• 1
  • 2
2025-01-01, 21:53
Medlem
Har haft en envis hosta i 2mnader frskt med allt..inget funkade..s fick jag fr mig gurkmejja..tog ett glas vatten hllde i gurkmejja pulver...drack upp ..och hostan jick ver nstan direkt..helt otroligt..ville bara dela detta .ett tips om fler drabbats.av denna jkla hosta
Citera
2025-01-01, 22:07
Medlem
OneTaps avatar
intressant tips de ska ja komma ihg =) ibland blir ja anlitad fr o stda i en kemikalie fabrik o brukar f envis hosta efter arbets passen ven fast ja har mun skydd. ska prova med gurk meja :P
Citera
2025-01-01, 22:50
Moderator
Lapapps avatar
Rubrik frtydligad. Utgngen rubrik: Hosta

Medicin och hlsa --> Alternativ medicin
/Moderator
Citera
2025-01-01, 23:02
Medlem
ShaniquaKoolaidrias avatar
Viruset A/(H1N1) pdm09 gr nu som vrst i Sverige sedan mitten av december.
Drick, vila, f ren luft och undvik att ligga ned fr mycket.
Citera
2025-01-01, 23:27
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaniquaKoolaidria
Viruset A/(H1N1) pdm09 gr nu som vrst i Sverige sedan mitten av december.
Drick, vila, f ren luft och undvik att ligga ned fr mycket.

Ger detta virus en svr och lngvarig hosta ?
Citera
2025-01-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Ger detta virus en svr och lngvarig hosta ?
Ja. Den presenteras dock felaktigt av vissa alarmister som "ny". Den r frvisso muterad men den r inte ny. Man kan pga av mutationer bli smittad igen av samma sjukdom och d upplevs den som lngvarig.

Citat:
The clinical manifestations were unexceptional, the most common symptoms being cough (84.9% of cases), high temperature (84.7%), headache (66.5%)*

Jag kan lgga till en uppdatering frn folkhlsomyndigheten fr de som r nyfikna kring detta virus:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...-om-influensa/

*NIH har en ldre (2016) men bra artikel om den:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4910438/
Citera
2025-01-01, 23:49
Medlem
Summan av kardemumman r att gruppimunitet r en omjlighet nr man inte lever i grupper.

En jvel blir sjuk och drar till Thailand fr att sedan komma hem med en ny variant till Svedala samtidigt som de i Svedala ftt en ny variant fr att ngon kom hem frn Mallorca.

Isolering r svaret.
Dessvrre mste vi (igen) invnta att idioterna som reser runt efter kryddor dr ut vilket frra gngen stoppade digerdden.
Citera
2025-01-02, 07:17
Medlem
Gurkmeja r rena mirakel medicinen, en hel del forskning har gjorts som bekrftar detta .
Gurkmeja i sig smakar inget trevligt, men t curry(gul) ngon gng i veckan och man blir rena friskusen .
Citera
2025-01-02, 07:20
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Har haft en envis hosta i 2mnader frskt med allt..inget funkade..s fick jag fr mig gurkmejja..tog ett glas vatten hllde i gurkmejja pulver...drack upp ..och hostan jick ver nstan direkt..helt otroligt..ville bara dela detta .ett tips om fler drabbats.av denna jkla hosta

Intressant. Hur mycket gurkmeja?
Citera
2025-01-02, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Gurkmeja r rena mirakel medicinen, en hel del forskning har gjorts som bekrftar detta .
Gurkmeja i sig smakar inget trevligt, men t curry(gul) ngon gng i veckan och man blir rena friskusen .
Jag r sjlv jtte frvnad..men har lst lite verallt att gurkmejja r s bra...s jag skulle bara prova .och d kndes det som det hnde ngot med denna djvulska hosta
Citera
2025-01-02, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Intressant. Hur mycket gurkmeja?
Ett par matskedar i ett glas vatten
Citera
2025-01-03, 01:12
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Jag r sjlv jtte frvnad..men har lst lite verallt att gurkmejja r s bra...s jag skulle bara prova .och d kndes det som det hnde ngot med denna djvulska hosta
Gurkmeja r antiinflammatorisk.

Jag ter den (med svartpeppar och fett/olja/mat fr absorbtionen) sedan 15 r tillbaka fr att den i djurfrsk frlnger livslngden. Jag har i alla fall inte haft snabbt ldrande under denna tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in