• 1
  • 2
2024-12-20, 01:51
Medlem
Skattebrotts avatar
Som jämställdist, antifeminist och högerextremist (men inte kristen eller konservativ) ställer jag mig kritisk till de här incel-rörelserna man hör talas om ibland. MGTOW och liknande. Oftast ser jag dem i betalpromotade posts på Twitter (där Iran är aktiva). Jag ska erkänna att jag inte fördjupat mig i speciellt mycket i deras skriverier, men budskapet verkar mest vara att män ska sluta vara så maskunlina och försöka få kvinnor isäng, utan istället ska de ge upp och varken ha sex och helst inte ens runka, och allra helst ska de bli bögar istället.

Om män lyder det, vem gagnas då? Jo, radikalfeminismen och deras könskrig.

De flesta kvinnor är på oss mäns sida såtillvida att de vill också ha sex, precis som vi.

Låt inte vänstern segra med sitt kulturkrig! Köp inte deras propaganda.
Citera
2024-12-20, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Som jämställdist, antifeminist och högerextremist (men inte kristen eller konservativ) ställer jag mig kritisk till de här incel-rörelserna man hör talas om ibland. MGTOW och liknande. Oftast ser jag dem i betalpromotade posts på Twitter (där Iran är aktiva). Jag ska erkänna att jag inte fördjupat mig i speciellt mycket i deras skriverier, men budskapet verkar mest vara att män ska sluta vara så maskunlina och försöka få kvinnor isäng, utan istället ska de ge upp och varken ha sex och helst inte ens runka, och allra helst ska de bli bögar istället.

Om män lyder det, vem gagnas då? Jo, radikalfeminismen och deras könskrig.

De flesta kvinnor är på oss mäns sida såtillvida att de vill också ha sex, precis som vi.

Låt inte vänstern segra med sitt kulturkrig! Köp inte deras propaganda.
Det handlar om män som saknar social kompetens för att få till ett ligg.

Dessa män syns väldigt mycket i sociala media och liknande, för att det är där de finns eftersom de inte är ute och ligger.

Att något syns mycket är inte detsamma som att det är så i verkliga livet.

Könskrig är något som endast finns på nätet. Ingen av de kvinnor jag pratar med tar någonsin upp sånt. Det är som det alltid är, om man befinner sig i den fysiska världen. Man eller kvinna flirtar, och så går de och tar en fika.

Det du läser på Internet är inte det som händer i verkligheten.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-12-20 kl. 02:00.
Citera
2024-12-20, 01:59
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det handlar om män som saknar social kompetens för att få till ett ligg.

Dessa män syns väldigt mycket i sociala media och liknande, för att det är där de finns eftersom de inte är ute och ligger.

Att något syns mycket är inte detsamma som att det är så i verkliga livet.

Ja, incel betyder ju "in celibacy", så långt är jag med.

Men vem är det som har utformat en ideologi som sägs representera alla män som av någon anledning inte har ett aktivt sexliv?
Citera
2024-12-20, 02:05
Medlem
Citat:

Men vem är det som har utformat en ideologi som sägs representera alla män som av någon anledning inte har ett aktivt sexliv?
Personer som inte tidigare har fått uttala sig?

Nu har de en enorm arena, och människor som du kan inte sila, du tror att det som skrivs på forum och liknande är detsamma som det som händer. Så är det inte.

Män träffar kvinnor, kvinnor träffar män, det är precis som det alltid har varit. Det du ser är de där som tidigare inte heller hade träffat någon. De syns på nätet eftersom de inte har annat att göra.

Det har alltid funnits män och kvinnor som valt att leva celibat, fråga dina föräldrar, de kan peka ut ett gäng incels. Och säkert ännu värre, syskon som bor ihop.

Skillnaden är att de i dag kan uttrycka sig på Internet. Förlåt om jag tjatar. Men i verkliga livet upplever jag inget incelbeteende, folk dejtar och det uppstår förhållanden titt som tätt, precis som alltid.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-12-20 kl. 02:12.
Citera
2024-12-20, 02:08
Medlem
Carrocks avatar
Citat:

Det handlar om ett kvinnoförakt som ligger till grund för att man inte får ligga på grund av sin sociala inkompetens.

Dock så använder många sig av incel i brist på argument, att man inte knullar eller hittar någon att knulla med gör en inte till incel. Det ska föreligga ett kvinnoförakt där.

Elliot Rodger var en sinnebild av en äkta incel.
Citera
2024-12-20, 02:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Vilka feminister låg bakom?
Citera
2024-12-20, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vadå feminister?

I min lilla värld är det som det alltid har varit. Kvinnor kanske tar mer plats i dag, men i övrigt så är kärleken blind.

Jag tror många ser för mycket av vad som skrivs, och att de missar verkligheten.

Incels har alltid funnits, det är bara nu de kan beklaga sig så att alla ser.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-12-20 kl. 02:18.
Citera
2024-12-20, 02:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Vadå feminister?

I min lilla värld är det som det alltid har varit. Kvinnor kanske tar mer plats i dag, men i övrigt så är kärleken blind.

Jag tror många ser för mycket av vad som skrivs, och att de missar verkligheten.

Incels har alltid funnits, det är bara nu de kan beklaga sig så att alla ser.

Okej. Tack för ditt dagboksinlägg.
Citera
2024-12-20, 02:23
Medlem
Citat:
Okej. Tack för ditt dagboksinlägg.
Missade du helt att jag argumenterade?

Du får gärna svara och argumentera emot. Det är väl i ett diskussionsforum vi är på, eller?
Citera
2024-12-20, 02:57
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Personer som inte tidigare har fått uttala sig?

Nu har de en enorm arena, och människor som du kan inte sila, du tror att det som skrivs på forum och liknande är detsamma som det som händer. Så är det inte.

Män träffar kvinnor, kvinnor träffar män, det är precis som det alltid har varit. Det du ser är de där som tidigare inte heller hade träffat någon. De syns på nätet eftersom de inte har annat att göra.

Det har alltid funnits män och kvinnor som valt att leva celibat, fråga dina föräldrar, de kan peka ut ett gäng incels. Och säkert ännu värre, syskon som bor ihop.

Skillnaden är att de i dag kan uttrycka sig på Internet. Förlåt om jag tjatar. Men i verkliga livet upplever jag inget incelbeteende, folk dejtar och det uppstår förhållanden titt som tätt, precis som alltid.

Jag kanske måste förtydliga: jag kritiserar absolut inte män (eller kvinnor) som av någon anledning lever i celibat. Utan det är den så kallade incel-rörelsen som jag kritiserar. Jag tvivlar på att de narrativ som sprids, gagnar incel-människors intressen. På samma sätt som jag vet att RFSL-rörelsen och deras "queer-ideologi" INTE gagnar intressena för alla som är homosexuella eller transsexuella.
Citera
2024-12-20, 02:59
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Det handlar om ett kvinnoförakt som ligger till grund för att man inte får ligga på grund av sin sociala inkompetens.

Dock så använder många sig av incel i brist på argument, att man inte knullar eller hittar någon att knulla med gör en inte till incel. Det ska föreligga ett kvinnoförakt där.

Elliot Rodger var en sinnebild av en äkta incel.

Ja, min arbetsteori är att de som styr incel-rörelsen försöker utnyttja målgruppens naturliga tendens att bli frustrerad, till att kanalisera ett kvinnohat. Ungefär som att den som inte har råd med en Lamborghini kanske kan bli lite arg på de som har råd med Lamborghini, eller i något fall på företaget Lamborghini. Fast det är ju isåfall dysfunktionellt. Vill du ha X, försök att skaffa X, istället för att börja hata X...
Citera
2024-12-20, 03:00
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:

Det vet jag inte exakt. Detta är bara en arbetshypotes, som jag haft i minst tio år och som jag ännu inte lyckats debunka en enda gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in