2024-12-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Skulle tro att siffrorna är efter varje val, Reinfeldt var ju väldigt poppis inför andra omgången men därefter dalat rejält med facit i hand.
Either way tror jag min teori håller. Flest tycker mest illa om Jimmie. Han är något av en vattendelare.
Citera
2024-12-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Either way tror jag min teori håller. Flest tycker mest illa om Jimmie. Han är något av en vattendelare.
Absolut, men du frågade hur den gjordes och skulle man idag få "rösta" på Reinfeldt så har det blivit andra siffror.
Endast 2022 är färska siffror resten är historiska.
Senast redigerad av tjanska 2024-12-18 kl. 18:57.
Citera
2024-12-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Absolut, men du frågade hur den gjordes och skulle man idag få "rösta" på Reinfeldt så har det blivit andra siffror.
Endast 2022 är färska siffror resten är historiska.
Fattar det nu.
Citera
2024-12-18, 19:20
Medlem
Amors avatar
Bra att påminna sig om hur mangrant den svenska borgerligheten slöt upp bakom Reinfeldt. Vi måste fortsätta rösta på SD, dessa människor går inte att lita på.
Senast redigerad av Amor 2024-12-18 kl. 19:44.
Citera
2024-12-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Bra att påminna sig om mangant den svenska borgerligheten slöt upp bakom Reinfeldt. Vi måste fortsätta rösta på SD, dessa människor går inte att lita på.
Var väl OK tills han blev beroende av MP i andra perioden, hade väl typ 60% förtroende innan så även många från västern tyckte han var OK.
Citera
2024-12-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Uppenbart vinklad undersökning - att Arga Maggan, Svetsarn och Maria Wettlös skulle hamna i tio i topp av alla partiledare är inte trovärdigt någonstans. Att Åkesson hamnar sist av alla visar ju än mer på att det är ett beställningsjobb från "opartiska" S(v)T.
Du utför omvänd cherry picking (bad apples picking?). Ser du senaste valet 2022 så kommer Åkesson före Dadgostar, Bolund och Stenevi. Varför skulle SVT medge det?
Citera
2024-12-18, 22:20
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2024-12-19, 09:53
Bannlyst
Så Thorbjörn Fälldin kommer först på 49:e plats, efter Lennart Daléus? Hmm ...
Citera
2024-12-19, 09:56
Medlem
Håller inte med listan. Känns vinklad.
Citera
2024-12-19, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Uppenbart vinklad undersökning - att Arga Maggan, Svetsarn och Maria Wettlös skulle hamna i tio i topp av alla partiledare är inte trovärdigt någonstans. Att Åkesson hamnar sist av alla visar ju än mer på att det är ett beställningsjobb från "opartiska" S(v)T.

SD är ju det mest illa omtyckta partiet så det är väl inte alls konstigt.

Dom har absolut en fanklubb och en liten trollfabrik, men har för mig att 60% av befolkningen tyckte ”mycket illa” om partiet i nån undersökning, vilket va långt högre än tvåan, vänsterpartiet.
Citera
2024-12-19, 14:14
Medlem
Saknas tunga namn, nåja, såsom Karin Söder (C).
Citera
2024-12-19, 20:21
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Trots att Reinfeldt och Westerberg, två ormar i kostym, har varit de populäraste partiledarna någonsin så håller jag fast vid att den här "demokratin" är det minst dåliga systemet.

Men jag är förvånad att svt så starkt tar ställning för diktatur och framställer folket som lättlurade idioter som inte borde ha något inflytande över rikets affärer.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-12-19 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in