smörstekta dumplings brevid om man nu gillar det. förövrigt är kokt rostad bovete inte heller en favorit som ryssarna gillar. endast gröten är god. svenskt kokt matvete är så mycket godare till kött - om vi ska vara såna.

hört bra om rysk shaslik dock. det hade jag gärna provat med alla dessa tillbehör. dumplings är bara för de fattiga
Senast redigerad av fonzen 2025-01-03 kl. 00:19.
Citera
2025-01-03, 11:52
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Nä tack, du kan få ha alla gräshoppsburgare, vegansk ost och groddar för dig själv, så blir det mer finkött över till mig
Det är ju finkött i pelmeni. Du verkar vara är en sån där som saltar utan att smaka av maten? Toxisk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in