2024-12-28, 20:29
Medlem
Citat:
Moa Olsén, 22, tjänade långt över medianlönen utan högskoleutbildning men blev nyligen uppsagd från Northvolt och har svårt att hitta ett nytt jobb med liknande inkomst.

För även om det finns gott om jobb att söka i Skellefteå så är det inte många av dem som är så högbetalda som Northvoltjobben.
– Alltså, jag vet ju att det låter konstigt men jag kan inte ta vilket jobb som helst. Jag kan inte börja jobba inom restaurang igen till exempel, säger Moa Olsén.

Moa vägrar alltså ta ett jobb med lägre lön eftersom hon vant sig med sin nya ”livstil”. Både hon och hennes pojkvän, som hon träffade på en bilträff är riktiga white-trash. Vad är hennes problem? Vem tror hon att hon är?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share
Senast redigerad av Pontiac-Garage 2024-12-29 kl. 10:38. Anledning: Förkortning av citat för att ej bryta mot 1.02
Citera
2024-12-28, 20:38
Medlem
dANiis avatar
Riktiga trash, kan hoppas dom hamnar på gatan.
Citera
2024-12-28, 20:43
Medlem
Måste säga att det är starkt jobbat att vid den åldern ha skaffat sig så höga fasta kostnader.
Det hon lägger på huset (oklart om det bara är hennes del av huskostnaderna eller bådas) kan jag leva på och ändå lägga undan en bra slant, och då är jag dubbelt så gammal.

Sedan måste väl Northvolt ses som en del av problemet här. Att de gett folk fantasilöner som de sedan inte kan få någon annanstans.
Citera
2024-12-28, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Moa Olsén, 22, tjänade långt över medianlönen utan högskoleutbildning men blev nyligen uppsagd från Northvolt och har svårt att hitta ett nytt jobb med liknande inkomst.

För även om det finns gott om jobb att söka i Skellefteå så är det inte många av dem som är så högbetalda som Northvoltjobben.
– Alltså, jag vet ju att det låter konstigt men jag kan inte ta vilket jobb som helst. Jag kan inte börja jobba inom restaurang igen till exempel, säger Moa Olsén.

– Bara mina utgifter för huset ligger på över 20 000 kronor i månaden. Jag vet att det låter väldigt privilegierat av mig, men jag är van vid att leva på ett visst sätt nu.
– Och jag tycker att det är sorgligt att det blivit så här, att jag känner att jag inte kan gå tillbaka till ett vanligt ungdomsjobb, säger hon.

Moa Olsén var beredd att ta ett jobb i Gävle, 60 mil söderut, och veckopendla. Arbetsgivaren skulle betala boende och resa.
– Men när jag räknade på det skulle jag ändå förlora för mycket på det. Jag begärde 2 000 mer i lön, sedan har de inte återkommit. Så jag antar att det inte blir något med det, säger Moa Olsén.

Moa vägrar alltså ta ett jobb med lägre lön eftersom hon vant sig med sin nya ”livstil”. Både hon och hennes pojkvän, som hon träffade på en bilträff är riktiga white-trash. Vad är hennes problem? Vem tror hon att hon är?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share

Naw, stackarna... Nu kan de inte torka sig i röven med hundralappar längre. Och Aftonbladet hoppar såklart på tåget i sedvanlig ordning. De vet ju sannerligen hur man provocerar folk likt mig själv.

Slutligen hoppas jag på att det går käpprätt åt helvete för dessa vidriga individer, givetvis.
Citera
2024-12-28, 20:51
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Oh herregud buhu, dagsatt kliva ner från höga hösten. Börja plugga eller tillbaka till restaurang efter a-kassan tar slut.
Citera
2024-12-28, 21:00
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
Måste säga att det är starkt jobbat att vid den åldern ha skaffat sig så höga fasta kostnader.
Det hon lägger på huset (oklart om det bara är hennes del av huskostnaderna eller bådas) kan jag leva på och ändå lägga undan en bra slant, och då är jag dubbelt så gammal.

Sedan måste väl Northvolt ses som en del av problemet här. Att de gett folk fantasilöner som de sedan inte kan få någon annanstans.

Reagerade också 20k lät högt.
Kåk för 2,5mille är ca 10k i ränta och amortering.

22 bast och flyttat 26! gånger!
Senast redigerad av EKOnotNOM 2024-12-28 kl. 21:02.
Citera
2024-12-28, 21:07
Medlem
Klas-Vegass avatar
Bor med en lukas i hus för 2,5.

Har kanske direkverkande el? Sedan är ju näsringar och tatueringar inte gratis.
Citera
2024-12-28, 21:09
Medlem
Sån där artikel som hon kommer ångra att den existerar om några år. Otroligt pinsamt.
Citera
2024-12-28, 21:09
Medlem
Genelkurmays avatar
Fyfan vilka white trash. Givetvis ska dom som den white trash dom är, leva loppan som om de vunnit på lotto eller triss bara för att de gått in med en lite högre ingångslön. Noll beräkning av vilken osäker tid vi lever i.

Hade inte förvånat mig om de hade haft två ungar på detta också.
Citera
2024-12-28, 21:10
Medlem
Tuppruskarens avatar
Har man inte råd att lägga 20lax/månad på boende så kanske man ska skaffa ett billigare?

Vill hon ha samma livsstil får hon väl hyra en trång etta för säg 3-4lax. Då kan hon ju ta ett jobb med lägre lön och fortfarande ha en dyr livsstil.
Citera
2024-12-28, 21:10
Medlem
Molekyl3ns avatar
Jävla ras, rätta er i ledet era curlade fucktards!
Citera
2024-12-28, 21:12
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet

Instämmer. I Skellefteå, dessutom. Blir riktigt sugen på att ta reda på var och hur de bor.

(De får väl sälja huset.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in