Citat:
Ursprungligen postat av
Raktinyllet
Att gå hem "med" någon innebär att man går som sällskap.
Jag gick hem med Lisa efter krogen. = Vi gick tillsammans.
Jag gick hem till Lisa efter krogen. = Jag gick ensam till Lisa.
Nu la du ju själv in ett ”jag” som inte fanns med, men du har även gjort en feltolkning även här.
När BO frågar vad som hänt får han till svar att ”Vi gick hem med dig” det kan likaväl betyda att man gick hem för att lämna någon eftersom han var så full. ”Vi går hem med Lasse, han kan ju inte sitta upprätt längre”
Jag hade iaf skrivit ”vi gick hem tillsammans” eller ”vi tre gick hem till dig” om det var något alla tre planerade. Nu finns det ju även vittnesuppgifter kring att MGM har varit på BO under kvällen och han flera gånger avvisat henne. Flera har också reagerat på att MGM följer efter/med kompisen och BO när han leder honom hem.
Är man så full att man inte kan korsa en gata, kan man knappast vara kapabel att ge ett samtycke. Just att han tidigare under kvällen avvisat henne talar ju också för att det faktiskt aldrig har funnits ett, även OM han skulle kunnat lämnat ett.
Full så du somnar på krogen, får ledsagas hem för att sova och då skulle plötsligt BO fått för sig att han vill ha sex med tanten. Det är så orimligt.
MGM verkar sakna gränser för hur man beter sig. Är man 49 år och ”kung i baren” för att man fått lön så är man ju inte den skarpaste kniven i lådan. Vilket patrask, skäms ju på hennes vägnar.