2024-12-31, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hur skulle han kunnat anmäla "direkt på plats"? Han var ju alldeles för full för att veta att det ens hade hänt något, när han vaknade upp utan kalsingar.

Han hade under kvällen avvisat kvinnan flertalet gånger enligt vittnen. Han hade däckat på en stol pga. fyllan, enligt vittnen. Och vittnen vittnar även om att han fick hjälp hem (av bland annat kvinnan) för at han var så pass redlös. Han var helt enkelt plakat.

Man får helt enkelt inte utnyttja någon som är så pass full att denna knappt ens vet vad den gör.

Jag har bekanta som varit så pass plakat att de ställt sig och kissat på helt olämpliga platser, knappt medvetna om vad de gör. Dessa ska man ta hand om. Se till att de får vatten i sig. Lägga dem så att de inte råkar aspirera sina egna spyor (om de skulle spy) och sedan ha koll på dem tills de är i skick att ta hand om sig själva. Inte fan ska man börja ligga med dem! Inte ens om de drar fram könet! För de vet inte vad de själva gör, när de nått en viss promillehalt. Totalt förkastligt att utnyttja dem för sex i det läget.

Alla människor i Sverige över åldern 50 har haft sex på fyllor och glömt eller inte minns. Ibland med obekväma människor och ibland med personer dom absolut inte velat ha det med i nyktert tillstånd.

Man får lite ångest och sedan tutar livet vidare som vanligt. Den här inställningen behövs i samhället mer och inte linda in människor i bomull och ta bort all eget ansvar. Det är när du tar tag i detta och går vidare som du bygger dig själv resilent och i förlängningen blir en intressant människa. Alfahanen i familjen som skickar trygghet genom sin närvaro anmäler väl inte våldtäkt för att man råkat knullat full? Det är idealet som alla borde sträva efter
Citera
2024-12-31, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Wow! Hur kan man som vuxen vara så otroligt okunnig? Du resonera som en del män gjorde för 50 år sedan. Har dina föräldrar gjort dig så här, eller är du så ointressant och motbjudande så du skapat denna sanning för att stå ut? Är är du bara lågbegåvad?

• Ha inte sex med en tjej som är kraftigt drogpåverkade och inte är i ett skick med att fatta vettiga beslut.
• Tjata eller pressa inte en person att ha sex som inte vill ha det med dig.

Kan man inte förstå det här så ska man inte ha sex med andra personer. Kan man inte läsa av andra människors tillstånd så ska man hålla sig till 100% nyktra personer. Med tanke på din extrema okunskap i ämnet och dina påhittade antagande så gissar jag att du bör undvika alla kvinnor, men framförallt bör kvinnor undvika dig. Vilken tragisk liten figur du är.

Jag tror man bygger karaktär över att själv processa och ta hand om sina problem istället för att skjuta över ansvaret på samhället och anmäla människor. Det blir inga intressanta människor av dom som inte överkommer sina egna tillkorta kommanden och tar ansvar för sina egna handlingar. Han gjorde fel i att dricka för mycket och hamnade i en dålig sits.

Om du tar en intressant människa i 50 års åldern som är spännande, fylld med karaktär, självförtroende. Så är det inte något som byggs av att man lindas in i bomull.
Citera
2024-12-31, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Betydelsen av ordet våldtäkt ändrades när utomeuropeers gruppvåldtäkter började bil vanligare, runt 2012.
Tror anledningen var att man ska börja tänka som du när man -i g e n - läser om ännu en våldtäkt(förmodligen av en invandrare) man ska alltså istället tänka: mjaaa, kanske bara var "ångrar sig dagen efter sex"
man blandade upp det för att liksom förringa invanrares dåliga effekt på samhället

Skulle inte förvåna mig
Citera
2024-12-31, 03:55
Medlem
Citat:
Men det här handlar inte om din personliga åsikt eller vad du håller med om och inte med om. 🤦‍♀️

Du fick en förklaring hur lagen ska tolkas!

Ja, och jag tycker lagen är fel skriven. Ord betyder saker. Våld innebär våld. Om du ser en människa ligga i en säng och du knullar med den frivillgit som inte gör något motstånd och du inte behöver använda våld för att göra det du vill göra så är det inte våldtäkt. Det är sexuellt övergrepp. Så resonerar jag med en fungerande hjärna men lagstiftningen är ju skriven fel.
Citera
2024-12-31, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Hur ställer du dig till om man drogar någon och ligger med denne?

För mig är det fel men det är inte våldtäkt. Det är något annat. Jag tycker det är viktigt att separera sakerna eftersom en person som är beredd att med våld ha sex med andra är betydligt mycket mer farligare än en person som bara utnyttjar en full person på en fest etc. Däremot blir det samma straff vilket är helt absurt i mina ögon. Om du är halvt knack och har haft ihop det med en tjej/kille och ni är båda helt fulla och ni har sex så ska du inte bli dömd för våldtäkt. Istället ska personen som "ångrar sig" ta lärdom av det som hänt och gå vidare och bli mer mogen som människa.
Citera
2024-12-31, 03:57
Avslutad
Som en krokodil

Citat:
Fast är han så full att han har minnesluckor så märker ju omgivningen det. Det är uppenbart att en person som inte minns något har varit mycket mycket full Är man så full så kan man inte ge sitt samtycke.
Det här kvinnliga och sexuella rovdjuret väntade bara på sin första chans och tog den- hon hade ju punktmarkerat offret redan sedan tidigare. Givetvis är detta en våldtäkt med tack och lov dagens lagstiftning gällande samtycke.
Senast redigerad av JQP 2024-12-31 kl. 03:59.
Citera
2024-12-31, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Alla människor i Sverige över åldern 50 har haft sex på fyllor och glömt eller inte minns. Ibland med obekväma människor och ibland med personer dom absolut inte velat ha det med i nyktert tillstånd.

Man får lite ångest och sedan tutar livet vidare som vanligt. Den här inställningen behövs i samhället mer och inte linda in människor i bomull och ta bort all eget ansvar. Det är när du tar tag i detta och går vidare som du bygger dig själv resilent och i förlängningen blir en intressant människa. Alfahanen i familjen som skickar trygghet genom sin närvaro anmäler väl inte våldtäkt för att man råkat knullat full? Det är idealet som alla borde sträva efter

Nu var det dock så att han inte ville ha henne ens i onyktert tillstånd. Han avvisade henne flera gånger där på utestället. Sedan däckade han i en stol på utestället och fick ledas hem av en bekant. Och då gick den här kvinnan efter dem och hem till honom.

Han tog allt eget ansvar han kunde göra:
1. avvisade henne på utestället, flera gånger.
2. anmälde henne när hon inte fattade vinken och utnyttjade honom när han var plakat.

Det är väl snarare så att folk behöver lära sig att man inte ska ha sex med en person som är så pass full/drogad/trött att denna måste ledas hem... Att man inte ska ha sex med någon som däckar av fylla/droger/sex osv. Och folk behöver även lära sig att ett avisande/"nej"/"sluta jag vill inte" osv. ska respekteras. Folk behöver lära sig att tillse att de har samtycke till sex.

Om folk inte respekterar dessa mycket enkla regler, så är det de som förgriper sig på andra som inte har tagit ansvar för sig själva. Och då behöver de sitta i fängelse och rannsaka sig själva och lära sig att börja respektera andra.
Citera
2024-12-31, 04:03
Medlem
Citat:
För mig är det fel men det är inte våldtäkt. Det är något annat. Jag tycker det är viktigt att separera sakerna eftersom en person som är beredd att med våld ha sex med andra är betydligt mycket mer farligare än en person som bara utnyttjar en full person på en fest etc. Däremot blir det samma straff vilket är helt absurt i mina ögon. Om du är halvt knack och har haft ihop det med en tjej/kille och ni är båda helt fulla och ni har sex så ska du inte bli dömd för våldtäkt. Istället ska personen som "ångrar sig" ta lärdom av det som hänt och gå vidare och bli mer mogen som människa.
.
Senast redigerad av BestTransport 2024-12-31 kl. 04:06.
Citera
2024-12-31, 04:16
Medlem
Tror hon kommer att frias
Citera
2024-12-31, 06:26
Medlem
Citat:
Är han drabbad då om han inte minns? Sexuellt övergrepp möjligen då.

Varför skulle man inte kunna vara drabbad för att man inte minns?
Citera
2024-12-31, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frejasfrej
Varför skulle man inte kunna vara drabbad för att man inte minns?
Sedan är det först vid alkoholförgiftning som regel, minnen helt raderas.

Vid blackouter och att inte minnas något dagen efteråt så kan minnet komma pö om pö tillbaka och åtminstone bitvis börja återge kvällen som gått förlorad.

Att han inte mindes något när han polisanmälde direkt innebär inte att han inte skulle kunna ha mer minnesbilder idag.
Citera
2024-12-31, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestTransport
Sedan är det först vid alkoholförgiftning som regel, minnen helt raderas.

Vid blackouter och att inte minnas något dagen efteråt så kan minnet komma pö om pö tillbaka och åtminstone bitvis börja återge kvällen som gått förlorad.

Att han inte mindes något när han polisanmälde direkt innebär inte att han inte skulle kunna ha mer minnesbilder idag.

Möjligt att han kanske gör det också. Men det är är inte bara vid alkoholförgiftning man kan få minnesluckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in