2025-02-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuGers
I Juni eftersom du gr en ndring i deklarationen

Ja det var vl ungefr vad jag vntade mig. Blir inga jtteavdrag d jag bara kommer ver 11 000 med ngra tusenlappar, men alltid ngot.

Blir passande att f dom pengarna till sommaren s man har lite mer att rra sig med.
Citera
2025-02-28, 17:34
Medlem
Snart dags fr besked den 3 mars

Kul med att Skatteverket och Kivra kommer att krascha...
Citera
2025-02-28, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed21

Nja, 3e-7e mars fr man den. Inte ndvndigtvis den 3e.
Citera
2025-03-01, 17:01
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed21

Man har ju kunnat deklarera p ntet i mer n 20 r. Det har aldrig kraschat fr mig.
Citera
2025-03-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Man har ju kunnat deklarera p ntet i mer n 20 r. Det har aldrig kraschat fr mig.

Kanske du inte gjort det p frsta dagen alltid d?
Jag har gjort deklarationen p frsta dagen alla r utom ett d jag hade en vldigt komplicerad deklaration.

Den r lite mer komplicerad n vanligt i r ocks, men jag har frberett allt s att det bara r att fylla i de avdrag som ska gras redan p frsta dagen.

Men det brukar vara vldigt hrt tryck frsta dagen. Det r ju absolut inte alltid det totalt krashar, men det har varit vldigt segt och man har ftt problem som gjort att man fr logga in igen eller vnta en stund och frska senare osv.
Citera
2025-03-01, 22:34
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Vad ska skattemasen granska extra i r?

Och kommer de implementera AI fr att ganska fuskare? Borde vl g att gra med de som frsker med milersttningen. tminstone de som har ganska mycket i ersttning, smfifflare borde vl komma undan tycker jag.
Citera
2025-03-01, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMoonwalker

Och kommer de implementera AI fr att ganska fuskare? Borde vl g att gra med de som frsker med milersttningen. tminstone de som har ganska mycket i ersttning, smfifflare borde vl komma undan tycker jag.

Jag r lite orolig fr att jag bodde i brjan av 2024 typ 100 meter frn jobbet, men flyttade under April s jag fick betydligt lngre frn jobbet och drmed kan gra avdrag fr resor till och frn arbetet, men jag glmde av ngon konstig anledning att ndra min folkbokfring frrn typ juli nr jag fick ngon pminnelse om det, s om dom kollar upp vart jag "har bott" s ser det ut som att jag bott 100 m frn jobbet 3 mnader lngre n jag faktiskt gjorde. S det blir inte fusk frn min sida egentligen, men det kan mjligen ses som det.

Blir jag granskad s kan jag dock ltt pvisa med alla mjliga saker att jag faktiskt bott p det nya stllet frn april, men frgan r om de lyssnar till det eller gr strikt p folkbokfringen?
Citera
2025-03-01, 22:46
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag r lite orolig fr att jag bodde i brjan av 2024 typ 100 meter frn jobbet, men flyttade under April s jag fick betydligt lngre frn jobbet och drmed kan gra avdrag fr resor till och frn arbetet, men jag glmde av ngon konstig anledning att ndra min folkbokfring frrn typ juli nr jag fick ngon pminnelse om det, s om dom kollar upp vart jag "har bott" s ser det ut som att jag bott 100 m frn jobbet 3 mnader lngre n jag faktiskt gjorde. S det blir inte fusk frn min sida egentligen, men det kan mjligen ses som det.

Blir jag granskad s kan jag dock ltt pvisa med alla mjliga saker att jag faktiskt bott p det nya stllet frn april, men frgan r om de lyssnar till det eller gr strikt p folkbokfringen?

Det r lugnt, skulle bli frvnad om du blir granskad. Finns s mycket mer att granska n en svennebanan lgger till lite extramil.

Finns ju de som stter haklapp p lillsyrran, ger henne ett par finska Ray bans med knytnven och stter henne i en rullstol och suger ut skattemedel fr miljonbelopp.

Bttre det lgger energin p snt n att en annan fr ngra hundra extra.
Citera
2025-03-02, 00:44
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Om man gr avdrag fr resor till och frn arbetet och gr deklarationen digitalt s fort den kommer, nr kan man frvnta sig utbetalning?
Det r helt otroligt hur korkade vissa r. Det str i TS om du orkar kolla. Samma visa varje jvla r, det r sna som du som ringer skatteverket med dessa frgor. Hur tydligt ska det behva st fr att f in det i eran skalle?!!?!?!
Citera
2025-03-02, 00:51
Medlem
IRMEs avatar
Citat:

Citat:
Det r lugnt, skulle bli frvnad om du blir granskad. Finns s mycket mer att granska n en svennebanan lgger till lite extramil.

Finns ju de som stter haklapp p lillsyrran, ger henne ett par finska Ray bans med knytnven och stter henne i en rullstol och suger ut skattemedel fr miljonbelopp.

Bttre det lgger energin p snt n att en annan fr ngra hundra extra.

Frmodligen mer pengar som gr ut till alla ni vanliga fifflare, extremerna r s f. Hoppas att du ramlar ner i en brunn - ckeltjuv.
Citera
2025-03-02, 01:18
Medlem
MrFrisses avatar
Hur r det med rnteutgifter p ln utan skerhet? Fr man dra av 50% av summan eller r det 30%?
Citera
2025-03-02, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFrisse
Hur r det med rnteutgifter p ln utan skerhet? Fr man dra av 50% av summan eller r det 30%?
30% och det kommer redan att vara ifyllt i din deklaration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in