Citat:
Ursprungligen postat av
SchrodingersPizza
Jag vet inte vad som är relevant för honom, eftersom han inte berättar i detalj vad det är han faktiskt ska göra. För mig så är en dator med 32GB det absolut minsta, helst 128GB, men det är för mina ändamål och inte något som dom flesta behöver. Ska man bara använda en browser så kan det mycket väl räcka med 8GB.
TS skriver ju om användningen.
Problemet är att du (jag) inte vet vad det är.
Citat:
Jag skrev ovan att jag kommer att använda den för beräkningar, såsom schackanalys. Jag kommer alltså att använda den för att köra analys med exempelvis Komodo.
Det hjälpte inte att googla heller:
Citat:
Komodo IDE:
En kommersiell, integrerad utvecklingsmiljö (IDE) för dynamiska programmeringsspråk som Python, Perl, Ruby, PHP och JavaScript. Den är känd för sina avancerade funktioner som felsökning och kodanalys.
Trådar:
Med t.ex två trådar kan processorn göra beräkningar i förväg i en gren av programmet medan huvudprogrammet pågår i en annan. När huvudprogrammet kommer till en brytpunkt fortsätter det rakt fram eller fortsätter i grenen.
Problemet är att om programmet inte fortsätter i grenen hade man inget för att man förberedde den.
Jag tror antal kärnor är viktigare än antal trådar. Antal kärnor 6 - 8 är lagom.