2024-12-20, 10:11
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummiskor
Avskyvärt brott och tråkigt när någon ska behöva sätta livet till.

Knappast känd när ingen har hört talas om människan förut.

Att vara eller kalla sig rappare idag måste vara förenat med direkt självhat. Finns väl inget mer pinsamt idag. Allt inom rap verkar förespråka misogyni, kriminalitet, våldtäkt, droger, hat, bidragsbrott, urholkning av samhällets resurser. Typiska karaktärsdragen verkar vara empatilösa narcissister som fortfarande bär blöja.

Svårt att förstå varför SR/SVT fortsätter glorifierar denna genre och att det är något man står bakom, minst sagt sned värdegrund.

Om man i samhället vill få bukt med problemet är att strypa deras inkomstkälla, vilket främst är public service och spotify. De är stora sponsorer av dessa kriminella gäng, genom falska/köpta spelningar på spotify (pengar från droghandel) leder till spelningar på public service eftersom de hämtar toplistor från spotify. Ett förbud mot all typ av rap & hiphop i kommersiella sammanhang dvs public service, spotify, kommersiell radio vore ett steg i rätt riktning.

Hade saker varit normal hade denna ”rappare” kunnat få sina pengar därifrån. Och inte gäng osv.
Citera
2024-12-20, 10:12
Medlem
Vad jag vet så vart han väldigt oskyldig, aldrig hört honom va inblandad i något
Citera
2024-12-20, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gatansmadrass
Vad jag vet så vart han väldigt oskyldig, aldrig hört honom va inblandad i något

Jag har hört tvärtom, prova läsa igenom hela tråden också. Han är nog ingen som var helt oskyldig.
Citera
2024-12-20, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Hans sista ord i livet var alltså "din fucking mammaknullare".

Värdigt. Och rätt väntat på något sätt.

Låter mer som han säger "För min mammas skull"
Citera
2024-12-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gatansmadrass

Eller hur?

https://www.nt.se/story-nyheter/norr...tverk/rgxoo20j
Citera
2024-12-20, 10:19
Medlem
Säger offret "Snälla Jocke" "Jocke"? - Vad hör ni?

Eller så är det nåt arabiskt
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-12-20 kl. 10:22.
Citera
2024-12-20, 10:19
Medlem
Uppenbart goad av nån, står och väntar på någon. Lär inte ta särskilt lång tid innan det kommer ut vem.
Citera
2024-12-20, 10:22
Medlem
TOMATJI104s avatar
James Brown rappar på Swedskii https://youtu.be/XugQONZi63k?si=GXE13HK5PtXJRNql
TAR MAN HIT MELLANÖSTERN FÅR MAN MELLANÖSTERN.
Citera
2024-12-20, 10:23
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Helt sjukt att livet som rappare är så riskabelt.

Frågan är om det dyker upp flera rappare i framtiden när risken att bli måltavla är så stor.

Livet som rappare är inte riskabelt, men livet som gängkriminell är som att skjuta sig själv i huvudet.
Citera
2024-12-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Säger offret "Snälla Jocke" "Jocke"? - Vad hör ni?

Jag svär halva tråden verkar bruka heroin, en annan snubbe sa att det lät som att han sa något på turkiska. Han säger ”Din horunge, din horunge!!

Jag ber dig jag ber dig, jag ber dig!! jag ber dig!!

din fucking mamma knullare”

inget annat sägs, han säger inte ”förlåt”, inget på turkiska eller ”snälla jocke”.
Citera
2024-12-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breitling123
Låter mer som han säger "För min mammas skull"

Ja, när jag lyssnar igen låter det mer troligt att du har rätt. Då blev slutet på livet snäppet värdigare trots allt.

Undrar hur nån kunde få för sig tanken att han skulle sagt mammaknullare, måste varit taget helt från det blå...
Citera
2024-12-20, 10:25
Medlem
Om mördaren var ett proffs… varför hade han inte ljuddämpare? Man borde ju spara mkt tid för att fly om inte allmänheten hör skott??!

Kan för övrigt inte mkt om skjutvapen, men har skjutit lite på skjutbana. Dock bara tävlingsvapen och en 357. Tror det var 22. Kaliber på tävlingsvapnet, det gick skapligt att hålla emot rekylen som ovan. Men 357:an!! Höll fan på att slå ut mina tänder!

Så helt ovan kan man inte vara för så många skott i följd…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in