Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-17, 21:51
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Vissa människor är det alltid jättesynd om. Tidigt i min karriär ombesörjde jag administration på en skola. Jag har till dags dato aldrig stött på en gnälligare kår än lärarna. Så fruktansvärt synd det alltid är om dem. Detta till trots att de har längre arbetsveckor än andra att hinna med sitt arbete på.

De är överarbetade, hinner inte äta lunch och har alltid så oooooerhört mycket att göra. Att de i stället kan byta jobb, sadla om eller bara göra något åt saken föresvävar inte dessa vuxna bebisar.

Även piloter går ut i strejk nån gång per år för att deras löner ligger på fel sida 100 000-kronorsstrecket. Stackarna.

Vilka andra gnäller mycket? Vården kan jag tänka mig rankar högt.
Bönder som alltid klagar på vädret. Solklart.
Citera
2024-12-17, 21:52
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Fat chance. Testa kyltekniker, hissmontör eller nått sånt

Gnälligaste yrkesgrupp jag mött måste nog ändå vara tågvärdar, även om jag tycker deras gnäll tenderar att vara rimlig sett till hur kört deras arbetsklimat är.

Jag var otydlig.

Jag menade av dom hantverkare som gemene man oftast har att göra med, privat.
Citera
2024-12-17, 21:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Jag var otydlig.

Jag menade av dom hantverkare som gemene man oftast har att göra med, privat.
Aa, fair enough.
Citera
2024-12-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
HR. Obetydliga nollor utan existensberättigande som anser sig vara såååå viktiga och missförstådda av alla.

HR hjälper många mansdominerade branscher att få godkänt saker som pappaledighet och VAB även om det står i avtalet ok så behandlas man sämre och sämre.
Märkte en markant skillnad av mer ifrågasättande etc etc när HR försvann. Då var det fritt fram och attackera småbarns pappan utfrysning sämre uppdrag på annan ort etc etc.
Citera
2024-12-17, 21:56
Alla som arbetstränar och praktiserar gnäller mycket, men jag godtar det då det är samma sak som samhällstjänst.

Samhällstjänst är oftast bättre då det ofta är överstökat på 100 timmar på myrornas eller något.
Medans arbetsträning ofta pågår 6 månader sen 6 månader till osv och går lätt upp mot 1000 timmar på myrornas också helt utan lön.

Annars vårdyrken.
Citera
2024-12-17, 22:02
Medlem
Kan det vara så att undersköterskor, sjuksköterskor och lärare kanske har mest anledning att gnälla? Jag säger inte att det verkligen är så, det är mer en reflektion.

Min egen uppfattning från de tillfällen jag nödgats söka vård stämmer inte med den bild som målas upp här.
Citera
2024-12-17, 22:04
Medlem
Skolan och vården får mest utrymme i pressen av någon anledning, tycker sällan det ger något att läsa om stabsläge vad fan det nu är.
Citera
2024-12-17, 22:12
Medlem
Majsmannen2s avatar
Ingen just aning men dom som får synas och komma mest till tals är väl lärare och vården.

Jag hoppas att gnället har vuxit fram på goda grunder, att det finns skäl.

Annars är det väl mycket gnäll rent allmänt, överallt. Eller kanske jag som befinner mig på fel platser i livet.
Citera
2024-12-17, 22:14
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Kan det vara så att undersköterskor, sjuksköterskor och lärare kanske har mest anledning att gnälla? Jag säger inte att det verkligen är så, det är mer en reflektion.

Min egen uppfattning från de tillfällen jag nödgats söka vård stämmer inte med den bild som målas upp här.

Ja lite min mening också. Ingen rök utan eld. Rent spontant inga yrken jag själv vill ha, man har ju hört gnället..
Citera
2024-12-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Tycker de som jobbar i barnomsorg har rätt att gnälla.

Det har dom, men dom är gnälliga och negativa av naturen känns det som
Citera
2024-12-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Blir som man umgås.

Med barnen menar du? Dom är ofta rätt glada
Citera
2024-12-17, 22:23
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00

Nej, det har dom inte med tanke på den minimala arbetsbördan i förhållande till lönen.

Däremot kan det vara så att det handlar om kvinnodominerade branscher och desto fler kvinnor i arbete desto mer gnäll. Vi ska gå tillbaka till traditionella könsroller som fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in