2024-12-27, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Nej kollade i morse och då ser man att det rör sig lite och ligger nu lite västerut än det gjorde från början. Eller kanske sydväst.
Nej, du har fel i vanlig ordning. Det ligger still med ankare nere.
Citera
2024-12-27, 13:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ja just så är det, så det kanske inte är ryssland utan den andra sidan.
Frågan är hur den sidan i så fall kom ombord på båten och tog kontroll över ankaret utan att någon i övriga besättningen reagerade?
Citera
2024-12-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Och allt som väst gör för att stödja Ukraina stärker /retar rysssmutset.

Sverige själva borde ha försvar och ta ned alla drönare som flyger runt i våra viktiga områden, och kasta ut alla ryssfittor från Sverige inkl de sk ryska diplomaterna
Ja. Jag hoppas och tror att statsledninen och militären steppar upp nu.

Att ryssjävlarna alltid haft fuffens för sig med en massa proxyaktioner vet vi ju men nu verkar de lagt i en högre växel . . . .
Citera
2024-12-27, 13:21
Medlem
Citat:
Ja just så är det, så det kanske inte är ryssland utan den andra sidan.
Nej det kanske det inte är.

Intelligens är inget jag förknippar med ryssjävlar.
Citera
2024-12-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ryssland både stör och förstör rätt så omfattande nu i Östersön

https://gpsjam.org/?lat=56.53847&lon...ate=2024-12-26

GPS störningen du hänvisar till verkar tämligen oförändrad sen minst oktober månad.
Jag rättar mig själv, du har rätt. rätt söder om sverige är det mer störning.
Senast redigerad av amtun 2024-12-27 kl. 13:28.
Citera
2024-12-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Frågan är hur den sidan i så fall kom ombord på båten och tog kontroll över ankaret utan att någon i övriga besättningen reagerade?

Jag tro dom var chockad att dom skulle inte göra sådant. "Karhu Rhymä" är finska varianten till "Pikten" gånger 3. Dom är mer som ett Paramilitär poliser, som dök upp efter 1972 terrorist bombningarna vid München olympiaden. Dom är hardcore poliser: https://youtu.be/vDunF1p2X9o?si=NtphNFXriWPw5uf0
Citera
2024-12-27, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Varenda gång har globalisterna (som du..) skrikit -"den jättedumma ryssen"..

Men berätta nu vilka det verkligen är, ok?

Okej. Det är ryssarna.
Citera
2024-12-27, 14:26
Medlem
Citat:
Det finns ju lagar inom sjöfarten så klagar den som äger båten så kan det bli problem. Om fartyget gick in på finskt vatten innan finnarna gick ombord så måste dom ha gjort det frivilligt. Men om finnarna bordar fartyget på internationellt vatten och styr det till finskt vatten kan det bli problem.
Vad kulle det var för jävla problem??? Din jävla lösfittesnickare.
Citera
2024-12-27, 14:26
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det kinesiska fartyget utgick från en rysk hamn, det är uppenbart att diktaturen Ryssland betalade kaptenen för att utföra sabotaget.

Jo det är inte svårt att lista ut. Men jag tror inte det går till på det viset att de betalar kaptenen lite slantar under bordet. Det här är vältränade som jobbar på fartygen som har uppdrag.

Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Det är inte så länge sedan EU bestämde sig för ett nytt sanktionspaket där de vill stoppa skuggflottan som smugglar olja o gas
Håller med bra gjort av Finland, varje gång säger vi i Sverige nu ska vi öka bevakningen och skydda vår infrastruktur ändå händer det om o om igen.
Frågan är vad som sker den dagen ett ryskt krigsfartyg drar ett ankare över en kabel..
Jag vet att det finns tuffingar i Sverige som vill mer, men tyvärr finns de inte bland politikerna de saknar total hårdhet.

Ja det är inte mycket råg i ryggen på svenska politiker. Jag kan riktigt se framför mig hur mini-Ulfs fru sätter kukbur på honom så fort han kommer hem.

Men nästa steg kanske blir att helt sonika sänka ryska fartyg som ligger och trålar som de gör. Nästa gång ryska bombplan flyger och trålar längs med våra länders gränser så skjuter man ner det. Det gäller att visa sig starka. Det bästa vore naturligtvis om det var USA som sköt ner planet för att visa att hela NATO finns på plats längs gränserna.

Kriget kommer ändå att komma för eller senare.
Citera
2024-12-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jaha så det är klarlagt att det var ankaret på just det där fartyget som är boven, och i så fall hur vet du att inte besättningen reagerade.
Citera
2024-12-27, 14:43
Medlem
Citat:
Jaha så det är klarlagt att det var ankaret på just det där fartyget som är boven, och i så fall hur vet du att inte besättningen reagerade.
Ja. Det är klarlagt. Det är mycket enkelt att bevisa det.
Citera
2024-12-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amtun
Nej, du har fel i vanlig ordning. Det ligger still med ankare nere.
Nej det gör det inte. Finns för alla att se om man har kunskap hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in