2024-12-25, 12:03
Medlem
Budikates avatar
Makalöst bullshit.

Varje helg har tusentals personer minnesluckor pga alkohol.
Kontentan blir att de som har sex under minnesluckorna kan anmäla motparten för våldtäkt.
Allt ansvar läggs på den person som är lite lite lite mindre berusad än ”offret”.
Citera
2024-12-25, 12:09
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Att du är väldigt oerfaren är tydligt. Många är fullt fungerande även fast de inte kommer ihåg vad de gjort.

Vad händer om båda har minnesluckor efter ett fylleknull? Ska båda in i fängelset då?

Believe it or not -Straight to jail.
Citera
2024-12-25, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Det många inte förefaller förstå är att vi numera, rätt eller fel, har en samtyckeslag i Svea rike.

Det går inte lämna samtycke till samlag om man är påtagligt berusad. Avsaknad av samtycke innebär per automatik att det blir fråga om våldtäkt.

Jag hade inte förstått att det var så här jävla illa. Tack för förklaringen.

Kvinnan var troligen också berusad även om hon kunde gå och minnas.

Det blir jävligt knepigt att veta när någon är för full för att kunna lämna samtycke. Är man själv också berusad vilket man är i de lägena är det inte så lätt att bedöma andras nykterhet heller.

Jag antar att det enbart är själva gärningen man dömer efter också? Jag kan tycka att offret ska kunna visa upp vilken skada händelsen gjort i vederbörandes liv för att det ska bli fråga om fängelse. Om offret fått ptsd eller liknande.

Som jag skrivit innan är det fansen inte hela världen att ligga med någon som man sen ångrar eller inte givit absolut samtycke till.

Jag skulle kunna blivt dömd för våldtäkt om dagens lag gällde förr ett antal gånger. Skullle även kunnat sätta dit några för våldtäkt av mig.
Ingen av de kvinnor jag "förgripit" mig på verkar ha fått några bestående men och inte jag heller.
Citera
2024-12-25, 12:31
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Jag gillar hur du skriver MEN utan samtyckeslagen hur lagförs då de personer som faktiskt utnyttjar andra personer? Man får ju inga glömma att detta tidigare skapat stora problem med många som gått fria. Nu blir oskyldiga dömda istället.

Nu är inte denna tråden rätt ställe att diskutera det på men enligt mig krävs det moral och lite jäkla ordning. Män och kvinnor borde dansa, dejta och sporta ihop istället för att supa sig redlösa. Män och kvinnor borde hålla ihop och skaffa familj tidigt istället för att supa och knulla runt när de är 30+. Har man fyllesex som man ångrar så får man väl gå till kyrkan och be om förlåtelse eller bara skärpa sig och skämmas och lära sig av sitt misstag. Tycker samtyckeslagen är värdelös och snarast legitimerar ett förfallet dekadent samhälle. Vi, folket, kan göra motstånd genom att inte anmäla fyllesex och genom att stå på de anmäldas sida. I detta fallet kvinnan.
Citera
2024-12-25, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Jag hade inte förstått att det var så här jävla illa. Tack för förklaringen.

Kvinnan var troligen också berusad även om hon kunde gå och minnas.

Det blir jävligt knepigt att veta när någon är för full för att kunna lämna samtycke. Är man själv också berusad vilket man är i de lägena är det inte så lätt att bedöma andras nykterhet heller.

Jag antar att det enbart är själva gärningen man dömer efter också? Jag kan tycka att offret ska kunna visa upp vilken skada händelsen gjort i vederbörandes liv för att det ska bli fråga om fängelse. Om offret fått ptsd eller liknande.

Som jag skrivit innan är det fansen inte hela världen att ligga med någon som man sen ångrar eller inte givit absolut samtycke till.

Jag skulle kunna blivt dömd för våldtäkt om dagens lag gällde förr ett antal gånger. Skullle även kunnat sätta dit några för våldtäkt av mig.
Ingen av de kvinnor jag "förgripit" mig på verkar ha fått några bestående men och inte jag heller.

Hennes berusning kommer inte hjälpa henne, lagen föreskriver ”Har gärningen begåtts under självförvållat rus eller var gärningsmannen på annat vis genom eget vållande tillfälligt från sina sinnens bruk, skall detta inte föranleda att gärningen inte anses som brott.”

Skadan som du är inne på kan påverka straffvärdet, men minimum är 3 år för våldtäkt oavsett. Så döms hon för våldtäkt (vilket domstolen slutligen får avgöra) så blir det minst 3 år.
Citera
2024-12-25, 12:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag förstår hur du menar, men nog är rättsskandalen då fortfarande att både män och kvinnor döms för våldtäkt öht när någon sådan inte förekommit.

Personen här har uppenbarligen samtyckt och deltagit frivllligt för allt vad vi och han vet och har sig själv att skylla. Ingen har varken tvingat honom att bli full eller att ha sex.

Jodå du har nog läst i andra trådar vad jag tycker men eftersom det fälls för sådant här när en kille är anmäld skulle det vara stor skandal om detta inte leder till fällande dom.
Citera
2024-12-25, 12:52
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Om mannen är över 14 år gammal och fått stånd av sig själv så är det ingen våldtäkt. Punkt.

Såfall gäller samma för kvinnor
Där man hävdat de är våta
Citera
2024-12-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ingen ska bli dömd utifrån de premisserna! Men som man borde du förvara den oskyldiga kvinnan i detta fallet. Du går bara elitens ärenden, de vill söndra och härska. De vill att män och kvinnor ska hata varandra. Vi alla borde stå emot och stoppa vansinnet. Män ska älska och avguda kvinnor och kvinnor ska älska och avguda män. Det är helt bisarrt att en 30-åring man anmäler en kvinna för att de haft fyllesex och det är bisarrt att män (och kvinnor) här försvarar vansinnet. Ingen ska dömas för lite jäkla frivilligt sex.

Jag försvarar absolut inte att man anmäler fyllesex, men män blir dömda till fleråriga straff med endast en kompis till målsägande som återberättar en historia som stödbevisning. Samma sak ska gälla när en kvinna blir anmäld. Hon ska ha tre år enligt Sveriges sätt att döma i sådana här mål. Jag tycker dock inte att det är rätt. Jag anser att samtyckeslagen bör ses över och att alla dömda med enbart denna stödbevisning efter 2018 ska beviljas resning.
Citera
2024-12-25, 13:18
Medlem
Citat:

Skadan som du är inne på kan påverka straffvärdet, men minimum är 3 år för våldtäkt oavsett. Så döms hon för våldtäkt (vilket domstolen slutligen får avgöra) så blir det minst 3 år.

Den 1 augusti 2022 skärps straffen för flera sexualbrott. Det gäller bland annat straffen för våldtäkt, sexuellt övergrepp, grovt sexuellt övergrepp och köp av sexuell tjänst. Vissa bestämmelser i lagstiftningen om våldtäkt omformuleras för att bli mer neutrala vad det gäller kön och sexuell läggning.

Straffet för våldtäkt höjs från fängelse i som lägst två år till lägst tre år. Straffet för sexuellt övergrepp höjs till fängelse i som lägst sex månader, och för grovt sexuellt övergrepp till fängelse i lägst ett år.

Så lägst 6 månaders fängelse bör de bli.
Finns ju en tråd om chaufförerna som ska våldtagit en tjej, men den tjejen väkte en av dom misstänkta genom att utföra oralsex 2 timmar efter att hon ska våldtagits. I förhören säger tjejen att hon ville ha sex med denne och väckte han med oralsex, killen säger att han sov och vaknade av att hon såg får då även fråga om han gett medgivande till att bli väckt så vilket han svar nej på. Märkligt att inte de tas upp tycker jag då oralsex räknas som våldtäkt idag.

Sen verkar alla tjejer i Flen hata mgm pga att hon knullat med allas karlar som dom tidigare haft förhållande med, dessa svartmålar mgm de dom kan.
Här finns inga tekniska bevis alls utan enbart att mgm ska sagt/skrivit att dom haft sex, hade kvinnan direkt det blivit känt att hon anmälts sagt "herregud jag drev/skämtade bara då jag skrev/sa så" tror jag de stannat där.
Senast redigerad av 2an 2024-12-25 kl. 13:32.
Citera
2024-12-25, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Den 1 augusti 2022 skärps straffen för flera sexualbrott. Det gäller bland annat straffen för våldtäkt, sexuellt övergrepp, grovt sexuellt övergrepp och köp av sexuell tjänst. Vissa bestämmelser i lagstiftningen om våldtäkt omformuleras för att bli mer neutrala vad det gäller kön och sexuell läggning.

Straffet för våldtäkt höjs från fängelse i som lägst två år till lägst tre år. Straffet för sexuellt övergrepp höjs till fängelse i som lägst sex månader, och för grovt sexuellt övergrepp till fängelse i lägst ett år.

Så lägst 6 månaders fängelse bör de bli.
Finns ju en tråd om chaufförerna som ska våldtagit en tjej, men den tjejen väkte en av dom misstänkta genom att utföra oralsex 2 timmar efter att hon ska våldtagits. I förhören säger tjejen att hon ville ha sex med denne och väckte han med oralsex, killen säger att han sov och vaknade av att hon såg får då även fråga om han gett medgivande till att bli väckt så vilket han svar nej på. Märkligt att inte de tas upp tycker jag då oralsex räknas som våldtäkt idag.

Ja, men här är inte misstanken bara oralsex. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2024-12-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ja, men här är inte misstanken bara oralsex. Rätta mig om jag har fel.

Nej men oralsex är våldtäkt också med minst 3 års fängelse, men stämmer de att han förde/tryckt huvudet mot snabeldraken så är de han som våldtar.
Att dom i detta fallet inte gjorde rapekit på bo eller tog in sängkläder mm är förvånande, nu är de bara misstänkts ord man går på för ingen annan vet vad som hänt så hon kan låsa in sig själv så att säga.
Citera
2024-12-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Bara för att man har minnesluckor betyder det inte att man varit medvetslös. Antar att du aldrig druckit alkohol. Har sett filmer på mig själv när jag härjar runt på fyllan och inte kommer ihåg ett skit.

"Men det var han som tog initiativ till att de skulle ha sex när de kom hem till hans bostad, hävdar hon.

– När han satt bredvid mig drog han ner kalsongerna och tog fram snoppen. Han var fullt vaken, påstår hon.

Efter en stunds oralsex hade de sedan samlag, enligt kvinnan. Men då somnade mannen.

– Det lät som att han uppskattade det. Men plötsligt snarkade han till, och då sa jag: ”Det är bättre att du sover”."

Ja hon kunde kanske anmäla honom för att ha blottat sig? Och hon kanske egentligen inte ville ha sex men kände sig pressad till följd av det. Och att hon skämtade bara.
Ord mot ord.
Och han kan ha ljugit enbart för att tjäna en hacka. Kanske va planerat t.o.m? Och att använda sms som en del av bevisbördan, därför skrev till henne?
Hur bevisa att han va mer full än henne och verkligen hade minnesluckor? Och inte teater för att få rejält med skadestånd? Så kan ju även kvinnor göra, falskeligen anmäla en för våldtäkt för att få massa pengar.

Är dessutom en vuxen äldre man.
Vissa i tråden fortsätter dessutom att benämna honom som "kille"här i tråden, när det handlar om en vuxen man, just för att kunna fortsätta påstå att han var ett brottsoffer i underläge. Riktigt jävla absurt.
Snart kan väl hon även anmäla honom för förtal också som riktiga dömda våldtäktsmän kan göra.
Han hade fysiskt övertag också.
Är pågrund av sådana här fjolliga bögar som det kanske kommer bli svårare att få till det med kvinnor nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in