• 1
  • 2
2024-12-17, 11:05
Medlem
lunarluddes avatar
Organisationen UFO Sverige med Claes som verhuvud r den strsta UFO rrelsen i Sverige, det r dessa media anlitar nr det gller olika UFO reportage, dom har alltid en frklaring p alla fenomen folk skickar in och Claes sjlv tror inte alls p UFOn. r det rimligt?

Jag har i ratal tnkt att det r ngot skumt med Claes och tnkt tanken p CIA agent, en person som r anlitad av CIA fr att slta ver alla UFO observationer s inte allmnheten ska f reda p ngot, sen fr ngon vecka sedan sg jag "Aliens - Striden om utomjordingar" p SVTplay och dr pstr en FD polis att just Claes r CIA agent, och jag blev nd frvnad att han kom med det uttalandet d jag tnkt precis samma sak..

Vad tror ni? r UFO Sveriges Claes en CIA agent som har uppdrag i att hitta p frklaringar p UFO observationer d CIA vill mrka det?

Kan rekommendera dokumentren p SVTplay "Aliens - Striden om utomjordingar"
https://www.svtplay.se/video/ep3Yp4b...rkt-vittnesmal

UFO Sveriges hemsida:

https://www.ufo.se/
Senast redigerad av lunarludde 2024-12-17 kl. 11:16.
Citera
2024-12-17, 11:15
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Organisationen UFO Sverige med Claes som verhuvud r den strsta UFO rrelsen i Sverige, det r dessa media anlitar nr det gller olika UFO reportage, dom har alltid en frklaring p alla fenomen folk skickar in och Claes sjlv tror inte alls p UFOn. r det rimligt?

Jag har i ratal tnkt att det r ngot skumt med Claes och tnkt tanken p CIA agent, en person som r anlitad av CIA fr att slta ver alla UFO observationer s inte allmnheten ska f reda p ngot, sen fr ngon vecka sedan sg jag "Aliens - Striden om utomjordingar" p SVTplay och dr pstr en FD polis att just Claes r CIA agent, och jag blev nd frvnad att han kom med det uttalandet d jag tnkt precis samma sak..

Vad tror ni? r UFO Sveriges Claes en CIA agent som har uppdrag i att hitta p frklaringar p UFO observationer d CIA vill mrka det?

UFO Sveriges hemsida:

Jag skulle vilja dra det ett steg lngre och stller mig frgan om representanten fr UFO Sverige verkligen kommer frn vr jord? Visst kan han ha uppdrag inom CIA, men jag tror hans skepticism bygger p att han vill skydda dina egna utomjordiska ting.
Citera
2024-12-17, 11:21
Medlem
One2Manys avatar
Citat:

Mer n rimligt, det r hgst nskvrt att en seris, underskande organisation drivs av skeptiker och inte frlsta dumskallar som frsker bevisa att de har rtt.

De har alltid en frklaring p alla "fenomen" folk skickar in fr att det finns alltid en naturlig frklaring. Att du tror att han r en "CIA agent" fr att det finns naturliga frklaringar till allt trams dumskallar inte fattar fr st fr dig, men r en perfekt illustration av varfr man inte har redan vertygade lgpannor som utredare i ngot sammanhang.
Citera
2024-12-17, 12:26
Medlem
sfrges avatar
Det hr kan nog stmma. Jag r vertygad om att det r UFO Sverige som ligger bakom Palmemordet ocks.
Citera
2024-12-17, 13:44
Medlem
Problemet med Claes och alla andra insatta i mnet r att de hller kften och lter folk g runt och tro massa saker...

Jag undrar vad de vet om den dr rymdplasman som befinner sig i omkrets runt jorden och i atmosfren?

Detta borde uppmrksammas!
Citera
2024-12-17, 13:48
Medlem
Citat:

Det r vl snarare s att han inte tror att UFO observationerna r farkoster frn utomjordiska civilisationer.
Citera
2024-12-17, 14:46
Medlem
Ohomosexuells avatar
Jag har fljt CS sedan nittiotalet och fann honom redan d suspekt. Nr han lngt senare pltsligt vrvades av DN fr att skriva notiser, ver hela det vrldspolitiska spektrumet, likt ngon sorts grindvktare, insg jag att han r en marionett.
Citera
2024-12-17, 14:51
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det hr kan nog stmma. Jag r vertygad om att det r UFO Sverige som ligger bakom Palmemordet ocks.
Ja, med tanke p att det var CIA som mrdade Palme, s r det du skriver inte srskilt lngskt.
Citera
2024-12-17, 15:03
Medlem
Han r bara oerhrt professionell och plikttrogen sitt arbete. Han har dessutom sett ett el flera ufo sjlv. Ingen agent *S*
Citera
2024-12-17, 22:53
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

UFO Sveriges hemsida:

r vl isf troligare att "Micke" (i SVT-dokumentren) r en agent vars syfte r att f UFO-rrelsen att framst som knasiga stollar i behov av Gode Man. Jsses vilka lirare. Och tanten i brjan r ju full som en alika.

Clas Svahn frsker tvrtom att f mnet att framst som seris forskning.
Senast redigerad av nerdnerd 2024-12-17 kl. 22:56.
Citera
2024-12-19, 16:39
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
r vl isf troligare att "Micke" (i SVT-dokumentren) r en agent vars syfte r att f UFO-rrelsen att framst som knasiga stollar i behov av Gode Man. Jsses vilka lirare. Och tanten i brjan r ju full som en alika.

Clas Svahn frsker tvrtom att f mnet att framst som seris forskning.

Jag tycker forntida astronauters "ledare" Micke verkar riktigt skn

Varfr vara som alla andra och springa runt i ekorrhjulet som en svensson, bttre med mnniskor som inte r rdd att visa en annan sida av sig sjlv och sticka ut.

Jag r sugen att g p en sn dr "session" som forntida astronauter har, sg nice ut nr gruppen satt ute och kollade mot himlen, fick liksom ro inombords av att bara se det p tv.
Citera
2025-01-11, 05:19
Medlem
VeraCrypts avatar
Claes r den som startade spridningen av dessa rykten under olika pseudonymer att han r en CIA-agent, vilket han gr fr att skapa en aura av mystik och makt kring sig sjlv. Detta vcker nyfikenhet och intresse hos andra. Narcissisten inom honom finner nje i att st i centrum och i att f andras beundran.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in