2024-12-23, 01:29
Medlem
FuckSwedens avatar
Under Strecket är det enda inslaget i tidningen som jag tycker är läsvärt.
Citera
2024-12-23, 08:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Man har plockat in vänsterskribenter likt Kielos som håller Aftonbladetnivå. Sen sitter det nyliberaler likt Mattias Svensson och skriver dynga. Fattas bara att ålahuvudet PM Nilsson dyker upp.
SvD är en lite ljusrödare variant av Ny Dag.
Citera
2024-12-23, 09:38
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Jag håller helt med. Har sagt upp min prenumeration det här året, efter att ha läst SvD i mer än ett decennium.

Den har blivit uppenbart feminiserad. Där ligger problemet. De ägnar sig nu åt massa feminint trollande och annat flum. Desutom så går det inte att undvika att få artiklar från den mer utpräglat feminina "Perfekt Guide" uppkörda i nyllet.

Nu är det bara en flumtidning där kvinnor sitter och använder andras pengar för att göra vad de känner för. Precis som offentlig sektor. Men i det här fallet så var det ett val för mig om jag ville betala för skiten eller inte.
Moderaterna (SvD) tror att deras problem med kvinnor i storstad kan lösas med den mjukare stilen, vilket kommer innebära att nuvarande läsare lämnar. Men kvinnorna väljer fortfarande bort M för att de är höger och nära SD och därmed blir M förlorare på bägge fronter. Ingen älskar en hora. SD 28.5%.
Citera
2024-12-23, 10:42
Medlem
Botkyrka-babes avatar
Det var väl längesedan den var läsvärd?
Citera
2025-05-05, 21:46
Medlem
upplaenningens avatar
En av Sveriges bästa tidningar har gått och blivit dynga. Helt otroligt och riktigt sorgligt. Vilken tidning (media) är mest lik det som SvD en gång var? Eller måste jag läsa dansk media för att inte bli helt dement?
Citera
2025-05-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upplaenningen
En av Sveriges bästa tidningar har gått och blivit dynga. Helt otroligt och riktigt sorgligt. Vilken tidning (media) är mest lik det som SvD en gång var? Eller måste jag läsa dansk media för att inte bli helt dement?
GP har vettiga ledarskribenter men i övrigt kan jag inte tidningen. SVD har galningar som Mattias Svensson som lever kvar i 80 talets glada nyliberala dagar. Det är farligt med människor på ledande positioner som lever sitt liv i en ideologisk bubbla.
Citera
2025-05-06, 08:53
De sitter inte och recenserar elektoniska fotbollspel och är helt muppiga iaf.

Men sämre än DN går inte att bli så de vinner på en sorts walkover.
Citera
2025-05-06, 11:31
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Under Strecket är det enda inslaget i tidningen som jag tycker är läsvärt.

Håller med dig men vill lägga till korsordet.

Köper ibland lösnummer för korsordets skull men inte tillräckligt ofta för att kunna säga att SvD försämrats under det senaste halvåret. Jämfört med för trettio är sedan så har den ju, precis som alla andra tidningar, blivit klart sämre.
Citera
2025-07-13, 12:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Läser mest ledarsidorna och lyssnar på podden och visst - man kan konstatera att Svd tappat det rejält. Peter Wennblad kommer väl ersätta pladdermajan Tove Lifvendahl som chef och då kanske det blir lite ordning. Som det är nu är det bara Neuding som är riktigt borgerlig, övriga mest syltryggade folkpartister. M trevar sig nu tillbaka till en relevant högerposition men blir alltså hela tiden huggna i ryggen av sin egen tidning.

Nyheterna från TT är samma som överallt. För tyngre saker rekkomenderas t ex Kvartal och Axess.
Precis, totalt vidriga. Den där mongoliden Ericson och Svensson hade väl velat ha öppna gränser. Och sen har de mage att gnälla på organiserad brottslighet och s.k. "högerextremism" i dess spår. Den där blonda bredögda kärringen (ludvigsson?) och lifvendahl är inte bättre. Wennblad kan skriva något bra om energipolitik ibland iaf, neuding enda med sunt förnuft.
Citera
2025-07-13, 12:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
GP har vettiga ledarskribenter men i övrigt kan jag inte tidningen. SVD har galningar som Mattias Svensson som lever kvar i 80 talets glada nyliberala dagar. Det är farligt med människor på ledande positioner som lever sitt liv i en ideologisk bubbla.
Ja, många lever kvar i den ålder då de själva var tonåringar/20 och hade sin prime, patetiskt. Var bor han och gömmer sig undan mångkultur och kaos? NIMBYs är ju 99% av de där stollarna. Vänsterstollar på Södermalm, hägersten, Enskede, liberalstollar i Bromma och täby(?)
Citera
2025-07-14, 11:42
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Har förvandlats till ännu en vänsterblaska.
Citera
2025-10-25, 16:26
Medlem
SmarterThanYous avatar
De har fattat till och med på ledarplats att man kanske inte behöver vara antidemokrat bara för att man är höger och konservativ, utan att just det demokratiska systemet är det som burit fram vår framgång som samhälle och att de värderingarna måste förvaltas.

Förvaltas varje dag. Vad är det de däringa amerikanerna säger om the price of freedom?

Det är hur som helst ganska stort för en svensk dagstidning.

Ett genombrott för oss till höger som inte är så ängsliga av oss.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-10-25 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in