2024-12-27, 02:15
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Den här tråden är som att diskutera med IQ-reserven. 😖😫😩

Vet du verkligen inte vad skillnaden på att ”gå hem till någon som är dyngrak” och att ”gå hem med någon som är dyngrak” kan vara? Om en kompis vill gå hem med en för att man är så full och så följer en tant med så har man inte gått hem tillsammans — de har gått hem med honom för att hamnar så full. Brukar du själv ha med dig en vän som ledare dig hem när du fått napp på krogen?

Att gå hem "med" någon innebär att man går som sällskap.

Jag gick hem med Lisa efter krogen. = Vi gick tillsammans.
Jag gick hem till Lisa efter krogen. = Jag gick ensam till Lisa.
Citera
2024-12-27, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Nej, att en sojapojke super sig full på paraplydrinkar, har minnesluckor och ringer mamsen gråtande för att han vaknar utan byxor betyder inte att en våldtäkt har begåtts. Att ge först sitt samtycke och sedan ändra sig är inte heller våldtäkt.
Fast är han så full att han har minnesluckor så märker ju omgivningen det. Det är uppenbart att en person som inte minns något har varit mycket mycket full Är man så full så kan man inte ge sitt samtycke.
Citera
2024-12-27, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jag håller inte med alls.

Man ska anmäla på plats eller direkt efter inte när det är jobbigt för att kompisar skrattar och man ångrar sig.
Men det här handlar inte om din personliga åsikt eller vad du håller med om och inte med om. 🤦‍♀️

Du fick en förklaring hur lagen ska tolkas!
Citera
2024-12-27, 02:55
Medlem
Voloteas avatar
Killen borde va glad att få ha legat!
Citera
2024-12-27, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Haha, den var bra!

från Vegoboll till Hamsterboll
vi bollar är smarta

Vad ligger det smarta i att dra jämförelser med att man inte skulle få äta, ta taxi eller sova. 🙇‍♀️ Det är väl inte jämförbart med att man inte ska riskera att någon har sex med mig.
Citera
2024-12-27, 03:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Killen borde va glad att få ha legat!

Han har inte lämnat samtycke, han deltog inte frivilligt.
Han var inte ens intresserad av den där kvinnan.

Så vad ska han vara glad över?
Citera
2024-12-27, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Att gå hem "med" någon innebär att man går som sällskap.

Jag gick hem med Lisa efter krogen. = Vi gick tillsammans.
Jag gick hem till Lisa efter krogen. = Jag gick ensam till Lisa.

Nu la du ju själv in ett ”jag” som inte fanns med, men du har även gjort en feltolkning även här.

När BO frågar vad som hänt får han till svar att ”Vi gick hem med dig” det kan likaväl betyda att man gick hem för att lämna någon eftersom han var så full. ”Vi går hem med Lasse, han kan ju inte sitta upprätt längre”

Jag hade iaf skrivit ”vi gick hem tillsammans” eller ”vi tre gick hem till dig” om det var något alla tre planerade. Nu finns det ju även vittnesuppgifter kring att MGM har varit på BO under kvällen och han flera gånger avvisat henne. Flera har också reagerat på att MGM följer efter/med kompisen och BO när han leder honom hem.
Är man så full att man inte kan korsa en gata, kan man knappast vara kapabel att ge ett samtycke. Just att han tidigare under kvällen avvisat henne talar ju också för att det faktiskt aldrig har funnits ett, även OM han skulle kunnat lämnat ett.
Full så du somnar på krogen, får ledsagas hem för att sova och då skulle plötsligt BO fått för sig att han vill ha sex med tanten. Det är så orimligt.
MGM verkar sakna gränser för hur man beter sig. Är man 49 år och ”kung i baren” för att man fått lön så är man ju inte den skarpaste kniven i lådan. Vilket patrask, skäms ju på hennes vägnar.
Citera
2024-12-27, 03:50
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Nu la du ju själv in ett ”jag” som inte fanns med, men du har även gjort en feltolkning även här.

När BO frågar vad som hänt får han till svar att ”Vi gick hem med dig” det kan likaväl betyda att man gick hem för att lämna någon eftersom han var så full. ”Vi går hem med Lasse, han kan ju inte sitta upprätt längre”

Jag hade iaf skrivit ”vi gick hem tillsammans” eller ”vi tre gick hem till dig” om det var något alla tre planerade. Nu finns det ju även vittnesuppgifter kring att MGM har varit på BO under kvällen och han flera gånger avvisat henne. Flera har också reagerat på att MGM följer efter/med kompisen och BO när han leder honom hem.
Är man så full att man inte kan korsa en gata, kan man knappast vara kapabel att ge ett samtycke. Just att han tidigare under kvällen avvisat henne talar ju också för att det faktiskt aldrig har funnits ett, även OM han skulle kunnat lämnat ett.
Full så du somnar på krogen, får ledsagas hem för att sova och då skulle plötsligt BO fått för sig att han vill ha sex med tanten. Det är så orimligt.
MGM verkar sakna gränser för hur man beter sig. Är man 49 år och ”kung i baren” för att man fått lön så är man ju inte den skarpaste kniven i lådan. Vilket patrask, skäms ju på hennes vägnar.

Vi gick hem med dig. = Vi gick hem tillsammans med dig.
"Vi hjälpte dig hem" hade gemene man skrivit om personen inte kunde ta sig hem själv.
Citera
2024-12-27, 07:17
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Fast är han så full att han har minnesluckor så märker ju omgivningen det. Det är uppenbart att en person som inte minns något har varit mycket mycket full Är man så full så kan man inte ge sitt samtycke.

Det stämmer verkligen inte. Man kan inte se eller veta på förhand vem som ska få minnesluckor.

Citat:
Vad ligger det smarta i att dra jämförelser med att man inte skulle få äta, ta taxi eller sova. 🙇‍♀️ Det är väl inte jämförbart med att man inte ska riskera att någon har sex med mig.

Varför är det så hemskt att ha sex? De flesta njuter av sex, det är liksom därför man har det. Värre om man är så full att man beställer mat för massa pengar som man kanske inte ens gillar eller äter upp. Sex är ju något skönt och härligt och i det här fallet gratis.
Citera
2024-12-27, 07:26
Medlem
Det kan ju vara så att han med denna anmälan vill visa alla andra killar i Flen att han inte ville detta. Så att de andra killarna i byn skall veta att han inte springer efter kvinnor efter ett par drinkar...
Citera
2024-12-27, 08:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon skrev själv i ett meddelande att hon gav honom en grogg för mycket.

Varför ger man en person en extra grogg när personen redan är rejält packad? Han satt ju dessutom och sov på en stol till slut.

Varför tror du hon följde efter när han fick hjälp hem av en manlig bekant?

Kvinnan sägs ha varit rejält full hon också. Hon kanske också fattade dåliga beslut på fyllan? Så länge han av egen vilja drack är det kanske svårt att se när just han fått nog?

De hade en plan, att gå hem till henne. Varför den planen ändrades vet jag inte.
Citera
2024-12-27, 08:31
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723
Njae, att han var full och inte kommer ihåg eller ångrar sig kan jag tycka att han, och eventuella tjejjer, får skylla sig själva för.
Sen om det drivits igenom ett samlag efter de förlorat medvetande så är det fel i båda fallen.
Men det verkar ju inte som det har skett i detta fallet.

Han vet inte vad som hänt enligt sms.
Hon säger att han somnade och de slutade.

Tycker en brud i den sitsen får skylla sig själv också och att det inte är våldtäkt i det fallet heller.

Sen hade jag nog fått giljotinen om jag nämnt det offentligt om det varit en tjej och där håller jag med dig, om det var det du menade med första meddelandet (lycka till).

Ja det var det jag menade att om du hade gjort samma uttalande om BO varit tjej då hade du fått det svettigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in