Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturmarxist
Märkligt då det är 10 ggr stabilare än "godkända" och väger säkert 200-300 kilo. (dvs mycket bättre och säkrare) Men "inte godkänd modell" enligt deras eget regelverk de själva hittat på. - Totalt obegriplig byråkrati i ett nötskal. Det är tråkigt att leva i ett sånt stelt och inkompetent samhälle. Byråkraterna är faktiskt direkt samhällsfarliga. De billigaste vapenskåpen som är godkända är bara "plåtig" och kan enkelt rivas loss från väggar och bäras iväg av två man. Men det är "godkänt"
Detta är bara ett lackmuspapper på hur samhället fungerar. Istället för "godkänt vapenskåp" hittar de på en obegriplig kod "CN5567534" för att markera deras prästerskap.
Det handlar inte så mycket om ifall det fungerar som att någon som är kompetent nog att avgöra att så är fallet faktiskt konstaterat att de fungerar.
Både du och jag kan bedöma säkerhetsskåp på lekmannanivå, men det godkänns ändå inte då vi kan missa något som dessvärre kan få tragiska konsekvenser. Det kan självklart även en "expert" missa, men då h*n åtminstone ska vara certifierad på något sätt och godkänd accepteras det av högre instanser.
Lite på samma sätt som att jag
kan besiktiga min bil själv och ansluta el. Med stor sannolikhet blir det inget problem, men om det blir det kan det snabbt bli lite väl stora problem för att det ska accepteras av samhället.