2024-12-26, 07:37
Medlem
oyegies avatar
Det finns en porttelefon utanför min dörr,dock ingen jag har användning för,mest för dem som bor i själva trapphuset och att kolla min post,jag bor lite annorlunda så att säga.
Nu under mina lediga dagar under julen,har nån mixtrat med den så att den ringer dygnet runt i flera dagar och den går ej att använda och även om jag har dubbla dörrar så hörs den och det är ganska störande.
Kan också säga att detta förekommer varje år och det fixas inte förrän vaktmästarna i mitt område kommer hem från sin ledighet.
Så vad ska man göra åt detta återkommande problem?
Citera
2024-12-26, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Så vad ska man göra åt detta återkommande problem?
Nog måste det finnas en jourverksamhet du kan vända dig till, det låter ju som väldigt störande.
Citat:
Det finns en porttelefon utanför min dörr,dock ingen jag har användning för,mest för dem som bor i själva trapphuset och att kolla min post,jag bor lite annorlunda så att säga.
Bor det folk i trapphuset, så fast så att de har porttelefon?

Kan du se om du fått post genom porttelefonen?
Citera
2024-12-26, 08:26
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Nog måste det finnas en jourverksamhet du kan vända dig till, det låter ju som väldigt störande.
Bor det folk i trapphuset, så fast så att de har porttelefon?

Kan du se om du fått post genom porttelefonen?
Ja det bor folk i trapphuset dvs i lägenheter och de har porttelefon för att kunna öppna om någon vill komma in.
Jag måste öppna dörren med en tagg om jag skall kolla min post.
Citera
2024-12-26, 08:31
Medlem
Citat:
Ja det bor folk i trapphuset dvs i lägenheter och de har porttelefon för att kunna öppna om någon vill komma in.
Haha, de bor alltså inte i trapphuset utan i helt vanliga lägenheter.
Citat:
Jag måste öppna dörren med en tagg om jag skall kolla min post.
Men vad har det med porttelefon att göra?

Att jag frågar beror på att jag skulle uppskatta en funktion som gör att man kan se om det finns post från lägenheten, och tänkte att som du skrev, verkade finnas en sådan i din porttelefon.
Citera
2024-12-26, 09:36
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Haha, de bor alltså inte i trapphuset utan i helt vanliga lägenheter.
Men vad har det med porttelefon att göra?

Att jag frågar beror på att jag skulle uppskatta en funktion som gör att man kan se om det finns post från lägenheten, och tänkte att som du skrev, verkade finnas en sådan i din porttelefon.
Ja det är klart,inga hemlösa jag snackar om.
Varför skulle man använda porttelefonen för att se om man har post i sin lägenhet?
Aldrig hört talas om det.
Jag har postbox och måste öppna dörren till trapphuset med tagg.
Men nu vill jag få bukt med porttelefonens eviga ringande och inget annat offtopic.
Citera
2024-12-26, 09:39
Medlem
Citat:
Varför skulle man använda porttelefonen för att se om man har post i sin lägenhet?
Aldrig hört talas om det.
Du skrev själv att du behöver porttelefon för att kolla om du har post.
Citat:
Citera
2024-12-26, 09:57
Moderator
Tystnads avatar
Är det en sådan där man letar upp hyresgästens nr och så ringer portelefonen upp dig och du trycker på en specifik siffra för öppna och släppa in ?
I så fall kan du ju blockera numret i din telefon.

Dock skriver du att det "hörs genom dubblar dörrar" syftar du då på att du hör själva portens tryckknappsenhet som sitter utvändigt då den ringer upp ?

om så är fallet och den ringer upp utan någon trycker på knapparna (okynnes) så är det något fel på den, kontakta fastighetsägarens jour nr dom bör ju kunna bryta strömmen till den tills den kan lagas på en vardag
Senast redigerad av Tystnad 2024-12-26 kl. 10:02.
Citera
2024-12-26, 10:26
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Är det en sådan där man letar upp hyresgästens nr och så ringer portelefonen upp dig och du trycker på en specifik siffra för öppna och släppa in ?
I så fall kan du ju blockera numret i din telefon.

Dock skriver du att det "hörs genom dubblar dörrar" syftar du då på att du hör själva portens tryckknappsenhet som sitter utvändigt då den ringer upp ?

om så är fallet och den ringer upp utan någon trycker på knapparna (okynnes) så är det något fel på den, kontakta fastighetsägarens jour nr dom bör ju kunna bryta strömmen till den tills den kan lagas på en vardag
1: Ja det stämmer,men jag har ingen telefon i min lägenhet så att jag kan svara och öppna,mitt namn står listat på porttelefonen men helt meningslöst att ringa mig,kan inte göra nåt ändå.
2: Ja knappenheten sitter utanför min lägenhet dörr plus en extra innerdörr därav dubbla dörrar,hade jag bara haft en hade låtit värre.
Det skumma är att den ringer i flera dagar och ingen jävel gör nåt åt det så varför skulle just jag fixa det.
Citera
2024-12-27, 23:05
Bannlyst
Citat:
1: Ja det stämmer,men jag har ingen telefon i min lägenhet så att jag kan svara och öppna,mitt namn står listat på porttelefonen men helt meningslöst att ringa mig,kan inte göra nåt ändå.
2: Ja knappenheten sitter utanför min lägenhet dörr plus en extra innerdörr därav dubbla dörrar,hade jag bara haft en hade låtit värre.
Det skumma är att den ringer i flera dagar och ingen jävel gör nåt åt det så varför skulle just jag fixa det.
Är den hackad eller något? Ring jouren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in