2024-12-26, 10:25
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
https://youtu.be/1J04wUKZUCI?si=wu_vHGPFSJ6kHscX

Varför skulle man skjuta ner just denna ?
Troligtvis pga samma anledning ryssen skjutit ner ett flertal andra egna flygplan. Vodka och inkopetens
Citera
2024-12-26, 10:30
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det var tydligen drönarvarning precis då... planet kom ju in vingligt pga fågelkollessionen dom hade ju redan problem innan land så antar att det såg suspekt ut... Men luftrummet borde ha stängts ner.
Är det fåglarna som perforerat den bakre flygkroppen?
Citera
2024-12-26, 10:30
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Tydlig film ... [/url]
... och in där det visas (dessförinnan massa snack) https://youtu.be/xQEghJ8UVWk?t=925
Citera
2024-12-26, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Är det fåglarna som perforerat den bakre flygkroppen?

Fåglar? Nej, en rysk missil.

Citat:
Passengers made their final video calls to loved ones before the tragic jet crash as evidence is piling up today that Russian air defences hit the Azerbaijan Airlines plane.
Citera
2024-12-26, 10:38
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Fåglar? Nej, en rysk missil.
Frågan var ironisk till ett rysstroll som hävdar att en fågelkollision sänkt planet.
Citera
2024-12-26, 10:43
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Ja de har en lång tradition av att skjuta ner civila plan:
Korean Airlines KAL 902 år 1978
Korean Airlines KAL 007 år 1982
Malaysiska MH17 År 2014

Om det var en missil så borde ingen ha klarat sig. Har man skjutit med kanon kan det vara rimligt. Eller att en drönare i närheten sköts ned och planet träffades av splitter.

Kan också vara kollision med drönare.
Senast redigerad av bithax 2024-12-26 kl. 10:51.
Citera
2024-12-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Som jag redan skrivit. Ingen hydraulik. Resultat styrning mha motorkraft dvs omöjlig uppgift i princip.
Jag har erfarenhet från j29 j35 aj37 sedan civilt anställd. Jag har flugit lilldraken med vilket är unikt. J29 i kongo fullt stridsutrustad bla.
Stationerad Såtenäs Ljungbyhed Luleå och Vidsel där jag hjälpte schweiz bygga upp deras flygvapen

Har även jagat sr71 över östersjönvilket var en utmaning och ebkn fick jobba hårt

Jag har själv ingen aning om såna detaljer.. men verkar så om det är flera olika händelser som skett här innan kraschen. GPS problem (varför?) , sen "fågelkollession" sen över land efter havet vittnar passagerare om kraftig smäll och planet krängde kraftigt åt ett håll sen krasch.
Senast redigerad av Menea 2024-12-26 kl. 10:49.
Citera
2024-12-26, 10:49
Medlem
Terrorist landet Ryssland skjuter ner en till plan, först MH17 och nu detta.
Världen behöver gå samman mot terroristen och krigsförbrytaren Putin.
Citera
2024-12-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Du verkar bara köpt den ryska propagandan! Här kan du ta del av hela utredningen:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Malays...ines_Flight_17

Nik rysshoror försöker hela tiden sprida falska nyheter och rysk propaganda.
Även svagbegåvade ser nog att Flight J28243 är träffad av en eller flera robotar.

Jag citerar den sidan du länkar till mig.

Som inte är hela utredningen utan en sammanfattning, där man inte kan peka ut någon.

Du visar med all tydlighet vem som är den svagt begåvade.
Skickar med en länk som motbevisa dig.

Var det ukrainare som sköt ned MH17,
Ja antagligen, proryska ukrainska medborgare som efter statskuppen 2014 ville bli ryssar eller var det deras fiender vanliga ukrainare.

Men Ukraina har hemigstämplat utredningen.

Varför tror du?
Citera
2024-12-26, 10:54
Medlem
Från aftonbladet

Citat:
Den ukrainske säkerhetsrådgivaren Andrij Kovalenko hävdar på Telegram att ryskt luftförsvar skjutit ner planet i samma område där de nyligen skjutit ner många ukrainska drönare

Säga vad man vill om Ryssland. Men om det nu är ett område där Ukraina brukar skicka drönare som de måste skjuta ner, så är det kanske inte så konstigt om de av misstag skjuter ner om det kommer in en annan flygande farkost också. Kan tänka att man måste agera snabbt. Frågan är väl snarare vad ett civilt flygplan gör i en krigszon.
Citera
2024-12-26, 10:56
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Jag citerar den sidan du länkar till mig.

Som inte är hela utredningen utan en sammanfattning, där man inte kan peka ut någon.

Du visar med all tydlighet vem som är den svagt begåvade.
Skickar med en länk som motbevisa dig.

Var det ukrainare som sköt ned MH17,
Ja antagligen, proryska ukrainska medborgare som efter statskuppen 2014 ville bli ryssar eller var det deras fiender vanliga ukrainare.

Men Ukraina har hemigstämplat utredningen.

Varför tror du?

Jag tror att det var ryska ”små gröna män” som sköt ned planet. De kallades så på den tiden. Ryssland skickade in specialtrupper i protyska Ukraina i omärkta uniformer. Förmodligen KGB eller GRU, vem vet exakt.

Att det är Ryssland som är ansvariga råder det inget tvivel om annat än i Ryssland.
Citera
2024-12-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Från aftonbladet

Säga vad man vill om Ryssland. Men om det nu är ett område där Ukraina brukar skicka drönare som de måste skjuta ner, så är det kanske inte så konstigt om de av misstag skjuter ner om det kommer in en annan flygande farkost också. Kan tänka att man måste agera snabbt. Frågan är väl snarare vad ett civilt flygplan gör i en krigszon.

Mer nyfiken på det som hände innan... varför funkade inte GPS:en?

"08:12:48
p: AXY8243 båda GPS:erna har förlorats, behöver vektorering.
f: AXY8243 förstått, kurs 360 grader åt höger.
p: Kurs 360 grader åt höger AXY8243 tack."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in