Citat:
Ursprungligen postat av
DMfanNo1
Jag har även sagt att det var det jag sa men så blir de tysta. Eller så hinner man inte säga något innan de drar iväg. Saken är den att det sker ganska långt i efterhand.
Ja okej. Jag blir bara ofta ganska häpen över hur handfallna vissa verkar vara inför andras beteenden på det viset du beskriver. Det dyker ofta upp trådar på typ ämnet
"Min kompis säger att jag har fula kläder, varför säger han så?" etc. Och jag blir ofta häpen över att den frågeställningen ens existerar efteråt.
Ovan påhittade tråd är ju liksom ett typexempel på när vem som helst ganska irriterat hade ifrågasatt vafan personen menar med fula kläder. Och kanske inte i första hand gått hem och frågat flashback istället.
Vad jag menar är, att om det här är något du ser som ett mönster så inbillar man sig ju att du vid det här laget hade satt ned foten och bett om en förklaring.
"Men vad är det frågan om egentligen? Du frågade härom veckan om mina planer. Jag svarade. Och nu försöker du tipsa mig om mina egna planer. Nu får du faktiskt förklara vad du sysslar med".
Eftersom du ställer frågan här får man en känsla av att du knappast kan ha ifrågasatt vad de pysslar med. Missförstå mig rätt, självklart ska du fråga vad du vill på flashback, och det här är en intressant tråd. Men det intressanta är kanske mer varför du låter det fortgå utan att kräva svar eller ryta till. Med det sagt kan jag väl förstå om man inte riktigt vill hålla på och ifrågasätta sin chef eller dylikt som fular sig. Men det här tycks ju handla om flera olika personer i din bekantskapskrets.