2025-05-19, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Tre veckor kvar...tiden gr lngsamt.....kmpa Skatteverket!

Tv veckor kvar nu..
Citera
2025-05-19, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Tv veckor kvar nu..

Vi som r i motsatta situationen, en stor restskatt som vi satt in p Skattekontot som vi "vntar" p att Skatteverket ska dra... Under tiden tickar det in rnta men kommer Skatteverket ta tillbaka den nr slutskatten faststllts?
Citera
2025-05-19, 08:47
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Tv veckor kvar nu..

Korrekt! Tv veckor eller 14, 15 dagar kvar. ka....
Citera
2025-05-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vi som r i motsatta situationen, en stor restskatt som vi satt in p Skattekontot som vi "vntar" p att Skatteverket ska dra... Under tiden tickar det in rnta men kommer Skatteverket ta tillbaka den nr slutskatten faststllts?

Det tas inte ut ngon rnta om du betalade in beloppet som motsvarar din restskatt p ditt skattekonto senast 12e Mars, dock hgst 30k fr att det skall vara "rntefritt". I vriga fall r det rnta p 1.25% p bde restskatt och terbring.
Citera
2025-05-20, 22:44
Medlem
Citat:
Det tas inte ut ngon rnta om du betalade in beloppet som motsvarar din restskatt p ditt skattekonto senast 12e Mars, dock hgst 30k fr att det skall vara "rntefritt". I vriga fall r det rnta p 1.25% p bde restskatt och terbring.

Ja, det r inbetalat i tid fr att slippa kostnadsrnta. Men under de mnader pengarna legat dr har det ju tickat in ett par tusen i rnta. Det r den jag undrar ver. Men jag antar att de lgger p kostnadsrnta frn 12 mars och s tar det ut varandra s det blir +/- noll
Citera
Igår, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ja, det r inbetalat i tid fr att slippa kostnadsrnta. Men under de mnader pengarna legat dr har det ju tickat in ett par tusen i rnta. Det r den jag undrar ver. Men jag antar att de lgger p kostnadsrnta frn 12 mars och s tar det ut varandra s det blir +/- noll
Ja det stmmer. Det rknas kostnadsrnta p restskattebeloppet (frn 12/2) men pverkar inte kontot innan skatten beslutats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in