Citat:
Ursprungligen postat av
KallaKarar
Glädjebud till Moa (och Lukas, som snart också blir arbetslös när hela det misskötta luftslottet Northvolt går i putten):
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-an-arbetslosa
Det var intressant att du skriver det där med att de ska gå omkull den här mystiska batterifabriken i norra Norrland.
Jag själv suttit och läste den här tråden funderat på precis samma sak varför dem hela tiden räknar med att hennes sambo ska ha kvar sitt arbete för det är ju faktiskt mer eller mindre nästan bestämt att de kommer till att få stänga.
Så länge staten inte går in med något bidrag längre så finns det inte heller naglarna utländska investerade och ni kan ju också glömma att bedragaren Harald Mix kommer att gå in och stötta.
Den här fabriken håller kanske till sommaren skulle jag tro sen är det nog slut och sakerna är sålda och skickade till Kina.
Normalt sett brukar jag inte tycka om heller att man hackar på de svaga och nu den här stackars kvinnan som ska bli arbetslös men när hon själv sitter i media med den här jävla översittare attityden.
Så tycker jag tycker faktiskt att det här känns ganska bra hon får börja lära sig att anpassa sig efter utbildningsnivå med mera att komma från ett vanligt gymnasium utan någon som helst högskoleutbildning och tror att man ska börja dra hem en halv miljon i årsinkomst vilket för övrigt inte är speciellt mycket men med tanke på hennes ålder och utbildning så är det väldigt mycket pengar.
Jag ber också provocerad av det här men samtidigt så känns det som att det här är en inställning som folket i Norrland har.
Det är hela tiden antagligen att de ska få guldkantade fabriksarbeten eller så ska de allihopa vara en sjukpensionärer.
Så för en gångs skull drabbade äntligen rätt person så jag välkomnar också den här lilla tjejen ner till jorden.