2024-12-28, 17:29
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Jag har precis chattat de på livechat och då ville de ha massa nya dokument igen för att kunna öppna mitt konto.när jag frågar varför de har stängt mitt konto säger de att de inte vet varför.känns som en fördröjningstaktik att inte betala ut mina pengar.. fyfan med dessa vidriga spelbolag

Antar att de har markerat mig som icke lönsam i deras system och bestämde sig att konfiskera mina pengar

Nu kommer jag försöka samla så mycket bevis som möjligt och anmälan svinnen till alla möjliga myndigheter
ARN.askgamblers osv

Har hotat med advokat på chatten men jag får bara robotiska svar

Hade de bedömt dig som icke lönsam så skulle de förstås först betala ut dina pengar och sen stänga ditt konto för att bli av med dig för gott. Så gjorde nämligen Bet365 med mig. Jag var förresten utomlands när det skedde, så de höll mitt konto öppet i några veckor just på grund av att jag skulle ta ut mina resterande pengar först innan de stängde kontot för gott.

Att du anmäler de till diverse myndigheter tror jag inte hjälper ett dugg, ingen bryr sig.
Inte ens andra spelare bryr sig så länge det inte drabbar dem själva.
Hade någon chef på Hajper däremot köpt sex här i Absurdistan så skulle tråden redan ha några tusen inlägg...
Citera
2024-12-28, 17:55
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Jag har precis chattat de på livechat och då ville de ha massa nya dokument igen för att kunna öppna mitt konto.när jag frågar varför de har stängt mitt konto säger de att de inte vet varför.känns som en fördröjningstaktik att inte betala ut mina pengar.. fyfan med dessa vidriga spelbolag

Antar att de har markerat mig som icke lönsam i deras system och bestämde sig att konfiskera mina pengar

Nu kommer jag försöka samla så mycket bevis som möjligt och anmälan svinnen till alla möjliga myndigheter
ARN.askgamblers osv

Har hotat med advokat på chatten men jag får bara robotiska svar

Är säkert så. Dock så har du tur att du inte spelar på en curacao sida istället. Jag skulle bara ge dom det de efterfrågar. Det är som det är, men du måste visa att du sammarbetar annars kommer varken askgamblers eller arn göra något. Så fortsätt kommunicera med dom o skicka in bara
Citera
2024-12-28, 18:58
Citat:
Ursprungligen postat av babobaa
Är säkert så. Dock så har du tur att du inte spelar på en curacao sida istället. Jag skulle bara ge dom det de efterfrågar. Det är som det är, men du måste visa att du sammarbetar annars kommer varken askgamblers eller arn göra något. Så fortsätt kommunicera med dom o skicka in bara

Nej han ska inte skicka in jack shit. Han ska stänga sitt konto och be de att dra åt helvete.
Sen ska han ha sina pengar senast en vecka senare, i varje fall enligt Spelinspektionen.

Vad är det Askgamblers ska göra menar du? De är ju för fan affiliate till diverse spelbolag och inte några granskande journalister...
Citera
2024-12-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yourworstenemy
Nej han ska inte skicka in jack shit. Han ska stänga sitt konto och be de att dra åt helvete.
Sen ska han ha sina pengar senast en vecka senare, i varje fall enligt Spelinspektionen.

Vad är det Askgamblers ska göra menar du? De är ju för fan affiliate till diverse spelbolag och inte några granskande journalister...

Problemet är att de har stängt mitt konto och inte betalat ett skit på 3 veckor
Så det verkar som de struntar i att skicka pengar efter 1 vecka så som spelinspektionen har sagt efter konto stängning
Citera
2024-12-28, 19:09
Citat:
Så det verkar som de struntar i att skicka pengar efter 1 vecka så som spelinspektionen har sagt efter konto stängning

Så det är alltså inte du som har bett dem stänga ditt konto utan det är de själva som har gjort det?
Haha helt sanslöst vilka jävla svin...

Jag rekommenderar att du ringer till spelinspektionen och ligger på de och tjatar.
Om du är ihärdig så kanske de till slut tröttnar och gör något för att hjälpa dig.
För en herrans massa år sedan när de fortfarande hette Lotteriinspektionen så hjälpte de mig faktiskt i ett ärende som rörde Svenska Spel.
Men det var just för att jag ringde dem varenda jäkla dag och tjatade...
Citera
2024-12-28, 19:22
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Visst folk kommer säga till ang att det är kränkande o be om dokument osv. det är inte kul och det BORDE inte var så här det får gå till. Men vill du ha dina pengar så råder jag dig o göra som jag säger bara, och Askgamblers har både varit helt kassa samt att de också har hjälpt mig tidigare i andra beslut. Så trotts vad andra i denna tråden säger så använd dom till din fördel.. men först EFTEER du gjort allt som Hajper har bett dig om att göra.

Målet här är att att TS ska få ut sina pengar, inget annat. Att spelbolag är rövhål det vet vi redan
Senast redigerad av babobaa 2024-12-28 kl. 19:25.
Citera
2024-12-28, 22:43
Citat:
Visst folk kommer säga till ang att det är kränkande o be om dokument osv. det är inte kul och det BORDE inte var så här det får gå till. Men vill du ha dina pengar så råder jag dig o göra som jag säger bara, och Askgamblers har både varit helt kassa samt att de också har hjälpt mig tidigare i andra beslut. Så trotts vad andra i denna tråden säger så använd dom till din fördel.. men först EFTEER du gjort allt som Hajper har bett dig om att göra.

Målet här är att att TS ska få ut sina pengar, inget annat. Att spelbolag är rövhål det vet vi redan

Att identifiera sig är en sak, att skicka en massa bankutdrag är något helt annat och INGEN borde skicka sådant till något jäkla spelbolag.
Finns förresten hur många exempel som helst på Trustpilot där folk skriver att de har skickat in bankutdrag och det ena med det andra men att spelbolaget vill bara ha mer och mer och är aldrig nöjda.

Det enda spelbolag som krävde bankutdrag av mig är Pinnacle, jag tog genast hem alla pengar jag hade på kontot och bad de sen att dra åt helvete.
På ett sånt sätt att jag är säker på att de fortfarande minns mig...
Citera
2024-12-29, 00:13
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Att identifiera sig är en sak, att skicka en massa bankutdrag är något helt annat och INGEN borde skicka sådant till något jäkla spelbolag.
Finns förresten hur många exempel som helst på Trustpilot där folk skriver att de har skickat in bankutdrag och det ena med det andra men att spelbolaget vill bara ha mer och mer och är aldrig nöjda.

Det enda spelbolag som krävde bankutdrag av mig är Pinnacle, jag tog genast hem alla pengar jag hade på kontot och bad de sen att dra åt helvete.
På ett sånt sätt att jag är säker på att de fortfarande minns mig...
Visst kan vissa sidor ge med sig, men jag lovar dig i majoriteten av fallen så har du ingen chans utan du måste göra som dom säger. TS kan välja själv om han vill skicka in eller inte, men han riskerar att inte få ut sina pengar alls då. 3k kan kännas som mycket pengar för många.. så man får hora lite ibland...

Jag hade aldrig kunnat göra så som du eftersom jag varit limmad på över 100 olika sidor. jag har liksom inte oändligt med alternativ pga limiteringar så jag är van ^^
Citera
2024-12-29, 00:27
Citat:
Visst kan vissa sidor ge med sig, men jag lovar dig i majoriteten av fallen så har du ingen chans utan du måste göra som dom säger. TS kan välja själv om han vill skicka in eller inte, men han riskerar att inte få ut sina pengar alls då. 3k kan kännas som mycket pengar för många.. så man får hora lite ibland...

Jag hade aldrig kunnat göra så som du eftersom jag varit limmad på över 100 olika sidor. jag har liksom inte oändligt med alternativ pga limiteringar så jag är van ^^

Men hora till vilken nytta då? Det är ju inte så att Hajper och andra skitbolag låter folk vinna utan limiterar precis som alla andra.
Vad är då vitsen med att öppna ett konto där överhuvudtaget för? För att kanske få vinna några tusen innan de limiterar dig och sen få kämpa som en idiot för att överhuvudtaget få hem sina pengar?

Varför frågar dessa ashål efter bankutdrag först efter att man har begärt ett uttag? Det borde väl rimligtvis i så fall ske vid stora insättningar?
Jag har ju läst flera fall när någon har satt in några hundringar och sen vid uttag så har ashålen krävt bankutdrag? För vad, för att se om personen i fråga hade råd att sätta in ett par hundra spänn?

Folk måste sluta vara så jävla lydiga och lära sig säga nej. Hade en majoritet vägrat sända bankutdrag och annat skit så skulle problemet snart försvinna.
"För att förhindra penningtvätt och terrorism". Tja, stödja terrorism gör alla som betalar skatt för de största terroristerna har alltid varit, och kommer alltid att vara STATEN.
Citera
2024-12-29, 00:46
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Men hora till vilken nytta då? Det är ju inte så att Hajper och andra skitbolag låter folk vinna utan limiterar precis som alla andra.
Vad är då vitsen med att öppna ett konto där överhuvudtaget för? För att kanske få vinna några tusen innan de limiterar dig och sen få kämpa som en idiot för att överhuvudtaget få hem sina pengar?

Varför frågar dessa ashål efter bankutdrag först efter att man har begärt ett uttag? Det borde väl rimligtvis i så fall ske vid stora insättningar?
Jag har ju läst flera fall när någon har satt in några hundringar och sen vid uttag så har ashålen krävt bankutdrag? För vad, för att se om personen i fråga hade råd att sätta in ett par hundra spänn?

Folk måste sluta vara så jävla lydiga och lära sig säga nej. Hade en majoritet vägrat sända bankutdrag och annat skit så skulle problemet snart försvinna.
"För att förhindra penningtvätt och terrorism". Tja, stödja terrorism gör alla som betalar skatt för de största terroristerna har alltid varit, och kommer alltid att vara STATEN.

Jag förstår dig, dock har jag ALDRIG haft dessa problem med dessa sidor, varit enkla uttag efter limitering på över 10k vinst. Men jag förnekar inte att det säkert finns problem med just dessa för andra. Jag nyttjar dock inte någon bonus o skit när jag spelar och är ganska straightforward med mina bets med låg volym i jämförelse med många.

Javisst har du rätt på ett plan, men hade du frågat mig så hade jag bara brytt mig om att få ut mina pengar.. skiter i vad jag behöver göra. Vill man va rebell så är det ju kanon om han gör som du säger.
Citera
2024-12-29, 01:01
Medlem
Citat:
Jag förstår dig, dock har jag ALDRIG haft dessa problem med dessa sidor, varit enkla uttag efter limitering på över 10k vinst. Men jag förnekar inte att det säkert finns problem med just dessa för andra. Jag nyttjar dock inte någon bonus o skit när jag spelar och är ganska straightforward med mina bets med låg volym i jämförelse med många.

Javisst har du rätt på ett plan, men hade du frågat mig så hade jag bara brytt mig om att få ut mina pengar.. skiter i vad jag behöver göra. Vill man va rebell så är det ju kanon om han gör som du säger.

Följer man bara spelbolagens regler så det lugnt. Jag har spelat sen slutet av 90-talet och haft 100-tals konto, aldrig problem. Förutom då med Pointbet för typ 15 år sen, men de snodde allas pengar och drog.
Citera
2024-12-29, 01:07
Citat:

Man är ingen rebell för att man vägrar visa sina bankutdrag för någon sketen bookmaker. Det är bara vanligt sunt förnuft...

Citerar här från Spelinspektionen.

"Om spelbolaget avslutar ditt spelkonto ska du informeras. Denna information ska lämnas skriftligen och det ska framgå varför ditt konto har avslutats. Spelbolaget ska inom fem vardagar efter det att spelkontot har avslutats betala ut pengarna till dig.

Om spelbolaget har avslutat ditt konto på grund av att du lämnat felaktiga uppgifter eller om du stängts av på grund av misskötsamhet riskerar du att bara det som återstår av dina insättningar betalas ut. Misskötsamhet kan till exempel vara överträdelser av spelregler eller befogad misstanke om bedrägeri eller annan brottslighet.

Upplysning om varför ett spelkonto har avslutats ska lämnas så långt det är möjligt med hänsyn till den tystnadsplikt som kan gälla vid misstanke om brott. Det betyder att en spelare inte får underrättas om eventuella misstankar eller att information lämnats vidare till polis eller åklagare."

Att vägra lämna ut sina bankuppgifter är varken "lämnat felaktiga uppgifter" eller någon "misskötsamhet" och givetvis inte heller " överträdelse av spelregler".
Såvida han inte undanhåller oss något så ska han meddela Hajper att han ämnar att avsluta kontot självmant (som de tillfälligt själva har stängt i väntan på dokument) och då ska han alltså ha rätt att få ut sina pengar inom fem dagar.

Får han inte det så ska han förstås bombardera Spelinspektionen varenda jäkla dag så att de tar tag i saken...

Edit! Bombardera Spelinspektionen med TELEFONSAMTAL för den som inte begrep det...
Senast redigerad av Yourworstenemy 2024-12-29 kl. 01:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in