Citat:
Ursprungligen postat av
Snauzzer
Tidigare babblade du om att Eagle fick black out när spionchefen ombord satte på sig hörlurarna för lyssna på vad nato hade för sig, då fick du dina byxor nerdragna.
Du pysen, jag råder dig att inte ljuga om min position. Vad jag har sagt kan alla läsa och det är fantastiskt korkat att ljuga inför mig, om vad jag själv har sagt. Det enda jag har påpekat är att signalspaningsutrustning mycket väl kan dra mer ström än vad fartyget är dimensionerat för. Detta går liksom inte att ifrågasätta med mindre än att man visar svart på vitt att så inte är fallet, vilket vare sig du eller Bond123 har klarat av. Ni vet ju inte grundläggande ellära och kan uppenbarligen inte räkna på de storheter som är relevanta. Jag har aldrig påstått att Eagle S har eller ens har haft signalspaningsutrustning ombord. Jag har enbart påstått att
givet att så är strömförsörjningen inte trivialt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snauzzer
Nu kallar du en ström eller elkabel för en amperekabel.
Var någonstans? Sluta ljug. Vad är en "ström eller elkabel"? Har du någon position att argumentera för, gör det i stället för att ljuga om vad andra säger och tjafsa emot bättre vetande. Ström mäts i ampere hur mycket du än försöker blanda bort korten. Och eftersom det är HVDC vi talar om är det vidare trivialt att räkna ut denna givet överförd effekt.
Det är DU som ska svara på frågor här. Berätta nu vad som kan "hända" för ospecifikt med fartyget?
Citat:
Ursprungligen postat av
Snauzzer
Och som grädde på moset kallar du en chackel på ankarkättingen för "shotts"..du sitter bara och hittar på och fantiserar.
Lol. Länkarna i en kätting kallas i allmänhet för just länkar. Ett schackel (som det stavas) är något annat, även om det är nära besläktat och återfinns med fördel t.ex. i ändorna eller fogar i kätting och kedjor. Och jag har naturligtvis inte kallat något för någonting här, utan jag har bara påpekat att vi inte vet hur många 'shots' som var ute. En shot är 90 fot och att jag skrev med enkelfnutt indikerar för precis alla med språkförståelse att jag menade den informella men tämligen välkända enheten om just 90 fot, eller runt 27 meter. I själva verket, utanför shots och famnar, finns få standardiserade mått för ankarkättning internationellt. De kan vara markerade varje tiotal meter, varje shot eller varje n:te länk.
Så sluta för i helvete använda ord du inte förstår och samtidigt tramsa runt och låtsas att det är alla vi andra som inte förstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snauzzer
Du snärjer in dig själv i ord så du inte vet vad du säger till slut.
Nu blandar du ihop mig och dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snauzzer
Du förnekar och ljuger konstant om vad du själv tidigare har skrivit.
Nu ljög du igen och blandar ihop mig och dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snauzzer
Nu fick du dina byxor nerdragna igen...taskigt dö.
Förklara nu vad du tror ska hända om ett ankare kapar en sjökabel för kraftöverföring eller håll snattran din inkompetenta, okunniga, tramsande och ljugande lilla idiot.