• 1
  • 2
2024-12-22, 21:30
Medlem
yournotlikemes avatar
Har ganska nyligen upptckt denna extremt innovativa och prisvrda programvara som jag frst trodde var alldeles fr bra fr att vara sant MEN fr en vecka sedan satt jag och kollade priser p en speldator inkl. skrm osv och ska du ha en stabil rigg om du vill brja gejma igen (ja det ska du, man ska inte half-ass(a) ngonting) s fr du punga ut en substantiell summa, vilket jag var nra p att gra och sg tom. fram emot d jag nu enbart har en "enkel" men nd pkostad laptop. Dvs inget man direkt, trots en kraftig i5:a med 8GB RAM kan gejma nya spel p, integrerat grafikkort dessutom.

TILL SAKEN: Jag skte p detta nu hr p FB och frvntade mig MINST en fet trd med ngra tusen inlgg men sg att det har knappt ht. pratats om hr? Hur du med i stort sett vilken dator som helst slnge du har bra internet kan spela Stalker 2 med 1080p med ver 200 fps med ALLA settings p EPIC.

Detta r fucking framtiden. Fr 239 riksdaler i mnaden kan jag nu spela allt ifrn Ready Or Not. DayZ, Arma 3, Stalker 2, Resident Evil 7, COD 6!, ALLA Battlefield spel, Hell Let Loose, Cyberpunk allts listan slutar inte. Slutsatsen r att idag 2024 behver du inte ens ha en gamingdator fr att spela varenda spel drute med tom ver 1080p och samtliga settings p high. Jag har suttit och testat spel nu i en vecka och r LNGT ifrn klar med detta d det ingr ver 1000 spel.

Varfr r det inte och har varit sen detta kom ut en fet jvla diskussion kring detta? Jag behver nu varken kpa ny dator, inte heller en gaming-konsol d crossplay funkar hur bra som helst. Sitter just nu och spelar Hell Let Loose med SKRMMANDE bra grafik och ping p ~23.
Citera
2024-12-22, 23:19
Medlem
Bajskottens avatar
Det r ju bra om man har en fbless fr segare spel som inte krver millisekundersprecision. Krde en del p xbox variant, hade ven stadia ett tag.

Sjukt imponerande hur bra dom lyckats! Men jvlar va dyrt det var fr nvidias (om man bara ser till kostnad), jag hade det frn start och d fick man erbjudande om en jvligt lg summa om man fortsatte vara medlem/kund.
Citera
2024-12-22, 23:48
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Det r ju bra om man har en fbless fr segare spel som inte krver millisekundersprecision. Krde en del p xbox variant, hade ven stadia ett tag.

Sjukt imponerande hur bra dom lyckats! Men jvlar va dyrt det var fr nvidias (om man bara ser till kostnad), jag hade det frn start och d fick man erbjudande om en jvligt lg summa om man fortsatte vara medlem/kund.

Jass? Ja allt r ju relativt. Jag betalar mer n grna dem 239:- i mnaden fr alla spelen plus en sdan "rig" du typ hyr via internet. Fattar fortfarande inte heller hur dem lyckats.
Citera
2024-12-23, 04:58
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Jass? Ja allt r ju relativt. Jag betalar mer n grna dem 239:- i mnaden fr alla spelen plus en sdan "rig" du typ hyr via internet. Fattar fortfarande inte heller hur dem lyckats.

Det r bara riggen du hyr. Du mste ga spelen innan du kan spela det
Citera
2024-12-23, 06:33
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Hur laggig r det? r skulle det g att kra fps i multiplayer?
Citera
2024-12-23, 06:53
Medlem
Tack fr tipset. Verkar otroligt smart och definitivt prisvrt. Lst bde p Wikipedia och deras hemsida och kommer sjlv sl till o prova detta i mellandagarna.

Jag r inte ngon som prompt mste ha bst grafik men jag lockas av att kunna prva mnga olika spel fr det priset per mnad helt rligt. Som ett Netflix fast fr spel. Ska bli kul 🤩
Citera
2024-12-23, 07:20
Medlem
Inget nytt.
Google Stadia la ner fr ett r sedan.
Intresset ska tydligen ha varit fr dligt.
Fr se om detta gr bttre?
Antagligen har du inte hr om det fr att efterfrgan r lg.
Citera
2024-12-23, 08:31
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Tack fr tipset. Verkar otroligt smart och definitivt prisvrt. Lst bde p Wikipedia och deras hemsida och kommer sjlv sl till o prova detta i mellandagarna.

Jag r inte ngon som prompt mste ha bst grafik men jag lockas av att kunna prva mnga olika spel fr det priset per mnad helt rligt. Som ett Netflix fast fr spel. Ska bli kul 🤩

Som tidigare skrivit, du mste ga spelet p din dator fr att kunna kra det via Geforce NOW.
Citera
2024-12-23, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Som tidigare skrivit, du mste ga spelet p din dator fr att kunna kra det via Geforce NOW.

Ja det har du sklart rtt i. D fll den tanken jag hade. Har ju steamkonto men ger ju bara spel jag redan kan spela p min bef burk.

Tack fr att du uppmrksammade det fr mig.
Citera
2024-12-23, 12:53
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Ja det har du sklart rtt i. D fll den tanken jag hade. Har ju steamkonto men ger ju bara spel jag redan kan spela p min bef burk.

Tack fr att du uppmrksammade det fr mig.

Du fr prenumerera p Xbox PC, EA Play, Ubisoft+ eller dyl i kombination med Geforce Now om du vill gra sdant.
Xbox PC r precis som Netflix fr spel.
Citera
2024-12-23, 14:05
Avstngd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Hur laggig r det? r skulle det g att kra fps i multiplayer?

Har anvnt detta i flera r. Det funkar helt ok ven fr fps. Man fr vnta lite innan det startar om man inte betalar fr det, men annars funkar det bra. Det kndes nstan lite overkligt frsta gngen man krde igng ett top tier FPS p en dator som inte ens hade ett grafikkort.
Handlar det om att tvla i fps dr alla r sdr supersnabba vet jag inte. Allts med en bra uppkoppling kanske det gr ocks. Det r inte mycket lagg.
Enda minuset jag ser med tjnsten r att det aldrig finns support fr precis de spel jag vill spela.
ldre titlar osv.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2024-12-23 kl. 14:07.
Citera
2024-12-23, 14:07
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Har anvnt detta i flera r. Det funkar helt ok ven fr fps. Man fr vnta lite innan det startar om man inte betalar fr det, men annars funkar det bra. Det kndes nstan lite overkligt frsta gngen man krde igng ett top tier FPS p en dator som inte ens hade ett grafikkort.
Hur menar du? Finns det en gratis version?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in