2024-12-17, 22:26
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Med barnen menar du? Dom är ofta rätt glada

Jaså, jag kanske bara hör dom när jag inte vill höra dom.

Men du har säkert rätt.

Även om en unge med taskig attityd kan vara bland det mest tålamodsprövande och utmanande jag kan tänka mig att möta i vardagen.

Omringad av 15 stycken av den magnituden gör mig lite rädd.

Tur dom ofta är glad.
Citera
2024-12-17, 22:45
Medlem
Alla som får sin regelbundna gnälltid och det går nästan att ställa årstidsklockan efter dem; lärare på våren, sjukvårdspersonal på hösten och övriga kommunalt anställda året runt.
Så j-a trött att höra dem ”gå på knäna”. Betvivlar inte en sekund att någon bråkdel av dem ”walks the extra mile” men dels mina praktiska erfarenheter av det offentliga så pratar vi bråkdelar. Min och många av mina kollegor som jobbat 10-14-timmars dagar i stort sett hela livet och jag kan med 100% säkerhet säga att jag inte sett ett enda gråtreportage i SvT eller Tv4 om min yrkeskategoris arbete på helger, kvällar, högtider osv.
Citera
2024-12-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Sjuksyrror vinner gnälltävlingen med hästlängder
Japp och kryllar av narcissister bland ssk
Citera
2024-12-17, 22:47
Medlem
Murare och plattsättare tycker jag gnäller som fan. Jobbet är tungt säger de. De fikar och äter frukost och lunch cirka 3 timmar. Sen talar de i telefon 1 timme. Sammantagen arbetstid är 4 timmar. Ett jävla suckande.
Citera
2024-12-17, 22:52
Medlem
Klas-Vegass avatar
Mitt intryck är inte att vårdpersonal gnäller och de om någon borde vara motiverat. Man sparar alltid längst ner.

Nån skrev hamnarbetare. De gnäller inte men är bråkstakar. Inte bara strejkar de jämt, de sympatistrejkar även med andra grupper.

Men visst, kvinnor gnäller mer än män. Hur fan kunde någon föreslå elektriker?

Jag tjej-gissar kvinnliga akademiker
Citera
2024-12-17, 22:54
Medlem
Bönder.
Alltid är det nåt djävla fel på sommaren för dem. För varm. För kall. För regnig. För torr. Alltid är det nåt.
Citera
2024-12-17, 23:00
Medlem
Lastbilschaufförer. Finns ingen annan yrkesgrupp som ser sig själva lika samhällsviktiga. Åker runt med överlastade bilar och förstör vägarna för att sedan gnälla på att vägarna är dåliga. Gnäller över dålig lön när vilken skitunge som helst som inte klarat lågstadiet kan göra samma jobb. Tacka vet ja polackerna som kör och håller käften, duschar i latrinvatten och lagar sylta på spritköket utan att klaga. De har iaf självinsikt i att deras egna insats inte är betydelsefull och att det finns en kö av nya pundare som kan ta över deras jobb.
Citera
2024-12-17, 23:25
Medlem
Lärare som kommer direkt från lärarhögskolan har ofta en märklig bild av vad de kan förvänta sig av en arbetsplats. Mycket klagomål, förutfattade meningar och orealistiska löneanspråk, med tanke på vad de faktiskt uträttar. Lärare som kommer från ett tidigare arbetsliv och har erfarenhet av vanligt arbetsliv är ofta helt normala.
Citera
2024-12-17, 23:31
Medlem
Lärare kan jag ändå tycka är berättiga till lite gnäll med tanke på dagens skola…

Hantverkare brukar utan undantag gnälla på den förra hantverkaren och påpeka alla fel som gjorts. Några år senare kommer en ny och börjar arbetet med att gnälla på den förra och allt upprepar sig.
Citera
2024-12-17, 23:39
Medlem
Förskollärare/barnskötare är min erfarenhet. Det gnälls på föräldrar som hämtar barn sent, som inte tar semester m.m. dom flesta yrkesgrupper har arbetstider, Om det vore för barnens skull det gnälls vore det en annan sak, men dagispersonal tycks se det som en rättighet att få gå hem tidigt och vara lediga vid minsta möjlighet.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-12-17 kl. 23:44.
Citera
2024-12-17, 23:41
Sjuksköterskor. Har hög lön, men klagar på lönen.
Citera
2024-12-18, 00:13
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Renägande samer.

Det var faktiskt min spontana tanke när jag såg tråden. Sedan finns en förvånansvärt stor grupp universitetslärare som platsar: Cheferna på universiteten är skit, forskningsråden är skit, forsknings- och utbildningspolitiken är skit, studenterna är skit, kollegorna är skit, andra forskares teorier och metoder är skit, osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in