2024-12-19, 18:36
Medlem
Från Hallands nyheter:

”En kvinna i 40-årsåldern och en tonårsflicka misstänks för mordförsök utanför Halmstad i november. Flickan kopplas också till flera grova våldsbrott i Botkyrka under hösten och häktades under torsdagseftermiddagen.

Två personer från Falkenberg, en kvinna i 40-årsåldern och en tonårsflicka som är straffmyndig men ännu inte fyllt 18 år, misstänks för flera våldsbrott i höst.

Båda misstänks för mordförsök och grovt vapenbrott i Halmstad kommun i mitten av november.

– Det är ett hus som har beskjutits utanför Halmstad, säger kammaråklagare Mats Ihlbom.

Tidigare samma natt misstänks flickan även ha skjutit mot ett flerbostadshus i Botkyrka kommun, nästan 50 mil från skjutningen i Halmstad. Även där är rubriceringen mordförsök och grovt vapenbrott.”

Vad är detta för stolpskott?
Citera
2024-12-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frito
En 17-årig tjej från Falkenberg häktades idag misstänkt för medhjälp i det här fallet idag vid Varbergs tingsrätt.

Hon är även misstänkt för mordförsök och grovt vapenbrott för att ha skjutit mot ett hus i Norsborg den 13 november i år som det skrivs om här. https://www.flashback.org/t3641185

Flickan är också misstänkt för mordförsök och grovt vapenbrott vid en skottlossning mot en bostad i Eldsberga samma dag som skottlossningen i Norsborg. I det fallet har tjejens mamma också begärts häktad
misstänkt för mordförsök och grovt vapenbrott.

Tjejens namn är Elv*ra For*lind Wi*n och mammans namn är Emm* For*lind

Till Hallands Nyheter säger åklagaren Mats Ihlbom om de undersöker om det finns en koppling mellan de tre fallen eller om de är separata händelser.

https://www.hn.se/nyheter/falkenberg...1-acb935c54fa5

Från tråden om skottlossningen.
Citera
2024-12-19, 19:02
Bannlyst
Låter som ett snedknull för mycket
Citera
2024-12-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frito
Från tråden om skottlossningen.

Vad vet du mer om detta? Vad har de båda skjutningarna för samband? Någon form av uppgörelse?
Citera
2025-01-13, 23:24
Medlem
Händer det något?
Citera
2025-01-14, 23:36
Medlem
[quote=Pontiipontiisson|90508949]Vad vet du mer om detta? Vad har de båda skjutningarna för samband? Någon form av

Dom häktade i detta mål är
Emm*a fors*lind
Hennes dotter elvi*ra forsl*ind
Yasmi*ne lej*mi
Magda*line jom*a

Det är elvir*as pojkvän som blandat in henne i detta och hon har Indien tur blandat in sin mamma och hennes mamma har i sin tur blandat in dom andra två.

Blev inte förvånad när detta kom ut då alla 4 töserna är
Kända missbrukare/langare i Falkenberg.

Yas*mine kommer från en familj där majoriteten har allvarlig drogproblematik detsamma gäller Em*ma och elvi*ra mgdali*ne vet jag inte så
Mycket om men kommer få mycket info inom kort.
Senast redigerad av Muharemdemirok 2025-01-14 kl. 23:38.
Citera
2025-01-15, 16:34
Medlem
[quote=Muharemdemirok|90704721]
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiipontiisson
Vad vet du mer om detta? Vad har de båda skjutningarna för samband? Någon form av

Emm*a fors*lind
Yasmi*ne lej*mi
Magda*line jom*a

Det är elvir*as pojkvän som blandat in henne i detta och hon har Indien tur blandat in sin mamma och hennes mamma har i sin tur blandat in dom andra två.

Yas*mine kommer från en familj där majoriteten har allvarlig drogproblematik detsamma gäller Em*ma och elvi*ra mgdali*ne vet jag inte så

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/n...tter-till-emma
Citera
2025-01-15, 19:16
Medlem
Citat:
Vad vet du mer om detta? Vad har de båda skjutningarna för samband? Någon form av

Emm*a fors*lind
Yasmi*ne lej*mi
Magda*line jom*a

Tack för info!
Vem är Elv*ras pojkvän och vad är han inblandad i?
Citera
2025-01-16, 01:28
Medlem
Citat:

Emm*a fors*lind
Yasmi*ne lej*mi
Magda*line jom*a

Jag är familj med Yas*mine och jag har inte drogproblematik och hur ska du få mycket info inom kort tid?
Citera
2025-01-16, 21:47
Medlem
[quote=NatalyaLejmi|90715227]
Citat:
Ursprungligen postat av Muharemdemirok
Jag är familj med Yas*mine och jag har inte drogproblematik och hur ska du få mycket info inom kort tid?

Är Yas*mines barn omhändertagna?
Citera
2025-01-17, 03:26
Medlem
[quote=The.real.djinn|90723544]
Citat:
Ursprungligen postat av NatalyaLejmi

Är Yas*mines barn omhändertagna?
Nej
Citera
2025-01-20, 20:06
Medlem
[quote=NatalyaLejmi|90715227]
Citat:
Ursprungligen postat av Muharemdemirok

Har fått jättemycket information det senaste men vill inte vara den första som skriver ut det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in