Citat:
Ursprungligen postat av
Forsvarsadvokat
Skadan som du är inne på kan påverka straffvärdet, men minimum är 3 år för våldtäkt oavsett. Så döms hon för våldtäkt (vilket domstolen slutligen får avgöra) så blir det minst 3 år.
Den 1 augusti 2022 skärps straffen för flera sexualbrott. Det gäller bland annat straffen för våldtäkt, sexuellt övergrepp, grovt sexuellt övergrepp och köp av sexuell tjänst. Vissa bestämmelser i lagstiftningen om våldtäkt omformuleras för att bli mer neutrala vad det gäller kön och sexuell läggning.
Straffet för våldtäkt höjs från fängelse i som lägst två år till lägst tre år. Straffet för sexuellt övergrepp höjs till fängelse i som lägst sex månader, och för grovt sexuellt övergrepp till fängelse i lägst ett år.
Så lägst 6 månaders fängelse bör de bli.
Finns ju en tråd om chaufförerna som ska våldtagit en tjej, men den tjejen väkte en av dom misstänkta genom att utföra oralsex 2 timmar efter att hon ska våldtagits. I förhören säger tjejen att hon ville ha sex med denne och väckte han med oralsex, killen säger att han sov och vaknade av att hon såg får då även fråga om han gett medgivande till att bli väckt så vilket han svar nej på. Märkligt att inte de tas upp tycker jag då oralsex räknas som våldtäkt idag.
Sen verkar alla tjejer i Flen hata mgm pga att hon knullat med allas karlar som dom tidigare haft förhållande med, dessa svartmålar mgm de dom kan.
Här finns inga tekniska bevis alls utan enbart att mgm ska sagt/skrivit att dom haft sex, hade kvinnan direkt det blivit känt att hon anmälts sagt "herregud jag drev/skämtade bara då jag skrev/sa så" tror jag de stannat där.