• 1
  • 2
2024-12-25, 13:20
Hej, jag har släpat med mig mitt playstation till gothia för jag ska bo här en period.

Men när jag byter till den hdmi som ps5 är kopplat till så går det några sekunder och sen så byter tv’n automatiskt tillbaka till ”hemskärmen”

Tv’n är en nyare Phillips smart-tv.

Tror ni att det finns någon chans för mig att kunna njuta lite av denna vistelse i storstaden, eller är det bara att koppla ner riggen och vänta på bättre tider?
Citera
2024-12-25, 13:23
Medlem
Är det inte enklast att fråga i receptionen?
Citera
2024-12-25, 13:31
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är det inte enklast att fråga i receptionen?

Jo ska göra det, men sängarna var extremt sköna…
Citera
2024-12-25, 13:37
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linglong123
Jo ska göra det, men sängarna var extremt sköna…

ok.. ligg kvar då och använd room service.. om du ids lyfta armen till luren, som inte borde vara allt för långt borta.
Citera
2024-12-25, 15:47
Medlem
HBTKuks avatar
Jag har haft samma probllem förut! Kan det vara att du ska hålla in strömknappen på PS:et extra länge för att det ska "anpassa" sig till nya tv:n? Så har jag behövt göra med nya tv-apparater åtminstone till ett lite äldre PS.

Så var det för mig. Googla lite på det.
Citera
2024-12-25, 17:28
Medlem
MrB00ZEs avatar
Ärligt talat trodde jag inte att man kunde använda hdmi på hotell, när jag varit på hotell trodde jag bara att man kunde titta på de kanaler som fanns på TVn.
Citera
2024-12-25, 17:43
Medlem
godboys avatar
Det man lan göra är att dra ut övriga anslutningar från TV:n, annan HDMI eller LAN kabel. Det hjälpte för mig när jag skulle koppla upp min bärbara dator via HDMI kabel.
Citera
2024-12-25, 17:54
Moderator
Chantres avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator
Citera
2024-12-25, 18:31
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrB00ZE
Ärligt talat trodde jag inte att man kunde använda hdmi på hotell, när jag varit på hotell trodde jag bara att man kunde titta på de kanaler som fanns på TVn.
Man kan också ha dom som improviserade telefonladdare, bara sladden behövs…
Citera
2024-12-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Man kan också ha dom som improviserade telefonladdare, bara sladden behövs…

Tråden handlar om HDMI, det såg du kanske?
Om du inte vet mer, så gissar jag att du menar att man kan nyttja en hotelltvs USB-kontakt för att ladda en telefon?
Citera
2024-12-25, 18:53
Medlem
systems avatar
De två-tre gånger jag haft med mig egen Apple-TV och hdmi-kabel har det funkat. Fjärrkontrollen har ju en ”source”-knapp som går att trycka på.
Citera
2024-12-25, 20:48
Medlem
Marsnalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linglong123
Hej, jag har släpat med mig mitt playstation till gothia för jag ska bo här en period.

Men när jag byter till den hdmi som ps5 är kopplat till så går det några sekunder och sen så byter tv’n automatiskt tillbaka till ”hemskärmen”

Tv’n är en nyare Phillips smart-tv.

Tror ni att det finns någon chans för mig att kunna njuta lite av denna vistelse i storstaden, eller är det bara att koppla ner riggen och vänta på bättre tider?

Har det löst sig? Jag laddade en gång ner en fjärrkontroll-app till telefonen. Vet inte varför, men det funkade bättre då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in