Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Det kinesiska fartyget utgick från en rysk hamn, det är uppenbart att diktaturen Ryssland betalade kaptenen för att utföra sabotaget.
Jo det är inte svårt att lista ut. Men jag tror inte det går till på det viset att de betalar kaptenen lite slantar under bordet. Det här är vältränade som jobbar på fartygen som har uppdrag.
Citat:
Ursprungligen postat av
HRT
Det är inte så länge sedan EU bestämde sig för ett nytt sanktionspaket där de vill stoppa skuggflottan som smugglar olja o gas
Håller med bra gjort av Finland, varje gång säger vi i Sverige nu ska vi öka bevakningen och skydda vår infrastruktur ändå händer det om o om igen.
Frågan är vad som sker den dagen ett ryskt krigsfartyg drar ett ankare över en kabel..
Jag vet att det finns tuffingar i Sverige som vill mer, men tyvärr finns de inte bland politikerna de saknar total hårdhet.
Ja det är inte mycket råg i ryggen på svenska politiker. Jag kan riktigt se framför mig hur mini-Ulfs fru sätter kukbur på honom så fort han kommer hem.
Men nästa steg kanske blir att helt sonika sänka ryska fartyg som ligger och trålar som de gör. Nästa gång ryska bombplan flyger och trålar längs med våra länders gränser så skjuter man ner det. Det gäller att visa sig starka. Det bästa vore naturligtvis om det var USA som sköt ner planet för att visa att hela NATO finns på plats längs gränserna.
Kriget kommer ändå att komma för eller senare.