2024-12-22, 05:33
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Per Gessles son Gabriel bor i huset.

-Har du flyttat på explosionen eller vad ?
Det small på 33:an inte 31:an.
Citera
2024-12-22, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
-Har du flyttat på explosionen eller vad ?
Det small på 33:an inte 31:an.

Läste i tråden att det var ines hudvård och den är på 31.
Citera
2024-12-22, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krug
Kan bekräfta att det är bredvid puben Tudor arms som det smällt. Var på puben när det small.

Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Din magkänsla stämmer inte med statistiken. För 5 öre. Om det är en läckande spis så får du rätta mig.
Konstigt att så fort det exploderar nåt i centrala stockholm, särskilt fina adresser så spekuleras det i gasolyckor?
Som knappast är sannolikt.
Vittnen har känt krutlukt, källa Aftonbladet. Ytterst sällan gasexplotion gör det
Citera
2024-12-22, 07:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
En snubbe, S C, på Grevgatan 33 jobbar som controller på Seraf*m F*nans AB som har idel ettor i och beskrivs på Trustpilot som ett "lurendri"-företag.
https://se.trustpilot.com/review/ser...ans.se?stars=1

* = i

Men det verkar lite långsökt att gå på honom och inte ledningen isf.

Edit: måltavlan verkar redan vara utredd - Inese hudvård
Senast redigerad av LuluBrooksie 2024-12-22 kl. 08:30.
Citera
2024-12-22, 08:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Då är måltavlan Jon@s M@lming helt klart mkt skit i bagaget.
Kan du berätta lite?
Citera
2024-12-22, 08:36
Medlem
fattyacids avatar
Är i mina ögon ganska säkert på att den som äger salongen är måltavlan. Eller salongen i sig för att åsamka ägaren förlust eller att skrämma till betalning av skydd eller ev skulder. Att sonen Gessle bor i huset är bara en slump även om det nu är outat var han bor, vilket han nog såklart inte gillar. Hade inte jag gjort.
Citera
2024-12-22, 08:51
Medlem
RalfFarleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Fast jag tror det är kopplat till ägaren för Nymans ur som säljer Rolexklockor.

Jag håller med dig i frågan.
Sälja RX-klockor är ju en risk nu för tiden.
Citera
2024-12-22, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja en till explosion på Östermalm med kriminell koppling, folk i chock glassplitter överallt, ganska allvarligt.
En till allmänfarlig ödeläggelse med explosiva varor, hela Östermalm är nu spärrat.
Östermalm mer åt helvete, mer bomber, ödeläggelse och felsprejningar än Akalla och Hjulsta, alla som kan har redan dragit härifrån.
Explosionsvågorna har nått Östermalm permanent, frågan vad som händer härnäst med Östermalm.
Sagt många gånger, men folk ska hålla på och tro på Östermalm vad som än händer.

Hur mycket det än smäller på Östermalm kommer stadsdelen aldrig att ha samma ryckte som ngn invandrartät område där det smällt två ggr. Folk glömmer fort när det händer ngt negativt på ett fint område medan orterna får dåligt ryckte för årtionden för det minsta lilla.
Citera
2024-12-22, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Det är redan minst två forumanvändare som vittnat om att det handlar om minst en detonation från handgranat
nej det vittnar om en explosion.
de har ingen aning om VAD som exploderade och således har de ingen aning om huruvida det var detonation eller deflagration.

krutlukt (svavel) betyder deflagration.
Citera
2024-12-22, 09:54
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Kraftig rök, och krutdoft. Det låter inte som en handgranat, termosbomb eller liknande.

Citat:
– Jag hörde en dov smäll och kände krutdoft, säger en person som bor i området.

Och de materiella skadorna verkar vara mindre än vid exempelvis bombdådet på Gyllenstiernsgatan för ett par år sedan.

Så vad var detta?

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-pa-ostermalm/
Citera
2024-12-22, 09:54
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Hur mycket det än smäller på Östermalm kommer stadsdelen aldrig att ha samma ryckte som ngn invandrartät område där det smällt två ggr. Folk glömmer fort när det händer ngt negativt på ett fint område medan orterna får dåligt ryckte för årtionden för det minsta lilla.
Stockholm som helhet får dåligt rykte. Jag tror inte det finns något annat västeuropeiskt land där det smäller bomber lika ofta i huvudstaden. Sen påverkar naturligtvis sånt här fastighetsvärden i innerstan, frågan är bara hur mycket?

Sannolikt kopplat till organiserad brottslighet, frågan är bara om hudsalongen eller dess ägare utpressats, man har tvättat pengar åt någon och blivit osams, eller om den bara ägs av någon med koppling till en klan?
Citera
2024-12-22, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina

Nej men jag kan garantera att folk flyttar utanför tullarna eller till ett annat land.

Hur attraktivt är det för rika utlänningar att bosätta sig i Stockholm?
Skjutningar och sprängningar varje vecka med låga löner.

INGEN kommer att vilja köpa en lägenhet i den fastigheten nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in