• 1
  • 2
2024-12-19, 18:53
Medlem
Inte nog med imbeciller i Tyskland som tror att solceller genererar ström utan sol och vindkraft utan vind.
Nu har även Zelensky valt att inte låta billig rysk gas fortsätta att flöda i deras markbaserade gasledningar ("transit ledningar") mellan Ryssland och flera större EU länder efter årsskiftet.
Han vägrar att förlänga kontrakten.

Knäpptyst i media som vanligt...
Vart är miljömupparna nu?
Rysk naturgas "försvinner" men köps ändå till överpriser genom Indien efter den "renats" från Rysk stämpel. Och fraktas som LPG på fartyg.
Oljeverk startas upp för att priset blir så högt att det är lönsamt...
Citera
2024-12-19, 19:00
Medlem
Priserna på el började stiga innan kriget och beslut om att stänga kärnkraftverk kom tidigare.

Man kan inte utgå månad för månad utan se på hela året. Många dagar har el som knappt kostar något.
Citera
2024-12-19, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Priserna på el började stiga innan kriget och beslut om att stänga kärnkraftverk kom tidigare.

Man kan inte utgå månad för månad utan se på hela året. Många dagar har el som knappt kostar något.

Ok. Vi får se i Januari...
Citera
2024-12-19, 19:04
Medlem
Men det är ju för den gröna omställningens skull.
Svenskar tycks ju älska den, tills det är för sent..
Citera
2024-12-19, 19:20
Medlem
ormbitens avatar
Ja höj till minst 100 kr per KWh
Höj också drivmedelspriserna till 300 kr per liter.
Bra också om en full matkasse kostar 10000 kr.
Kaoz i samhället är bra så folk kanske kan lära sig att inte lita på politiker.
Havererad energiproduktion, mer samhällsförfall, mer sprängdåd och mer massinvandring vore trevligt.
Citera
2024-12-19, 19:28
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lux-Et-Veritas3
Inte nog med imbeciller i Tyskland som tror att solceller genererar ström utan sol och vindkraft utan vind.
Nu har även Zelensky valt att inte låta billig rysk gas fortsätta att flöda i deras markbaserade gasledningar ("transit ledningar") mellan Ryssland och flera större EU länder efter årsskiftet.

Rysk naturgas "försvinner" men köps ändå till överpriser genom Indien efter den "renats" från Rysk stämpel. Och fraktas som LPG på fartyg.
har du ngn källa för påståendet att
1. zelensky valt att rysk gas inte kommer att nå oss
2. det får effekten att priset skjutrer i höjden?
3. Vad har detta med miljömuppar att göra? Vill du ha dyr kärnkraft året om?
Citera
2024-12-19, 22:45
Medlem
Citat:
Source???

Gör din egna jävla research!
Oavsätt om det är jag eller någon annan, LETA EFTER FAKTA SJÄLV!

Tönt, redovisa källa för påstående eller gå tillbaka till Facebook.
Citera
2024-12-20, 00:00
Medlem
Citat:
Fortsätt lyda facebook.
Jag själv loosade all kontakt med familj och vänner efter att jag hade frågor gring genterapti on mRNA, vilket idag skulle vara en självklarhet.
Därför avslutade jag mitt facebook konto tidigt 2019 och förlorade kontaten med extern familj och vänner!
Jag står bakom mina ord hårdare än du! Du skulle aldrig våga loosa dina hejaklackstjejer för något sådant!
Som sagt, lita inte på någon. Hitta din egen fakta!
Bevisbördan ligger hos den som påstår något, så fram med källorna!

Jag tror elen blir billig i vinter. Vattenmagasinen torde vara välfyllda då det regnat så mycket och vintern har hittills varit mild.
Citera
2024-12-20, 01:10
Medlem
Tur att man inte har en weed odling hade blivit dyrt med dessa hutlösa priser.
Citera
2024-12-20, 01:12
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ok. Vi får se i Januari...
Jan-mars, mest jan-feb är svenska vintermånaderna att "bry sig om" när det gäller elförbrukningen. Det är som kallast då, i alla fall i Göteborg.
Citera
2024-12-20, 11:04
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Source???

Gör din egna jävla research!
Oavsätt om det är jag eller någon annan, LETA EFTER FAKTA SJÄLV!

Men det ligger ju på dig som påstår en sak att visa att så är fallet? Eller ska alla behöva blint lita på någon, alternativt leta upp citat själva, som bevisar eller motbevisar.

Annar är det ju fritt fram att skriva vad som helst?
Citera
2024-12-20, 11:19
Medlem
Trollet420s avatar
Citat:

Mest underliga i detta om ukraina och Ryssland är i krig hur kan ukaeina tillåta ryssarna sälja gas genom landet.. var inte maripol 95% sönderbombat? En gas ledning är väl inga svårigheter att stoppa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in