2024-12-18, 17:59
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Fredrik Reinfeldt, Bengt Westerberg och Ingvar Carlsson är de mest omtyckta partiledarna genom tiderna – medan Jimmie Åkesson i valet 2010 hamnar i botten.
Det visar en sammanvägning som SOM-institutet tagit fram till SVT Politikbyrån.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-sveriges-mest-populara-partiledare-hela-listan-sen-1979

Vad säger ni andra, håller ni med?
Citera
2024-12-18, 18:06
Medlem
franges avatar
Uppenbart vinklad undersökning - att Arga Maggan, Svetsarn och Maria Wettlös skulle hamna i tio i topp av alla partiledare är inte trovärdigt någonstans. Att Åkesson hamnar sist av alla visar ju än mer på att det är ett beställningsjobb från "opartiska" S(v)T.
Citera
2024-12-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Uppenbart vinklad undersökning - att Arga Maggan, Svetsarn och Maria Wettlös skulle hamna i tio i topp av alla partiledare är inte trovärdigt någonstans. Att Åkesson hamnar sist av alla visar ju än mer på att det är ett beställningsjobb från "opartiska" S(v)T.
Men Jimmie har nog största ökningen och alla på vänstersidan ger minst -3 skulle jag tro.

Åkesson fick betyget -2,7*vid valet 2010 och -0,6 vid valet 2022.
Citera
2024-12-18, 18:22
Avslutad
Nej, jag kan inte ta denna lista seriöst. Oavsett hur tvivelaktig Annie Lööf var så ska hon alla gånger hamna före Gustav Fridolin.
Citera
2024-12-18, 18:25
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-sveriges-mest-populara-partiledare-hela-listan-sen-1979

SOM-institutet

Det är knappast en pålitlig och/eller oberoende källa du hänvisar till !!

SOM institutet har en beställare vars uppdrag är att SOM-institutet skall visa dom resultat som betalaren/beställaren vill.

Så givetvis är det ett lika riggat som förväntat resultat.

Hade det varit en oberoende lista hade nog inga partiledare kvalat in.
Citera
2024-12-18, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Hahaha, "riktiga oförvanskade undersökningar" från SVT, hahaha
Citera
2024-12-18, 18:36
Medlem
Citat:
Du glömmer bort att för varje hängiven Jimmie-fan finns det 3-4 stycken som verkligen ogillar honom. Få är liksom neutrala till honom eller hans parti.
Citera
2024-12-18, 18:39
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Nej, jag kan inte ta denna lista seriöst. Oavsett hur tvivelaktig Annie Lööf var så ska hon alla gånger hamna före Gustav Fridolin.
När var Fridolin partiledare?
Citera
2024-12-18, 18:39
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du glömmer bort att för varje hängiven Jimmie-fan finns det 3-4 stycken som verkligen ogillar honom. Få är liksom neutrala till honom eller hans parti.

Fortfarande. Magdalena Andersson och Maria Wetterstrand? Tio i topp av de populäraste, really?
Citera
2024-12-18, 18:43
Medlem
Citat:
Fortfarande. Magdalena Andersson och Maria Wetterstrand? Tio i topp av de populäraste, really?
Står inte riktigt hur mätningen gjordes men jag tippar på att fler är lite neutrala om de två vilket drar upp betyget jämfört med någon som många rakt av föraktar. Men det är som sagt en gissning.
Citera
2024-12-18, 18:47
Medlem
franges avatar
Citat:
Står inte riktigt hur mätningen gjordes men jag tippar på att fler är lite neutrala om de två vilket drar upp betyget jämfört med någon som många rakt av föraktar. Men det är som sagt en gissning.
Giss tre gånger varför det inte nämns
Citera
2024-12-18, 18:48
Medlem
Citat:
Skulle tro att siffrorna är efter varje val, Reinfeldt var ju väldigt poppis inför andra omgången men därefter dalat rejält med facit i hand.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in