2024-12-21, 06:01
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Det är en glock 18

- Jag tar inte dig på någon form av allvar. - En "Wannabee" vapenexpert som inte har en aning om vad han pratar om...

- Du pratar faktiskt med personer som vet en hel del. Och det var definitivt inte en helautomatisk Glock 18. Liknar inte dem överhuvudtaget.

- Jag tycker du skall gå och sätta dig och spela "Counterstrike".

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2024-12-21 kl. 06:10.
Citera
2024-12-21, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
om nån känner sig manad kan den räkna stegen som artisten hinner springa innan han faller. Det ger hyfsad uppskattning
Det är ungefär 9 parkeringsrutor mellan där offrets bil står parkerat och där han slutligen ligger ner.
Antar vi att rutorna är 2.5 meter i bredd så är det strax över 22 meter.
Citera
2024-12-21, 06:13
Medlem
ALL VIKTIG INFO ANG GABORO!
Har en kusin som har varit bra vän med gaboro och därför har det hänt att vi hamnat i samma sällskap. Jag har festat med gaboro ett flertal gånger ut och ätit osv jag själv är inte kriminell och inte min kusin heller Norrköping är litet alla känner alla vi har växt upp med varandra sen har vissa andra tagit fel väg i livet.
Här ska ni få höra varför gaboro blev skjuten!
Gaboro och hans liga va alltid för sig själva och långt bort från alla problem i stan men sen så började dom hänga med folk inom nva och hageby. En av dom personerna heter s@lle och den andra elv*r båda är allierade med foxtrot så därför ville man ta gaboro för att han associeras med fel folk som är med foxtrot!
Han visste om allt detta men lekte som ingenting dom namnen jag skrev har grova problem runt om Sverige.
Gaboro förändrades jätte mycket när han väl började med musiken han blev till en annan person han rappar i en låt där man m*rda en liten unge i Norrköping så helt oskyldig va han absolut inte. Många ungdomar lyssnade på honom och tyckte allt va coolt och därför ville göra grejer åt gaboro och hans liga. Men nu hoppas jag verkligen att folk kan öppna sina ögon och se vad detta leder till!!

Hur jag vet allt detta är för min kusin berättar allt han hör och allt är sant så allt annat ni hör är rent av skitsnack!
Själv har jag sätt videon och för mig som träffat gaboro några gånger regerade jag hårt paniken i hans röst usch fyfan..
Men men han fick sina varningar men valde att fullständigt skita It och därför d@dade man honom!
Nu till vem som ligger bakom detta
Detta är en beställnings mord som jag inte vet 100% Vart den kommer ifrån men en sak är säkert dalen har ett finger i det hela men jag gissar på att det finns andra folk från Norrköping som också har ett finger i det för det är svårt att utföra någon sådant i en annan stad utan någon inifrån.
Gaboro kom hem från Spanien en dag innan han mördades. Nej det va inte någon han kände som sköt Nej han va inte där för o träffa någon han hade varit på gymmet och var på väg o åka därifrån hur dom visste att han va där va för han brukade nästan alltid träna där och ja han va helt ensam. Så jag gissar på att dom haft en spanare i gymmet för o säga till när han väl dyker upp. Gaboros bil är känd i Norrköping då han åker runt med den hela tiden (iaf den tiden jag träffat på honom)
Orden han säger är " din h*ringe Nej jag ber dig Nej jag ber dig Nej jag ber dig din mamma kn*llare"
Det här är hans ord varken mer eller mindre fattar inte hur vissa här får för sig o höra nej det gör ont och allat skit ni skrivit.
Allt det här jag skrivit är vad som sägs i den undrevärlden så allt annat ni läser och hör där dom säger massor annat helt ut sagt skitsnack!
Detta vet jag just nu får säkert mer info inom kort och där efter kan jag skriva mer i framtiden.
Senast redigerad av FredrikKingen 2024-12-21 kl. 06:32.
Citera
2024-12-21, 06:15
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Det är ungefär 9 parkeringsrutor mellan där offrets bil står parkerat och där han slutligen ligger ner.
Antar vi att rutorna är 2.5 meter i bredd så är det strax över 22 meter.
Jag får det till fem parkeringsrutor.
Citera
2024-12-21, 06:20
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneif
Skytten är ju uppenbarligen inte medlem i en skytteklubb iaf och har förmodligen inte gjort lumpen.

Blir lite nyfiken, var är dödslistan och hur fungerar det med betalning? Får man veta vem som ska betala så man kan se till att driva in skulden efteråt vid eventuellt tjafs eller gör man jobbet lite på vinst och förlust?
Jag har inte sett videon men varför är det uppenbart?
Citera
2024-12-21, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Hehe det är precis vad som kan hända om man blir skjuten, man kan dö direkt.
Jag har inte koll på skjutvapen i allmänhet och 9mm i synnerhet. Men i vapensammanhang är inte 9mm nån tungviktare direkt. Jag minns även från en föreläsning att det tar i genomsnitt 7 st knivhugg att döda/dödas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Jag får det till fem parkeringsrutor.
https://ibb.co/xmsyYdj
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikKingen
Har en kusin som har varit bra vän med gaboro och därför har det hänt att vi hamnat i samma sällskap. Jag har festat med gaboro ett flertal gånger ut och ätit osv jag själv är inte kriminell och inte min kusin heller Norrköping är litet alla känner alla vi har växt upp med varandra sen har vissa andra tagit fel väg i livet.
Här ska ni få höra varför gaboro blev skjuten!
Gaboro och hans liga va alltid för sig själva och långt bort från alla problem i stan men sen så började dom hänga med folk inom nva och hageby. En av dom personerna heter s@lle och den andra elv*r båda är allierade med foxtrot så därför ville man ta gaboro för att han associeras med fel folk som är med foxtrot!
Han visste om allt detta men lekte dom ingenting dom namnen jag skrev har grova problem runt om Sverige.
Hur jag vet allt detta är för min kusin berättar allt han hör och allt är sant så allt annat ni hör är rent av skitsnack!
Själv har jag sätt videon och för mig som träffat gaboro några gånger regerade jag hårt paniken i hans röst usch fyfan..
Men men han fick sina varningar men valde att fullständigt skita It och därför d@dade man honom!
Nu till vem som ligger bakom detta
Detta är en beställnings mord som jag inte vet 100% Vart den kommer ifrån men en sak är säkert dalen har ett finger i det hela men jag gissar på att det finns andra folk från Norrköping som också har ett finger i det för det är svårt att utföra någon sådant i en annan stad utan någon inifrån.
Gaboro kom hem från Spanien en dag innan han mördades. Nej det va inte någon han kände som sköt Nej han va inte där för o träffa någon han hade varit på gymmet och var på väg o åka därifrån hur dom visste att han va där va för han brukade nästan alltid träna där och ja han va helt ensam.
Orden han säger är " din h*ringe Nej jag ber dig Nej jag ber dig Nej jag ber dig din mamma kn*llare"
Allt det här är vad som sägs i den undre så allt annat ni läser och hör där dom säger massor annat helt ut sagt skitsnack!
Detta vet jag just nu får jag veta mer info skriver jag säkert mer i framtiden.

Jag har en känsla att GM är Scar, den killen gör vad som helst så länge summan är rätt och enligt mig rutinerad.

Men oavsett vad du eller någon säger att han är en bra kille så kommer ingen utomstående tro på sånt när han signalerar raka motsatsen. Sitter på dyra bilar, flashar bling bling och hyr in strippor rappar om hur tuff man är och inte rädd för någon. Japp hit, japp dit. Bla bla. Man undrar ärligt om han ens har en mamma som oroar sig över honom för hur kan han nonchalera varningar sådär och leka med elden?? Snacka om att egot växte för stort...
Citera
2024-12-21, 06:27
Medlem
Citat:
Snabbt googlat. 5 rutor motsvarar 12,5 meter.
Citera
2024-12-21, 06:30
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag har inte sett videon men varför är det uppenbart?

Han skjuter hej vilt, och det är bara ren tur att en av kulorna träffar så att BO fälls till marken. Det är en "shooting spree" snarare än välriktade skott. Skytten riktar pistolen mot målet och hoppas på det bästa. En professionell skytt hade inte behövt avfyra så många skott.
Citera
2024-12-21, 06:34
Medlem
Misters avatar
Citat:
Jag tror ögat luras. Prick 3 och 4 är en p plats. Om du kollar första rutan (som är tydligt markerad i filmen) så mtp vinkeln är det inte sannolikt att varje prick har egen ruta.
Nån flashbackare får bege sig dit och reka ordentligt 😃
Citera
2024-12-21, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Han skjuter hej vilt, och det är bara ren tur att en av kulorna träffar så att BO fälls till marken. Det är en "shooting spree" snarare än välriktade skott. Skytten riktar pistolen mot målet och hoppas på det bästa. En professionell skytt hade inte behövt avfyra så många skott.
Jag är verkligen ingen expert inom detta område. Men hade det varit en riktig amatör så hade skytten missat även inom armlängds avstånd. Och sannolikt skjutit sig själv i foten. Jämför med tidigare fall såsom Alphyddan (tömde ak47 på några meter och bommade) och den där Huddinge skolan grejen (missade inom 1m).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in