2025-06-03, 19:59
Medlem
FolkeYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det har du säkert helt rätt i, men det brukar alltid stämma med siffrorna i deklarationen, och att jag fick tillbaka mer än väntat var....oväntat.

Tack för det Skatteverket...

Vet ett till fall som detta hände, ökning berodde på något med värdepapper att göra.
Kanske har du sånt?
Citera
2025-06-03, 20:03
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FolkeY
Vet ett till fall som detta hände, ökning berodde på något med värdepapper att göra.
Kanske har du sånt?

Bara ISK, och jag kan inte se att det skulle påverka på något sätt som skulle ge mig mer än förväntat tillbaka.
Men som sagt, jag får lusläsa mitt skattebesked när tillfälle ges.
Citera
2025-06-03, 20:11
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Skattekontot uppdateras varje natt. Så du nehöver inte kolla 500 gånger. 3 inatt uppdateras de då kommer du se för nästa dag.

Tack 🙂
Jag har tänkt så eftersom det ju står att det uppdateras kl 3. Men eftersom jag är så nojjig så har jag kollat hela tiden ändå.
Skönt att få det bekräftat 🙂
Citera
2025-06-04, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaccee
Är det så illa?

Japp. Jag behövde komplettera med uppgifter förra året och fick min utbetalning i juli tror jag det var.
Citera
2025-06-04, 11:14
Medlem
Hyacints avatar
Jag får sannolikt mina pengar i augusti. Ingen handläggare som hunnit ens titta på min deklaration än säger kundtjänsten.

Undrar ifall de är underbemannade eller nåt? Alltid fått i juni!
Citera
2025-06-04, 11:51
Medlem
FolkeYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
Jag får sannolikt mina pengar i augusti. Ingen handläggare som hunnit ens titta på min deklaration än säger kundtjänsten.

Undrar ifall de är underbemannade eller nåt? Alltid fått i juni!

Tråkigt. Hjälper en bekant också, kundtjänst säger bara att de inte kan säga när den kommer när den kommer typ att de inte vet när.
Citera
2025-06-04, 20:43
Medlem
Longfingrets avatar
Citat:
Tråkigt. Hjälper en bekant också, kundtjänst säger bara att de inte kan säga när den kommer när den kommer typ att de inte vet när.
Underbemannade knappast
dom skiter i vissa helt och hållet, fakta
hur svårt kan det vara att för en gång skull få in en aktieförlust , men den skiter man tydligen i
Citera
2025-06-04, 20:50
Medlem
Inte fått mina pengar eller slutbesked ännu. Inte min fru heller. Har gjort en del avdrag men inget uppseendeväckande. Är dock inte förvånad, helt klart kommer jag bli uppringd av någon fjanthandläggare från Skatteverket trots att det är första gången jag gör avdrag trots många decennier av inbetalad skatt utan avdrag.

Bara kolla nu,
Skatteverket motarbetar laglig skatteplanering
Skatteverket lyssnar inte till varken förvaltningsrätten eller kronofogden

Dom har börjat fungera som någon kommunistisk vilde bland svenska myndigheter.
Katrin Westling Palm kommer antagligen ryka inom kort.

Det är en riktigt sjuk organisation

BRING IT ON, SKATTEVERKET 😅
Senast redigerad av Misantropovic 2025-06-04 kl. 20:52.
Citera
2025-06-04, 21:17
Medlem
raindeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropovic
Inte fått mina pengar eller slutbesked ännu. Inte min fru heller. Har gjort en del avdrag men inget uppseendeväckande. Är dock inte förvånad, helt klart kommer jag bli uppringd av någon fjanthandläggare från Skatteverket trots att det är första gången jag gör avdrag trots många decennier av inbetalad skatt utan avdrag.

Bara kolla nu,

Enig, samma situation.
Citera
2025-06-04, 22:08
Medlem
Oddsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropovic

Bara kolla nu,

Ni kommer få pengarna lugna er, det krävs troligen manuell granskning av era bilagor då skatteverket hanterar deklaration i april juni utan manuell granskning. Ni får dem i augusti eller december.
Citera
2025-06-04, 22:25
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Det där är bara något automatiskt svar på alla frågor de får kring deklarationen. Förmodligen kan inte de i kundservice ens se hur det ser ut med din deklaration, de har de inte mandat till

Jo, de har tillgång till samma system som handläggarna som kontrollerar, enda skillnaden är att de endast har "tittbehörighet". Dvs. kan inte göra några ändringar.

Citat:
Ursprungligen postat av raindeer
Sossebeteende. Ge lite klara besked att förhålla sig till

Innan beslut har fattats, antigen manuellt eller via automatiskt uttag av slutskattebesked är det svårt att säga något definitivt. Läget kan ändras. Sekretess gäller även.
Citera
2025-06-04, 23:10
Medlem
Fick mina idag. Ingen större summa, men 11k. Tänkte ta en tusenlapp och köpa lite kläder av den billigaste sorten och lägga in resten på aktier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in